Nu.george_eu25 wrote:Hagi,tu esti cu nick-ul asta???? =D>FLOPY wrote: Am consumat exact cât am alimentat, 39 L
Consum kia cee'd
Re: Consum kia cee'd
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Re: Consum kia cee'd
Ce înseamnă că nu scazi sub 11%, te învârti intre 11% și maxim 12%, sau se duce și mai mult?george_eu25 wrote:Am pus GPL (BRC Secvent) si in Bucuresti,pe gaz,nu scad sub 11%.Pe benzina nu lua niciodata peste 10%.
Mersul e unul normal spre sport,dar doar cand e liber drumul.In schimb toti km ii fac cand e cel mai aglomerat,adica la 8-8.30 dimineata cand ma duc spre munca si la 16.30-17,cand ma intorc.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Re: Consum kia cee'd
Este absolut normal. Doar ca gpl-ul este 2.05 => jumatate din pretul pe benzina.
- george_eu25
- Posts: 100
- Joined: 14 Jun 2016, 13:55
- Auto: KIA CEED 1.4
- Location: Bucuresti-Jilava
Re: Consum kia cee'd
Consumul mediu acum e undeva intre 12.5-13 l/100km.Mi se pare foarte mare!!!
@panzer,poate sa coste GPL-ul si 1 leu.Nu vad ce relevanta are asta la consum.Noi nu vb de pret,ci de consum.
@panzer,poate sa coste GPL-ul si 1 leu.Nu vad ce relevanta are asta la consum.Noi nu vb de pret,ci de consum.
Re: Consum kia cee'd
Cred ca multumita sarbatorilor incepem sa o dam in replici "magice"george_eu25 wrote:@panzer,poate sa coste GPL-ul si 1 leu.Nu vad ce relevanta are asta la consum.Noi nu vb de pret,ci de consum.
Cum sa nu ne intereseze cat costa gazul ?
La 13% pe gaz este ca si cum ai merge prin Bucuresti, bara la bara, cu un consum pe benzina de 7%.
Daca pretul nu are importanta atunci de ce mai punem gpl?
Sincer, eu daca merg pe benzina in Bucuresti, nu reusesc sa scot sub 9,5-10%, si asta cand traficul este mai liber.
Doar nu vroiai sa consumi pe gaz, cantitativ, mai putin decat pe benzina
Consumul tau este normal pentru Bucuresti. Incearca sa iesi la drum lung si vezi cum va consuma undeva pe la 8%
Re: Consum kia cee'd
Lol, tu ti.ai pus Gpl cu gandul ca o sa consume mai putin ?Mie de exemplu imi ia cu 1.5-2 litri mai mult la suta de km.Eu am cam 9% mixt plin pe plin, mers mai mult extraurban, insa o alerg, 120-130 uneori.In oras tot pe acolo se invarte, in jur de 9%, insa Ploiestiul e mult mult mai liber.Pe autostrada ia 10%, poate si mai mult, mers 130-140 cu varfuri de 160 si Ac ON.george_eu25 wrote:Consumul mediu acum e undeva intre 12.5-13 l/100km.Mi se pare foarte mare!!!
@panzer,poate sa coste GPL-ul si 1 leu.Nu vad ce relevanta are asta la consum.Noi nu vb de pret,ci de consum.
GSL-urile sunt mai gurmande ca alte motoare, insa consuma putin in oras, cel putin asta am observat eu pana acum.
***Ceed GT MY23 Blue Flame
***Yamaha Tracer 9GT MY23
***Yamaha Tracer 9GT MY23
Re: Consum kia cee'd
Eu unul sunt un pic agasat de discutia asta lunga pe 2 topicuri despre GPL. Cat consuma? Strict in Litri? Pai o sa ajungem sa aflam ca litru este unitate de volum (nu de masa, acela este kg). Densitatea GPL este cam la jumatate fata de benzina (0.54 daca nu ma insel). Deci consuma mai putin in KG!
Acum ultimele observatii despre consum si GPL. Dupa care ma retrag linistit din discutie:
- GPLul are putere calorica mai mare decat benzina. Dar nu stiu de ce cand masina e goala si la relanti consumul e mai apropiat de benzina. Cu masina plina ochi si pe drum de munte consumul e mai mare. De asemenea la viteze f mari (160kmh) consumul pe GPL este mult mai mare decat pe benzina.
- Mai depinde si de masina: Ceed 1 are relanti-ul pe la 800 rpm. Ceed 2 pe la 600 rpm. Rezulta ca in oras Ceed 2 consuma mai putin decat Ceed 1 si pe gaz si pe benzina din cauza orelor de asteptat in coloana sau la semafor.
- Alt mit: pe gaz la munte masina nu trage! Nu zau?! Eu trec Carpatii (cand sunt singur, fara copii) cu scartait de roti pe gaz. O fi valabil la cei 75 cp ai Logan-ului. Nu si pentru Ceed chiar 1.4.
- Ceed 2 1.4 pe gaz trage mai bine decat Ceed 1 pe benzina. Asta desi teoretic e doar 100cp in loc de 109cp.
- Economia reala (in bani, nu in litri) este de 40-50% in functie de pretul la gaz care variaza mai mult decat cel de la benzina. Valabil pentru Bucuresti. Atat la pretul gazului cat si la aglomeratie. Am observat ca in Ardeal sau Constanta pretul la gaz este sensibil mai mare. 10 - 15% cel putin. Pe perioada de 150.000 km cat tin eu o masina economia este intre 7.000 si 8.500 euro. Asta la pretul masinii cu instaltie cu tot de 12.000 euro. Dupa 150.000 km pretul unui Ceed tot pe la 3500 euro se invarte chit ca fost folosit pe gaz sau pe benzina.
- Psihologic: costul combustibilului fiind mai mic o sa faceti mai multe drumuri, o sa apasati mai tare pe pedala. Am avut o perioada mai proasta cu banii: scoteam 450-460 km din 34l de GPL (si o medie de 6.6 pe benzina). Slava Domnului, am trecut de acea perioada si acum fac 380-400km cu aceeasi 34l de GPL. Am verificat instaltiile de i-am innebunit pe cei de la Vernesti. Nu e de la masina ci de la tacanitul de la volan. Deci, diverse cifre de pe forum, trebuiesc luate cu un grad de subiectivitate. Unii au talpa mai grea.
- psihologic: alimentezi la skid. Se mai uita unii urat la tine. Dar dupa ce incep sa stau la coada dupa Mertz-uri si Porsche-uri imi dau seama ca "rusinea" trece prin buzunar mai intai.
- psihologic: se pierde garantia la motor. Practic motoarele MPI sunt cele mai fiabile de piata de acum, depasesc cu mult diesel-urile. Vad zilnic motoare MPI de Cielo/Espero/Logan 1.4 trecute de 500.000km. Cade tabla de pe masina, motorul merge ca prostul in continuare pe gaz. Lucru valabil si pentru MPIurile noastre de la Kia. Ultimul lucru de care tb sa va faceti griji la o Kia MPI este motorul. Chiar daca sa spunem la 150 - 170.000 km ii mai schimbati distributia odata. Schimbati uleiul la timp sa nu apara depuneri pe colbutori (ca la dacie) si MPIul n-o sa va lase in drum niciodata, pe gaz sau benzina. Puneti ulei bun si filtru OE.
Acum, fiecare e liber sa isi cumpere ce vrea: turbo pe benzina, diesel, suv, electrica, hybrida, etc. Despre GPL pe MPI aveti toate detaliile mai sus. Despre GPL pe injectie directa nu vorbesc caci nu stiu.
Bafta!
Acum ultimele observatii despre consum si GPL. Dupa care ma retrag linistit din discutie:
- GPLul are putere calorica mai mare decat benzina. Dar nu stiu de ce cand masina e goala si la relanti consumul e mai apropiat de benzina. Cu masina plina ochi si pe drum de munte consumul e mai mare. De asemenea la viteze f mari (160kmh) consumul pe GPL este mult mai mare decat pe benzina.
- Mai depinde si de masina: Ceed 1 are relanti-ul pe la 800 rpm. Ceed 2 pe la 600 rpm. Rezulta ca in oras Ceed 2 consuma mai putin decat Ceed 1 si pe gaz si pe benzina din cauza orelor de asteptat in coloana sau la semafor.
- Alt mit: pe gaz la munte masina nu trage! Nu zau?! Eu trec Carpatii (cand sunt singur, fara copii) cu scartait de roti pe gaz. O fi valabil la cei 75 cp ai Logan-ului. Nu si pentru Ceed chiar 1.4.
- Ceed 2 1.4 pe gaz trage mai bine decat Ceed 1 pe benzina. Asta desi teoretic e doar 100cp in loc de 109cp.
- Economia reala (in bani, nu in litri) este de 40-50% in functie de pretul la gaz care variaza mai mult decat cel de la benzina. Valabil pentru Bucuresti. Atat la pretul gazului cat si la aglomeratie. Am observat ca in Ardeal sau Constanta pretul la gaz este sensibil mai mare. 10 - 15% cel putin. Pe perioada de 150.000 km cat tin eu o masina economia este intre 7.000 si 8.500 euro. Asta la pretul masinii cu instaltie cu tot de 12.000 euro. Dupa 150.000 km pretul unui Ceed tot pe la 3500 euro se invarte chit ca fost folosit pe gaz sau pe benzina.
- Psihologic: costul combustibilului fiind mai mic o sa faceti mai multe drumuri, o sa apasati mai tare pe pedala. Am avut o perioada mai proasta cu banii: scoteam 450-460 km din 34l de GPL (si o medie de 6.6 pe benzina). Slava Domnului, am trecut de acea perioada si acum fac 380-400km cu aceeasi 34l de GPL. Am verificat instaltiile de i-am innebunit pe cei de la Vernesti. Nu e de la masina ci de la tacanitul de la volan. Deci, diverse cifre de pe forum, trebuiesc luate cu un grad de subiectivitate. Unii au talpa mai grea.
- psihologic: alimentezi la skid. Se mai uita unii urat la tine. Dar dupa ce incep sa stau la coada dupa Mertz-uri si Porsche-uri imi dau seama ca "rusinea" trece prin buzunar mai intai.
- psihologic: se pierde garantia la motor. Practic motoarele MPI sunt cele mai fiabile de piata de acum, depasesc cu mult diesel-urile. Vad zilnic motoare MPI de Cielo/Espero/Logan 1.4 trecute de 500.000km. Cade tabla de pe masina, motorul merge ca prostul in continuare pe gaz. Lucru valabil si pentru MPIurile noastre de la Kia. Ultimul lucru de care tb sa va faceti griji la o Kia MPI este motorul. Chiar daca sa spunem la 150 - 170.000 km ii mai schimbati distributia odata. Schimbati uleiul la timp sa nu apara depuneri pe colbutori (ca la dacie) si MPIul n-o sa va lase in drum niciodata, pe gaz sau benzina. Puneti ulei bun si filtru OE.
Acum, fiecare e liber sa isi cumpere ce vrea: turbo pe benzina, diesel, suv, electrica, hybrida, etc. Despre GPL pe MPI aveti toate detaliile mai sus. Despre GPL pe injectie directa nu vorbesc caci nu stiu.
Bafta!
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Consum kia cee'd
Pai eu nu mai am pedala pe benzina, pe gaz ce as face?!Psihologic: costul combustibilului fiind mai mic o sa faceti mai multe drumuri, o sa apasati mai tare pe pedala.
Foarte bine expus pentru cei care tin la consum/bani. =D>
Puterea calorica a gpl-ului este mai mica decat a benzinei, mai mica si decat a motorinei asta daca nu te referi la gaz metan (nu cred ca alimenteaza cineva cu el).
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Consum kia cee'd
http://www.afdc.energy.gov/fuels/fuel_c ... _chart.pdf
un galon de GPL da 73% din energia unul galon de benzina
si da, loganu cu 4 oameni in el si bagaje n-a trecut transfagarasanu. de la capra in sus intr-a 2-a cu pedala la fund incetinea. probabil ar fi mers intr-a-ntaia dar deja era prea incet.
un galon de GPL da 73% din energia unul galon de benzina
si da, loganu cu 4 oameni in el si bagaje n-a trecut transfagarasanu. de la capra in sus intr-a 2-a cu pedala la fund incetinea. probabil ar fi mers intr-a-ntaia dar deja era prea incet.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Consum kia cee'd
Aveti dreptate. Nu stiu de unde am ramas cu impresia ca GPLul este un amestec de butan cu propan la temperatura scazuta. Asta explica de ce consumul cu masina goala se apropie mai mult de benzina iar cel pe sarcina sau la viteze mari creste mai mult decat la benzina.
Asta e. You live, you learn!
Asta e. You live, you learn!
- george_eu25
- Posts: 100
- Joined: 14 Jun 2016, 13:55
- Auto: KIA CEED 1.4
- Location: Bucuresti-Jilava
Re: Consum kia cee'd
Asta unde??La drum intins si in afara localitatii??Ca in oras eu unul nu te cred!!!panzer wrote: - Psihologic: costul combustibilului fiind mai mic o sa faceti mai multe drumuri, o sa apasati mai tare pe pedala. Am avut o perioada mai proasta cu banii: scoteam 450-460 km din 34l de GPL (si o medie de 6.6 pe benzina). Slava Domnului, am trecut de acea perioada si acum fac 380-400km cu aceeasi 34l de GPL. Am verificat instaltiile de i-am innebunit pe cei de la Vernesti. Nu e de la masina ci de la tacanitul de la volan. Deci, diverse cifre de pe forum, trebuiesc luate cu un grad de subiectivitate. Unii au talpa mai grea.
Re: Consum kia cee'd
6.6 mixt pe benzina nu crezi?
Se poate: nu depasesti 80kmh, umfli cauciucurile, alegi ore mai favorabile traficului, scoti din masina tot ce nu trebuie sa fie acolo, cauciucuri energy saver, apesi decent pedala, pui putina benzina sa nu mergi cu rezervorul plin, cureti filtrul de aer mai des. Este un topic separat cu toate sfaturile pentru consum economic. Dar cel mai important este factorul bani, daca nu ai nu consumi.
In plus masina mea sta in garaj si acasa si la birou, pleaca in fiecare dimineata de la o medie de +4 grade. Nu de la -10. Conteza mult la consum primele 10 minute cand motorul este rece.
Iarasi un lucru pe care l-am remarcat la Ceed 2 unde am senzori de presiune: cum vine iarna si scad temperaturile trepat cam la 2 saptamani se aprind senzorii. Verific presiune si mai bag un 0.2 atm. Cu ochiul liber nu se vede, dar pe manometru da. Sigur cei care nu au senzori nu se preocupa din 2 in 2 saptamani sa verifice ca au 2.2 atm in cauciucuri pe masura ce temperaturile scad.
Eu am avut pana la 45.000 km un consum mixt de 7.3! Resetat doar la revizii. Diferenta pana la 6.6 o scoti insa greu.
De remarcat ca eu nu stau exact in Bucuresti. De aceea consumurile sunt mixte mereu. Nu fac niciodata exclusiv un plin in Bucuresti pt ca trebuie sa ajung si acasa!
Oricum nu trebuie sa ma crezi neaparat. Este plin forumul de pareri. Pe consum s-a certat lumea timp de vreo 100 de pagini. Aceeasi masina scoate diferit de la user la user. De la pompa la pompa. Etc. Nu mai reiau aici factorii.
Consumurile pe gaz sunt si ele diferite, dar sunt mai consistente in jurul la 420-440 km /34 l GPL.
Se poate: nu depasesti 80kmh, umfli cauciucurile, alegi ore mai favorabile traficului, scoti din masina tot ce nu trebuie sa fie acolo, cauciucuri energy saver, apesi decent pedala, pui putina benzina sa nu mergi cu rezervorul plin, cureti filtrul de aer mai des. Este un topic separat cu toate sfaturile pentru consum economic. Dar cel mai important este factorul bani, daca nu ai nu consumi.
In plus masina mea sta in garaj si acasa si la birou, pleaca in fiecare dimineata de la o medie de +4 grade. Nu de la -10. Conteza mult la consum primele 10 minute cand motorul este rece.
Iarasi un lucru pe care l-am remarcat la Ceed 2 unde am senzori de presiune: cum vine iarna si scad temperaturile trepat cam la 2 saptamani se aprind senzorii. Verific presiune si mai bag un 0.2 atm. Cu ochiul liber nu se vede, dar pe manometru da. Sigur cei care nu au senzori nu se preocupa din 2 in 2 saptamani sa verifice ca au 2.2 atm in cauciucuri pe masura ce temperaturile scad.
Eu am avut pana la 45.000 km un consum mixt de 7.3! Resetat doar la revizii. Diferenta pana la 6.6 o scoti insa greu.
De remarcat ca eu nu stau exact in Bucuresti. De aceea consumurile sunt mixte mereu. Nu fac niciodata exclusiv un plin in Bucuresti pt ca trebuie sa ajung si acasa!
Oricum nu trebuie sa ma crezi neaparat. Este plin forumul de pareri. Pe consum s-a certat lumea timp de vreo 100 de pagini. Aceeasi masina scoate diferit de la user la user. De la pompa la pompa. Etc. Nu mai reiau aici factorii.
Consumurile pe gaz sunt si ele diferite, dar sunt mai consistente in jurul la 420-440 km /34 l GPL.
- george_eu25
- Posts: 100
- Joined: 14 Jun 2016, 13:55
- Auto: KIA CEED 1.4
- Location: Bucuresti-Jilava
Re: Consum kia cee'd
Eu nu mai comentez nimic....Fiecare cu "pasarelele" lui!!Dar iti mai dau un pont:daca pleci dimineata pe la 5-6 de acasa o sa prinzi drumul si mai liber si o sa scazi sub 6% cu consumul!Nu mai zic ca o sa fi mereu primul la munca!
Daca am ajuns sa calculez chiar asa ca sa scot un consum cat mai mic,nu mai iau masina si merg cu bicicleta!
Si faptul ca nu mergi doar in Bucuresti spune multe,cu toate ca la locatie ai trecut Bucuresti!
Daca am ajuns sa calculez chiar asa ca sa scot un consum cat mai mic,nu mai iau masina si merg cu bicicleta!
Si faptul ca nu mergi doar in Bucuresti spune multe,cu toate ca la locatie ai trecut Bucuresti!
Re: Consum kia cee'd
Da, buna asta cu plecatul la 5 dimineata de acasa. Poti sa mai si stai pana la 21:00 la birou si vii prin Bucurestiul gol. Dai bine in poza la sefu! Scoti minim-ul de consum, etc. Nevasta si copii s-ar putea sa nu te mai recunosca, dar ce asta e important?!
Re: Consum kia cee'd
Am facut plinul la sighisoara si pana la bucuresti a consumat aproape un sfert de rezervor. Consumul mediu dat de computer e 4.7 si range am 740 km cu benzina ramasa . Nu am mai avut consum asa mic. E posibil sa fie defect indicatorul?
Ceed HB 1.4 Best MS, Bucuresti