Cum conducem corect 7DCT?
- Megahertz
- Posts: 215
- Joined: 25 Aug 2017, 17:26
- Auto: KIA Sportage 2021 FL 1,6 T-GDI
- Location: Bucuresti
Re: Cum conducem corect 7DCT?
"Cat despre DCT-urile de la Kia-Hyundai, tot in video mentioneaza ca producatorul recomanda chiar in cartea de service scoaterea in "N" a cutiei - ceea ce eu inca n-am vazut in niciun manual pana acum -" si eu am cautat si nu am gasit. La reprezentanta si prin service asa se discuta. Ciudat..
Atunci cand se opreste motorul, nu ii mai vad rostul trecerii in N. Posibil si cand ai AutoHold activat sa nu fie nevoie. Dar tot asa nu am gasit ceva clar.
Atunci cand se opreste motorul, nu ii mai vad rostul trecerii in N. Posibil si cand ai AutoHold activat sa nu fie nevoie. Dar tot asa nu am gasit ceva clar.
KIA SPORTAGE 2021 FL 1,6 T-GDI 7DCT CLASIC+
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Eu personal cred ca nu facem mare lucru cu trecerea asta in "N". Probabil nici nu dauneaza, ca nu ma astept sa fie vorba de cine stie ce uzura la maneta, dar atat timp cat frana e apasata ferm sau Autohold-ul e activ, probabil cutia cam acelasi lucru il face. Ambreiajele tot decuplate ar trebui sa fie. Sa nu mai vorbim de atunci cand se opreste motorul...daca o sa incercati sa o treceti in neutru cand se intampla asta, o sa observati ca motorul reporneste, care mi se pare inca un semn ca masina nu a fost proiectata ca sa fie trecuta in "N" la fiecare semafor ce tine peste 30 de secunde.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Până la urmă cum sa conduci pentru a nu avea probleme cu aceasta cutie? In carte nu zice sa folosești N la semafor, iar despre plecarea de pe loc se specifica " accelerare ușoară"
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Putin cam greu cu accelerarea usoara cand conduci in oras la ore mai aglomerate Dar asta cred ca se specifica in orice carte tehnica a oricarei masini. Eu am incetat sa ma mai stresez, pentru ca nu merg chiar in fiecare zi in trafic bara la bara, iar daca conduc prea domol tot timpul, mi se pare ca se leneveste toata masina oricum. Conduc normal si cand o fi de garantie...aia e, mergem la garantie.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Pot sa confirm ca trecerea in N, stationand la semafor, nu aduce niciun beneficiu si nu reduce uzura ambreajelor. Am schimbat deja un ambreaj DCT la aproximativ 27000 de km si, chiar daca am folosit metoda asta inca 25000 de km de atunci, masina a inceput sa tremure la fel ca data trecuta. Dupa anul nou o sa solicit la service un test si schimbarea ambreajului din nou. Am observat ca tremura mai putin cand transmisia e rece, in perioada asta. Tremura mai tare daca masina este incarcata sau e in modul Sport, mai ales cand se incalzeste transmisia in parametrii normali, bineinteles. Va tin la curent dupa ce fac schimbarea pe garantie. Bafta!
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Mersi de confirmare, nu prea credeam nici eu ca are vreun efect pozitiv. Trist, oricum. De curiozitate, in ce regim e in general condusa masina? Vede mult trafic de oras? A mea a facut de curand 34k si cu toate ca are unele simptome, eu cred ca o sa mai duca o perioada asa.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Merg mai mult în oraș. Cred ca 75% în oraș.
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Mai ales Bucuresti si ma gandesc ca prinzi destul de des si ore de varf... e de inteles. Desi asta nu scuze deloc o problema care n-ar trebui sa existe, din punctul meu de vedere. Nu sunt adaptate ambreiajele pentru gabaritul masinii, simple as that.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Am shimbat si eu ambreiajele la 36K, acum am 37.6KM. Am fost la IMG, persoana de la garantii a refuzat sa imi spuna un mod "optim" de exploatare, a zis sa merg cu masina fix cum vreau eu. Mers in oras aproximativ 95%.
Observatia personala este ca atunci cand scot in N la semafor la plecare se simte mult mai lin vs plecare normala (cu sau fara autohold).
Acum sa vedem cat ma vor tine, sper macar inca 30K cat cele pe care le-am inlocuit. O sa continui sa folosesc preponderent N la semafor, poate e placebo dar mie mi se pare mai ok si nici nu imi este greu sa fac asta.
Observatia personala este ca atunci cand scot in N la semafor la plecare se simte mult mai lin vs plecare normala (cu sau fara autohold).
Acum sa vedem cat ma vor tine, sper macar inca 30K cat cele pe care le-am inlocuit. O sa continui sa folosesc preponderent N la semafor, poate e placebo dar mie mi se pare mai ok si nici nu imi este greu sa fac asta.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Din păcate, N la semafor, e doar placebo. DCT nu e pentru oraș, clar. As fi curios sa vad care este gradul de uzura al discurilor după schimbare. O sa încerc sa aflu.
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Si eu zic ca e tot placebo treaba asta. E mult mai important cum si cat de des trebuie sa tot opresti si sa pornesti. Acolo e frecusul pentru ambreiaj, cand motorul se tureaza, nu cand sta in relantiu, decuplat, la semafor.
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Cum conducem corect 7DCT?
@Alx03 a venit cineva cu ideea ca atunci cand esti la semafor, ambreiajul nu e complet decuplat si ca exista frecare intre disc si volanta/placa presiune dar pentru ca frana este apasata, masina nu se misca. Adica ambreiajul e cuplat partial (freaca si se incalzeste) iar cand nu mai simte rezistenta din partea masinii se cupleaza complet. Iar daca o dai pe N ar sta decuplat tot timpul. Nu cred teoria asta. Totul este monitorizat electronic - pedala de frana, auto-hold-ul, pedala de acceleratie, miscarea masinii. Daca masina are 0/kmh si pedala de frana este apasata (sau auto-hold-ul este activ), calculatorul stie ca nu are de ce sa cupleze ambreiajul. In momentul cand eliberezi pedala de frana si incepi sa accelerezi atunci calculatorul da comanda sa se cupleze. Softul stabileste cat de repede sa se cupleze si cat de tare. Daca softul nu e bun sau nu e facut sa anticipeze toate situatiile din trafic, ambreiajul are de suferit. Ca si la cutia manuala - daca un sofer nu se pricepe si sta cu piciorul pe ambreiaj tot timpul, normal ca se va strica.... Ambreiajul e cel mai solicitat in vitezele 1 si 2. Nu am DCT dar cred ca ajuta daca o dai pe manual si o fortezi sa stea mai mult in treapta 1 si sa mergi cu viteza mica constanta (cand mergi in coloana) si sa o turezi mai mult cand schimbi din 1 in 2. Astfel masina are viteza destul de mare si ambreiajul nu mai trebuie sa frece ca sa sincronizeze rotatia motorului cu cea a cutiei de viteze
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Din pacate nu prea funcționează chestia asta. Am încercat și eu toate combinațiile posibile, inclusiv schimbat manual și nu prea ține. Încep sa cred ca buba e la rapoartele din cutie: viteza 1a e atât de scurta încât nu prea poți sa o folosești, din cauza asta fiind forțat sa dai repede a 2a. Și masina face exact același lucru. Astfel încât la un trafic bara la bara merge foarte mult timp patinat intr-a doua. Nu schimba într-a 1a decât dacă te oprești complet. Și atunci e normal sa se încinga ambreiajul.
Am pățit același lucru când aveam Dusterul, foloseam a 1a de câteva ori pe an. În rest plecam tot timpul de pe loc cu a 2a. A 1a era asa scurta ca n-avea rost sa pierzi timpul cu ea, dupa 1...2 secunde trebuia sa schimbi deja.
Am pățit același lucru când aveam Dusterul, foloseam a 1a de câteva ori pe an. În rest plecam tot timpul de pe loc cu a 2a. A 1a era asa scurta ca n-avea rost sa pierzi timpul cu ea, dupa 1...2 secunde trebuia sa schimbi deja.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Foarte adevarata treaba cu treapta 1, e de pus masina in miscare si cam atat. Daca incerci sa o tii mai mult in treapta 1 si trebuie sa lasi acceleratia din cauza traficului, va si smuci din cauza ca intra frana de motor. Am incercat si varianta asta si nu e prea confortabil, trebuie sa dozezi super fin acceleratia, sa o lasi lin… asta e cutia in-house. E de apreciat ca fac in-house, dar e un motiv pentru care majoritatea marcilor ce folosesc automate apeleaza la diversi producatori 3rd party…dar cresc costurile.
Offtopic, am condus recent un Citroen C4 din asta nou cu Aisin in 8 trepte, pe convertizor de cuplu. Aia e o cutie potrivita pentru frecat in oras. Si nu cred ca ar fi afectat prea tare consumul sa fi fost una din asta pe Sportage.
Offtopic, am condus recent un Citroen C4 din asta nou cu Aisin in 8 trepte, pe convertizor de cuplu. Aia e o cutie potrivita pentru frecat in oras. Si nu cred ca ar fi afectat prea tare consumul sa fi fost una din asta pe Sportage.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Cutiile cu convertizor de cuplu funcționează diferit de cele cu dublu ambreiaj, KS5 HEV și PHEV sunt dotate cu 6AT, cutii cu convertizor de cuplu, din păcate celelalte variante au rămas cu 7DCT, probabil că nu le-au dotat cu 6AT datorita normelor de noxe, aici este discutabil cu noxele, atâta timp cât pe unele variante ai 6MT cu care poți da noxe cât vrei, poate creștea prețul prea mult, mă mir că pe KS5 nu au pus o cutie cu dublu ambreiaj umed, ar fi scăpat mulți de bătăi de cap, eu sunt curios dacă aceste probleme vor persista și la KS5.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .