Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by bprodan »

@alexcrist - nu imi dau seama de ce alegi RCA cu decontare directa cand ai CASCO si o poti repara pe CASCO cu regresie pe RCA-ul vinovatului. E un avantaj care imi scapa ?
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by andrei1271984 »

Bogdan, sunt unele companii (allianz si groupama) care te "penalizeaza" intr-o mica masura in momentul cand iti repari masina pe casco, chiar daca ei fac regres pe rca-ul vinovatului.
In cazul lui Alex chiar a fost o alegere buna pentru ca intamplator Groupama a fost cea mai ieftina si la rca.
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

andrei1271984 wrote: 31 Jan 2022, 21:50 Cine ti le-a facut asa scumpe ? :lol: ](*,) :-"
Ei, nu-l cunoști tu :roll: :^o
bprodan wrote: 31 Jan 2022, 23:57E un avantaj care imi scapa ?
Mai e un avantaj care lipsește la Casco, și mi-a lipsit la ultimul accident: mașina la schimb, care nu e oferită la reparații pe casco, chiar dacă sunt cu regres. Știu că sunt unii asigurători care oferă/ofereau și la casco (parcă Asirom avea), dar la majoritatea lipsește.

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by andrei1271984 »

Alex, masina la schimb e o clauza care pare buna dar in realitate nu prea iti foloseste decat in cazuri izolate.
Pentru a beneficia de aceasta optiune, masina trebuie sa nu se poata misca pe propriile forte. Sunt putine cazuri de acest gen :shock:
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Pe statistică individuală, orice situație intră la ”sunt puține cazuri”. Nici apă la motor și nici daune din fenomene meteo naturale n-am avut, și totuși le vreau bifate pe poliță. :P

La ultimul accident aș fi putut avea mașină la schimb, dar n-am avut, că nici n-aveam decontare directă pe RCA, nici n-aveam chef să mă tărăgănez nu City, așa că am făcut pe casco și-am stat pe tușă 2 săptămâni. :D

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by andrei1271984 »

E adevarat si ce spui tu , insa de ce crezi ca doar 2-3 asiguratori au clauza de masina la schimb?:)
Apa la motor se intampla fff rar (eu am avut un caz in 10 ani) dar fenomenele meteo sunt frecvente #-o
Da, pe rca ai masina la schimb in toate cazurile, insa din pacate majoritatea soferilor nu cunosc asta :?
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 48.069 km
(cu nițică întârziere...)

Image

Iaca 2 anișori. Am văzut multe locuri noi și peisaje faine. Mai greu cu întâlnit oameni faini în context pandemic, dar se laudă ăștia că cică e gata-gata acuș. :roll: Am mers ”doar” 22.053 km anul ăsta, scăzând media anuală la 24k. Mi-am crescut perioada de garanție la puțin peste 6 ani, dar tot ar mai trebui să scad până pe la 21.500 să ajung la 7 ani. :lol:

Câteva statistici:
  • Carburant
    • Alimentări: 110
    • Total consumat: 3.082 L
    • Cost total: 16.214 lei
    • Alimentări pe lună: 4,42
    • Consum mediu total: 6,27 L/100km
    • Cost mediu carburant/L: 5,27 lei/L
    • Cost mediu: 0,33 lei/km, 22,11 lei/zi, 649,68 lei/lună
  • Service (revizii, vulcanizare etc...)
    • Cost total: 3.016 lei
    • Cost mediu: 0,06 lei/km, 4,07 lei/zi
  • Alte cheltuieli (fără mărunțișuri)
    • Cost total: 17.300 lei (inclusiv asigurările pe anul următor)
    • Cost mediu: 0,36 lei/km, 23,35 lei/zi
  • Intervenții în garanție
    • 1 (schimb bucșă/rulment volan)
  • Alte probleme tehnice
    • 1 (schimb scut pe Casco)
  • Îmbunătățiri/modificări
    • folii de protecție transparente de faruri
    • folii transparente cu protecție termică pe geamuri
    • iluminare LED în portbagaj (am legat-o la mufa becului de portbagaj și am eliberat priza de 12V)
Aș putea copia textul de anul trecut aici, cu aceleași bune și rele. :lol: În rest toate bune și frumoase, mașina merge foarte bine, ”ca nouă”. O uzură accelerată se poate observa la discurile de frână care, din cauza stilului de utilizare (peste 90% drum lung, fără multă fâțâială în oraș) încep să fie afectate de rugină, și deja par a fi uzate neuniform. Posibil undeva spre 60k km să le schimb, chiar dacă nu vor fi complet terminate, așa cum am făcut și la Rio, care a avut aceleași simptome pe la kilometrii ăștia.

Urmează acuș și revizia #4, și, sper eu, o sesiune foto mai detaliată, ca de 50k km.

Până atunci, peisaje. :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1) Spre Vârful Viscolul (Harghita)
2) Barajul Frumoasa
3-4) Furnalul Bodvaj de la Herculian
5-6) undeva între Hunedoara și Caraș-Severin
7) Cheile Babei
8 ) undeva spre Dej
9) spre Cascada Șopot (Timiș)
10) Ceahlău
11) Pasul Tihuța
12) Defileul Mureșului
13-14) Harghita-Mădăraș

Ia hai să ne găsim sănătoși și peste încă 1 an. :D

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 48.368 km

Revizia #4, la Martax Brașov, cost total 700 lei. Pentru că deh, am uitat să mai iau consumabilele în avans, când au mai fost promoții cu 20% reducere. #-o

Schimbat filtru ulei/aer/polen, ulei 5L OE Kia 5W30 A5/B5 și completare antigel 300ml OE Kia. Diagnoză + verificare plăcuțe/discuri frână, cică totul ok.

În planul de service, la 2 ani (sau 30k km) cică trebuia schimbat și lichidul de frână. Dar ei au zis că l-au testat și că nu trebuie schimbat, și nu vor să ia banii clienților degeaba. :lol: Acum, eu nu știu pe cine să cred :lol: , dar nu văd de ce m-ar aburi, că eu m-am dus la ei și m-am oferit să le dau bani, ei au zis singurei că nu e nevoie...

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 49.236 km

Iaca a venit și iarna. Că era să termin sezonul fără să calc cu anvelopele pe zăpadă. :lol:



No, 3-4 cm de zăpadă pufoasă peste vreo 1-2cm de gheață compactă lucioasă. Dacă patinai puțin, ajungeai la gheață și adios.

Cu nițel avânt, am ieșit. Cu mai mult avânt ieșeam ușor, dar n-aveam de unde, că tot drumul era la vale în spate.

Electronica de pe mașină și-a făcut treaba exemplar (tracțiune mutată rapid și alternativ pe ambele roți, turația motorului menținută la nivel nici prea mare, nici prea mic). Anvelopele Blizzak LM-005 pare că s-au comportat ok, și unde aveam de ce să se-apuce, se-apucau și trăgeau. Din păcate, cam asta e toată experiența pe zăpadă sezonul ăsta, n-am ce verdict să dau. :lol:

Și dacă tot trag concluzii, pe umed parcă ar fi loc de mai bine (mai ales pe serpentine), dar îmi par net peste precedentele Dunlop WinterSport 5. Nu s-a terminat sezonul, dar nu regret că le-am schimbat.

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 50.000 km

Image

Bun, jumate din 100k. Să vedem cum se prezintă trocariciu'. :)

Exterior:
Image Image
Image Image
Image Image
Image

La exterior nu sunt probleme majore.

Părțile vopsite sunt afectate doar punctual. Bara față și capota au câteva ciupituri de pietricele (ex poza 5), câteva sunt ajunse la grund, dar nimic până la tablă. Nu am de gând să fac ceva în privința lor, poate doar să iau un kit de retuș.

Pe uși la fel, câteva zone punctuale (poza 6), de prin parcări. Aia e... dar nimic nou, au cel puțin 1 an vechime, și rămân perfect constante chiar dacă, așa cum se vede, vopseaua e sărită pe alocuri.

Parbrizul e aproape impecabil. În afară de 1 ciupitură de la o piatră (și încă una reparată din primii 1000 km), altceva nu are. Nici nu l-a atins racleta, am folosit doar spray Dr Marcus, iar rezultatul se vede. Super mulțumit! :)

Pe oglinda exterioară dreapta am tras eu o zgârietură, chiar înainte de ședința foto. Am prins ceva firicel de nisip când am șters oglinda și...aia e. :( N-am cum s-o scot în poze. E fină, eu o văd mereu că știu unde e, mai mult mă deranjează la ego decât vizual.

Plasticele lucioase (pe bara din față, pe lunetă și pe unde-or mai fi) se prezintă neașteptat de bine. Însă plasticele mate de la bandouri, nu prea (poza 7). Au fost foarte afectate de pietricele, nisip și mizerie aruncată din roți și au devenit abrazive. Partea bună e că au protejat pragul vopsit. Partea proastă e că se vede. Dar mna.

Părțile cromate n-au probleme.

Sunt foarte mulțumit de cum merge mașina în ansamblul ei.

Motorul trage decent dacă nu ți-e lene să schimbi vitezele. Se simte că este domolită din soft, dar dacă îi spui clar că ai nevoie de putere (de ex. retrogradezi brusc în a 3a și pui pedala în podea), parcă răspunde altfel.

În viraje stă destul de bine, dar per total se simte că nu e o mașină de raliu. Poți să te joci liniștit pe serpentine fără să crâcnească, dar e evident că o mașină mai joasă cu suspensii mai ferme va fi mai potrivită pentru asta. Apropo de suspensie, îmi place foarte mult cum lucrează. E foarte confortabilă pe denivelări, și mai mult se aude zgomot de anvelope decât zgomot de suspensii (aici o compar cu o Seat Arona FR cu care am mai mers ocazional, la care e invers: anvelopele nu se aud deloc, însă se aude suspensia altfel pe denivelări).

Toate sistemele de asistență încă merg foarte bine și încă sunt active toate, fără excepții. Ba chiar regret un pic că n-am luat cutia automată și restul sistemelor (urmărirea centrului benzii, pilot inteligent etc...). Poate la următoarea. :)

Singurele plângeri sunt la senzorii de parcare care nu se activează automat la viteze mici (se activează doar la marșarier, sau manual de la buton), iar senzorii laterali nu sunt activi la manevre manuale, ci doar la parcarea automată (singura dotare a mașinii pe care n-o folosesc). Și încă o plângere la sistemul autohold, care funcționează foarte bine, dar nu e implicit activ la pornirea motorului (ci trebuie mereu activat manual).

Un mare minus: becul de marșarier. Printre puținele becuri cu ”sârmă” de pe mașină, dar nu asta e problema. Ci poziționarea și unghiul. Lumina lui e utilă doar pe jumătate. M-am gândit să pun un LED, dar oricum conul de lumină nu pare suficient, n-aș rezolva mare brânză cu mai multă lumină aruncată pe aceeași suprafață. Uneori ajută să aprind ceața (poziționată perfect simetric față de marșarier, cu con de lumină la fel de simetric). Păcat că nu dau coreenii ăștia importanță mai mare, că nici la Rio nu eram mulțumit de marșarier (deși avea 2 becuri). :lol:

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Interior:
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image

În portbagaj plasticele nu sunt cele mai rezistente. Deși n-am cărat materiale de construcții, ci doar genți și rucsacuri, toate plasticele (fără excepții) au urme evidente de uzură (poza 1). Însă mocheta e impecabilă. Iar podeaua reglabilă e un foarte mare plus, având mereu sub podea o tonă de acareturi, de la compresor (și roată de rezervă), roboțel de jump-start, kit de urgență (2 pături și veste reflectorizante ș.a.), chiar și lopata și un săculeț de antiderapant (uitate acolo toată vara trecută, fără să încurce). Da, știu, orice gram în plus crește consumul. Dar fiind mașină 95% de drum lung, prefer să le am acolo, deși-mi doresc să n-am nevoie niciodată de ele.

Luminile din portbagaj le-am legat la instalația normală (la becul clasic), și sunt foarte mulțumit de cum se menține. Au 1 an jumate și încă n-a cedat nimic (sper să nu le deochi :D ), iar lumina e foarte utilă pentru stilul meu de utilizare.

În habitaclu nu e nimic ieșit din comun. Singura uzură evidentă e la aeratoarele frontale spate (pe cotieră), zgâriate de ceva bagaj la un moment dat, nici nu mai știu ce.

În rest, toată pielea și stofa de pe scaune/cotieră/volan/schimbător, toate plasticele de pe uși, consola centrală și volan (mate sau lucioase) se prezintă aproape perfect. În special tot ce e piano black nu are nicio problemă. Bine, nici nu le-am mângâiat toată ziua, și nu le-am șters de praf cu șervețele de nas pe uscat, ci doar cu cârpe de microfibră. Dar nu e așa mare bau-bau acest piano-black. Ca fapt divers, și la Rio aveam bordul cu suprafețe mari lucioase, și-n 5 ani n-au avut nimic. :)

Pe parte de butoane, totul perfect, nicio uzură pe nicăieri. Nici estetică, nici funcțională. Singurele la care am obiecții sunt fix cele tactile de la tabletă, și mă bucur că sunt singurele. Fac rugăciuni să mai existe mașini cu butoane fizice și când o fi s-o schimb, că e groaznic rău cu butoane touch în mașină.

Pe tabletă încă rezistă extrem de bine folia din fabrică. N-are bule, n-are cute. Doar e plină de zgârieturi fine, că deh, touchscreen. Însă nu pune probleme de vizibilitate sau utilizare. Chiar pare genul de folie gândită să fie păstrată pe termen lung. Oricum dacă aș da-o jos, ar trebui să pun alta în loc, care ar fi 99% identică, așa că n-are rost. :)

Există 1 greier (poate 2) relativ persistenți, în ușile față (deși e mai predominant cel de la șofer), undeva în fața de ușă, spre scaun. Nu se manifestă în mers, indiferent de drum, ci se manifestă doar la muzică. La anume volum (mai ridicat), pe anumite frecvențe, întră ceva în rezonanță.
Mai există un ”greier” la cotiera centrală, când o mai apucă nebunia. Zdrăngăne capacul ocazional. Nu mereu. Mi-a fost lene să văd ce-i pot face.
Mai există un greier sezonier (adică apare de 2-3 ori pe an :D ), undeva în grila de ventilație de lângă volan. Probabil de la diferențe de temperatură. Când apare (foarte rar), dispare singur după câteva minute.

De scaune (și confort în general) încă sunt foarte mulțumit, nu am probleme indiferent de durata sau natura drumului. Încă consider reglajul lombar cea mai bună alegere pe care o puteam face, umblând la el destul de des, în funcție de toane și chef, și chiar are efect.

Sistemul de ventilație și climatizare nu l-aș considera excepțional, dar își face treaba decent. Odată atinsă temperatura setată se păstrează foarte ok, și nu se simt deloc curenți de temperaturi diferite, chiar dacă treci rapid prin schimbări la exterior. Destul de rar schimb temperatura setată, și atunci mai mult de toanele mele, că nu vreau mereu la fel. Însă dirijarea automată a aerului nu e mereu pe gustul meu.

Iarna e ok lăsat pe Auto, și se descurcă foarte bine. Ventilatorul merge la minim până se încălzește motorul, apoi se ridică turația cât e nevoie, iar căldura distribuită mai ales spre picioare (și mai puțin spre față) e ok. Cel puțin combinat cu scaunele și volanul încălzite, pentru mine e ideal. E fain că scaunele încălzite scad în intensitate automat după o perioadă, astfel că numai bine te încălzești dacă te urci din frig, iar după 30 de minute scad o treapă. Încălzirea în volan se oprește după 20 de minute.

Vara, însă, tinde să bage aer rece mai mult frontal, și pentru mine e deranjant. Din fericire, sistemul îmi permite să schimb manual direcția aerului (și pot selecta toate 3 direcțiile simultan - lucru pe care nu toate sistemele îl permit), în același timp păstrând controlul automat pentru ceilalți parametri (temperatură și ventilator).

Pe parte de infotainment, de bine, dar am mai povestit. Nimic nou.

Mna, ce să zic... eu-s mulțumit. Pentru o mașină de drum lung cu care vizitez cam toate zonele țării (de la rarele autostrăzi, la DJ/DC prin sate uitate de lume) își atinge scopul foarte bine, și ne duce și ne-aduce confortabil și-n siguranță, indiferent de anotimp și perioada zilei sau a nopții. Vedem și la 100k cum o fi. :)

psvkia
Posts: 116
Joined: 11 Sep 2021, 07:45
Auto: kia xceed
Location: romania

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by psvkia »

Multumim pentru recenzie ! Tine-o tot asa !

Laurm
Posts: 73
Joined: 31 Aug 2019, 14:43
Auto: Kia ceed sw MY20 1.4 tgdi MT
Location: Slobozia

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Laurm »

Multumim pentru detalii!
1. La Android Auto se poate pune pe "pornește automat Android Auto" in meniul aplicației pe telefon.
2. La capacul cotierei am pus butoni de pâslă autoadezivi pentru că cele 2 piciorușe de cauciuc nu mai ajungeau sa amortizeze, și de aici zgomotul.
Mulți kilometri fără probleme!

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

1) Cred că ai citit ceva greșit. Nu folosesc Android Auto. :)

2) Da, nu atinge pentru că are tendința să se ridice. Cred că mai mult țăcăne în clemă, nu în piciorușe, dar într-adevăr material extra pe piciorușe ar rezolva. La mine face destul de rar, nu mi-am bătut capul. :)

Laurm
Posts: 73
Joined: 31 Aug 2019, 14:43
Auto: Kia ceed sw MY20 1.4 tgdi MT
Location: Slobozia

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Laurm »

 Ai dreptate, am găsit încurcătura:

Și încă o plângere la sistemul autohold, care funcționează foarte bine, dar nu e implicit activ la pornirea motorului (ci trebuie mereu activat manual).

Ora prea matinala (5.30) m-a făcut să citesc "androidauto" in loc de "autohold" :lol: :lol: :lol:

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”