Instalatie GPL !?!
Re: Instalatie GPL !?!
Alimentarea se face pe tevi de cupru care contin doar o mica cantitate de gaz. Dupa scoaterea cheii din contact, electrovalva de pe butelie taie alimentarea si umplerea.
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Instalatie GPL !?!
motivul pentru care e interzis GPL in subteran este ca e mai greu decat aerul si se aduna incet incet pana cand ori explodeaza ori sufoca pe cineva.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Instalatie GPL !?!
Are sens sa bat drumuri la Vernesti sau gasesc profesionisti si instalatii moderne si performante si in Iasi?
Multumesc de sfaturi
Multumesc de sfaturi
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Si de unde Dumnezeu sa se adune..masinile astea pe GPL din cand in cand mai 'scuipa' asa din cand in cand o cantitate de GPL?:))
Asa cum scriasi colegul mai sus, supapa din rezervorul de GPL taie alimenrarea in momentul in care ai oprit motorul. La fel si daca simte o scadere de presiune (adica ai pierderi).
Da..daca ai ceva artizanal patesti ca rusii din filmulete.
Normele PSI iti impun sa ai niste instalatii speciale de detectie si eliminare GPL daca vrei masini cu GPL in subsol. Mult mai ieftin e sa pui 'interzis GPL'
@Bubumisu nu stiu ce sa te sfatuiesc. Cel mai bine citeste si pe alte forumuri cat sunt de seriosi, vezi daca au mai montat Gpl pe Ceed si iei o decizie in consecinta.
Pe forumul Dacia e un baiat din Iasi -Moog-care pare destul de bun.(e si instalator, iti da si sfaturi).
Asa cum scriasi colegul mai sus, supapa din rezervorul de GPL taie alimenrarea in momentul in care ai oprit motorul. La fel si daca simte o scadere de presiune (adica ai pierderi).
Da..daca ai ceva artizanal patesti ca rusii din filmulete.
Normele PSI iti impun sa ai niste instalatii speciale de detectie si eliminare GPL daca vrei masini cu GPL in subsol. Mult mai ieftin e sa pui 'interzis GPL'
@Bubumisu nu stiu ce sa te sfatuiesc. Cel mai bine citeste si pe alte forumuri cat sunt de seriosi, vezi daca au mai montat Gpl pe Ceed si iei o decizie in consecinta.
Pe forumul Dacia e un baiat din Iasi -Moog-care pare destul de bun.(e si instalator, iti da si sfaturi).
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Imi place in mod deosebit o alta chestie: Te duci bai frate la esapament si poti respira aerul din evacuare, pur si simplu nu miroase a NIMIC!
Re: Instalatie GPL !?!
Eu cred ca ori nu l-ai citit bine, ori nu stii ca exista si alt topic de consum.
E cam asa: 6-7 lei/100km electric, 20-21 lei/100km pe GPL, 30 lei/100km pe Diesel si 40 lei/100km pe Benzina. In regim mixt cu Bucuresti inclus.
Din 36 litri GPL poti sa faci undeva intre 330 km si 470 km. Faci tu calculele in continuare.
Revizii: 150 lei/15.000 km sau 200 lei/30.000km. Depinde de instalatie si de tipul de filtre.
Odata la 100.000km se schimba o membrana la plaman. Membrana in sine e 90 lei (daca te bagi sa o schimbi singur). Vaporizator vechi cu membrana schimbata de ei: 250 lei, tine cam 60.000km. Vaporizator nou: 450 lei, tine cam 100.000km.
Aaa, si 1-2 lei baiatului care iti alimenteaza la SKID ca sa nu stai de fiecare data sa il astepti.
Re: Instalatie GPL !?!
Asta cu "asteptatul baiatului" zici ca e model la toate benzinariile! Iesi din masina, strigi, fluieri, nimic, zici ca a murit, iar la un moment dat apare si boul...! O data am si plecat din benzinarie, atat de mult am asteptat!
Re: Instalatie GPL !?!
Dar benzina iti pui si singur. La GPL nu ai voie. La unele benzinarii deja au cod numeric (MOL) sau chiar lacat (Lukoil) la GPL ca am inteles ca unii isi mai puneau singuri si plecau. Altii se mai "ardeau" pe maini de la temperatura gazului.
Re: Instalatie GPL !?!
20-21 lei / 100 km pe GPL + benzina / 100 km cat ? Sau e nesemnificativ cata benzina se consuma in 100 km? Una e sa ii faci cu o singura pornire si alta e sa ai drumuri dese si scurte. Mai ales iarna cand la pornire comuta mai greu pe GPL. Sau ma rog, cum se face calculul corect ?
Multumesc
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Instalatie GPL !?!
Un motor consuma 700-800ml benzina/ora la ralanti. Cat poate consuma in 1-2minute pana ce motorul ajunge la 35grd. sa comute pe gaz?!!! Mi se pare mie sau exageram???
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Sa ne intelegem...o masina nu poate merge in acelasi timp si pe benzina si pe GPL- nu poate consuma in 100km 10 litri de gpl si in acelasi timp si 1 litru de benzina.
Deci daca vrei un calcul acurat incepand cu pornirea de pe loc..fa asa:
Primii 2 km consuma benzina si tu stii cam cat ia masina
Urnatorii 98 km consuma Gpl
Deci daca vrei un calcul acurat incepand cu pornirea de pe loc..fa asa:
Primii 2 km consuma benzina si tu stii cam cat ia masina
Urnatorii 98 km consuma Gpl
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Sa te vad la diesel pt ca acolo, merg impreuna, rezultand o mare crestere de putere cu 30% si ardere mult mai buna.
-
- Posts: 15
- Joined: 24 May 2017, 11:02
- Auto: Kia Cee'd 1.6 GSL
Re: Instalatie GPL !?!
Nu inteleg cum se mai poate pune problema despre consum, si economie cand vorbim de GPL. Inteleg discutii despre posibile probleme, fiabilitate, etc...dar discutii legate de consum/costuri benzina vs GPL, sunt o pierdere de vreme.
Toate taxiurile din oras sunt pe GPL. Oare merg pe GPL pentru ca le place mirosul ? Sau..un plin cu 80-90 de lei? Ce parere aveti?
Vara de exmplu daca ai pornit masina odata dimineata, si apoi ajungi unde ai nevoie, si dupa 2 ore de stat sa zicem, cand o pornesti trece instant pe GPL, unele chiar pornesc direct pe GPL. Deci acei 2 km pe benzina la pornire sunt valabil doar pt prima pornire din zi, sau la temeraturi de -10 grade, pana ajunge apa la 30. Dar vara, ramane la 30 de grade toata ziua daca ai pornit-o odata.
Toate taxiurile din oras sunt pe GPL. Oare merg pe GPL pentru ca le place mirosul ? Sau..un plin cu 80-90 de lei? Ce parere aveti?
Vara de exmplu daca ai pornit masina odata dimineata, si apoi ajungi unde ai nevoie, si dupa 2 ore de stat sa zicem, cand o pornesti trece instant pe GPL, unele chiar pornesc direct pe GPL. Deci acei 2 km pe benzina la pornire sunt valabil doar pt prima pornire din zi, sau la temeraturi de -10 grade, pana ajunge apa la 30. Dar vara, ramane la 30 de grade toata ziua daca ai pornit-o odata.
Re: Instalatie GPL !?!
Mi s-a-ntamplat sa plece direct pe gaz in zilele calduroase
Re: Instalatie GPL !?!
Eu o am reglata ca dupa 5000 rpm sa consume si 20% benzina. Vreau ca in depasiri sa nu ma lase.
Chiar si asa consumul de benzina este insignifiant. Dar eu merg in general drumuri de 25 - 35 km.
Cel mai defavorabil scenariu ar fi in drumuri de 3-5 km cu pauze mari intre ele, a.i. motorul sa se raceasca sub 35 de grade. Dar in acest scenariu nici pe benzina nu scazi sub 11 L daca trebuie sa incalzesti motorul de 4-5 ori pe zi doar ca sa faci 5 km de fiecare data. E cel mai defavorabil stil de mers. Nici Diesel-ul nici Electrica nu te ajuta in situatiile acestea. Electrica pt ca trebuie sa incalzesti masina din nou. MPI e favorizat in acest scenariu chiar si in fata GDIului.
Daca motorul are peste 35 grade, trecerea pe gaz se face in 3-5 secunde de la pornire => consumul de benzina nu conteaza efectiv in calcule.
In practica iarna cu 10 L de benzina te descuri vreo 7-8 plinuri de gaz (am garaj si acasa si la birou). Vara cu 10 litri te-ai descurca toata vara, dar intevine fenomenul degradarii benzinei de la caldura si atunci trebuie sa o consumi ca altfel nu mai porneste masina. Deci la 7-800 km pe gaz mai mergi 70-100 km pe benzina sa o consumi si sa pui alta proaspata.
La consum nici o varianta nu e mai buna decat MPI pe Gaz. Daca mai adaugi si pretul masinii in costul / 100 km MPI pe Gaz iese si mai mult in avantaj. Motivul principal pentru care se renunta la aceasta configuratie.
Mai exista de noi pe piata acum doar f putine motoare MPI:
- 1.4 mpi de la Kia / Hyundai.
- 1.6 mpi pe Elantra (132cp)
- 2.0 mpi pe CRV
- 1.6 SCe de la Megane
(nu cunosc deloc oferetele de la Suzuki/Renault/Peugeot/Citroen).
Chiar si asa consumul de benzina este insignifiant. Dar eu merg in general drumuri de 25 - 35 km.
Cel mai defavorabil scenariu ar fi in drumuri de 3-5 km cu pauze mari intre ele, a.i. motorul sa se raceasca sub 35 de grade. Dar in acest scenariu nici pe benzina nu scazi sub 11 L daca trebuie sa incalzesti motorul de 4-5 ori pe zi doar ca sa faci 5 km de fiecare data. E cel mai defavorabil stil de mers. Nici Diesel-ul nici Electrica nu te ajuta in situatiile acestea. Electrica pt ca trebuie sa incalzesti masina din nou. MPI e favorizat in acest scenariu chiar si in fata GDIului.
Daca motorul are peste 35 grade, trecerea pe gaz se face in 3-5 secunde de la pornire => consumul de benzina nu conteaza efectiv in calcule.
In practica iarna cu 10 L de benzina te descuri vreo 7-8 plinuri de gaz (am garaj si acasa si la birou). Vara cu 10 litri te-ai descurca toata vara, dar intevine fenomenul degradarii benzinei de la caldura si atunci trebuie sa o consumi ca altfel nu mai porneste masina. Deci la 7-800 km pe gaz mai mergi 70-100 km pe benzina sa o consumi si sa pui alta proaspata.
La consum nici o varianta nu e mai buna decat MPI pe Gaz. Daca mai adaugi si pretul masinii in costul / 100 km MPI pe Gaz iese si mai mult in avantaj. Motivul principal pentru care se renunta la aceasta configuratie.
Mai exista de noi pe piata acum doar f putine motoare MPI:
- 1.4 mpi de la Kia / Hyundai.
- 1.6 mpi pe Elantra (132cp)
- 2.0 mpi pe CRV
- 1.6 SCe de la Megane
(nu cunosc deloc oferetele de la Suzuki/Renault/Peugeot/Citroen).