7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
User avatar
Alx03
Posts: 481
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

garantie dupa 5 ani si 100 mii km? nu suna rau, ma mir totusi ca l-au incadrat pe garantie
Garantia e pe 7 ani sau 150k km (parca). M-as astepta sa incadreze acolo orice problema, daca sunt binevoitori.

Itc266
Posts: 32
Joined: 27 Nov 2020, 22:13
Auto: Sportage 1.6 DSL 7DCT Hybrid
Location: România

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Itc266 »

Sportage Style 1.6 DSL 7DCT Hybrid

radu_cristo
Posts: 2
Joined: 27 May 2023, 06:29
Auto: kia ceed crdi 2016 7dct
Location: Romania

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by radu_cristo »

buna ziua ,am o kia ceed gt line crdi cutie 7dct an 2016,si intâmpin o problema legata de cutia de viteze ,dupa ce parcurg o distanta de 15-20 km si at cand opresc si vreau sa dau marsarier chiar daca duc maneta in pozitia R ,nu se cupleaza ca sa pot da inapoi ,e ca si cum ramane pe liber ,dupa ce opresc motorul si il pornesc din nou at se cupleaza in pozitia R marsarierul si pot da cu spatele ....mentionez ca am pus testerul pe ea si nu imi apare nici o defectiune .....volanta este schimbata ,este noua .....ati mai intalnit o asemenea problema ? multumesc

User avatar
Faust
Posts: 543
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

Schimbarea vitezelor la 7DCT se face cu actuatoare comandate electric, trebuiesc verificate contactele de la schimbătorul de viteze, contacte actuatoare, actuatorul pentru R, poate fi și defect de soft cutie de viteze.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

vlad2005
Posts: 41
Joined: 23 Dec 2018, 23:43
Auto: Sportage
Location: Negrești, Vaslui

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by vlad2005 »

Interesant topicul, am citit doar ultimele 2-3 pagini, dar se pare ca nici nu e nevoie sa citesc mai mult ca e vorba de aceeași problema la majoritatea.
Eu conduc cu autohold ON tot timpul. In fapt cred cam un reflex condiționat deja, cand apas start, apas apoi butonul de dezactivare start/stop (mare porcarie) și autohold. Uneori mai dezactivez autohold cand fac manevre in parcare. Nu scot niciodată pe N la semafor. Cu alte cuvinte nu respect nimic din ce se recomandă aici. Și pe mine la service mă sfătuia un inginer să scot pe N, dar am zis că nu, adică nu am observat vreo schimbare sesizabilă de turație. Mi-am format o tehnică de condus cu autohold: la semafor/coloană, când se pleacă, mai întâi ating un pic accelerația și se decuplează frânarea de la autohold, apoi mașina începe să alunece ușor și accelerez normal. Am observat ca e o conducere mai naturală a mașinii în acest mod, mai puțin forțat ambreiajul.
Ajung in Iasi destul de des, dar nu e trafic groaznic decât uneori. Unde locuiesc nu pot spune ca e trafic urban, daca stau la 2 treceri de pietoni deja ma agit ca e aglomerat :). Apreciez ca mașina rulează în trafic urban cam 20% din timpul total. Prin urmare nu se compară cu ce trag cei care o folosesc zilnic în orașe gen București.
Confirm însă, problemele majore sunt la crawling, mi se pare ca patineaza prea mult pana sa cupleze in treapta I si daca iei piciorul de pe acceleratie înainte de a cupla începe sa smuncească. Uneori la plecare smuncește, mai ales daca este un pic de panta și este deja înfierbântat ambreiajul. E clar că traficul chinuit, bară la bară în treapta I nu îi priește absolut deloc.
Una peste alta destul de penibil, am aproape 80.000 de km, nu am schimbat încă placutele de frana dar multi schimba ambreiaje. Probabil ca așa am să procedez și eu pe la 100.000-120.000, în funcție de cum evoluează situația. Deci asta nu are cum sa fie bun.
Probabil ca viitorul e clar: hibride sau electrice, mai ales pentru tipul de trafic din marile orașe.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4

aqua
Posts: 524
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by aqua »

poate e doar o părere însă de la o vreme nu mai folosesc auto hold tocmai ca mi se pare ca atunci când pleacă trebuie sa fii f fin la pedala altfel pleacă cam dintr o bucata, încă nu am sesizat probleme cu DCT, 50 de mii km și 3 ani în București
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

User avatar
Alx03
Posts: 481
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

Sincer, si eu am inceput sa evit sa folosesc autohold-ul in situatiile de trafic aglomerat. Mi se pare ca poti sa patinezi mai putin ambreiajul in felul acesta si dureaza mai mult pana sa se incalzeasca si sa inceapa sa mai smuceasca/tremure. Pe mine mai degraba ma frustreaza in ultimul timp faptul ca pe modul "Normal", mai ales la mers normal, cateodata se comporta ca si cum n-ar face bine rev matching-ul la schimbarea treptelor. Se poate vedea si in ultima parte a video-ului atasat.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Itc266
Posts: 32
Joined: 27 Nov 2020, 22:13
Auto: Sportage 1.6 DSL 7DCT Hybrid
Location: România

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Itc266 »

Salutare, nu este normal sa smucească, să nu facă rev matching, sa tremure, etc...
Eu am avut pachetul complet de "simptome DCT" până acum 1 luna. La 42k, am schimbat ambreiajul pe garanție. S-a remediat partea cu smucitul și tremuratul. Am scăpat de bâlbâială la schimbare trepte și zgomote in cutie la rulare cu viteza mica ( treapta 2 in treapta 1 - forum pe UK pentru mai multe detalii) după ce am schimbat uleiul din cutie.
Totul se face pe garanție!
PS: Recomand MIT Motors.
Sportage Style 1.6 DSL 7DCT Hybrid

User avatar
Alx03
Posts: 481
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

O fi adevarat ceea ce spui, dar partea de rev matching (rateurile) le face a mea de cand a plecat din reprezentanta in 2019. Am facut recent si un test de ambreiaj, care nu a scos la iveala probleme (zic baietii). Eu n-as fi de acord, dar nici n-am ce face deocamdata.

Itc266
Posts: 32
Joined: 27 Nov 2020, 22:13
Auto: Sportage 1.6 DSL 7DCT Hybrid
Location: România

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Itc266 »

Eu am achiziționat mașină în 2021. Încă de noua tremura când plecăm din panta. După ce am schimbat ambreiajul nu mai tremura. La test nu ai ce face, pentru că este setat cu parametrii de la producător. Pe baza testului se schimba ambreiajul fara alte investigații suplimentare (ex test in rulare).
Sportage Style 1.6 DSL 7DCT Hybrid

aqua
Posts: 524
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by aqua »

DCT7 are ulei care se schimba? la ce interval?
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

1galben
Posts: 1
Joined: 25 Nov 2023, 17:35
Auto: Hyundai i30
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by 1galben »

Salut,
Am un Hyundai i30 1.4 TGDI din 2018 cu transmisie 7DCT (27000 km) si de vreo 6 luni face un zgomot ciudat cand merg pe teren inclinat, la schimbul vitezelor. Se intampla in pincipiu cand accelerez dupa franare sau la urcare de pe teren plan. Acelasi zgomot l-am sesizat si cand urcam pe serpentine la munte ... la mers in coloana ... frana --> acceleratie --> frana, etc. stiti cum e . Se aude si cand schimba vitezele inferioare (1>2>3) in trafic prin Bucuresti, dar nu atat de tare ca atunci cand merg pe teren inclinat. Este un zgomot metalic, un tacanit rotund, clantanit, nu stiu cum sa-l definesc ... se aude la fel cum face o planetara uzata ... cum s-ar auzi un ventiator care loveste cu palele un card de plastic.

Ambreiajul a fost schimbat acum o luna jumatate in garantie, recalmat fiind acest comportament, dar masina face in continuare acest zgomot, parca si mai tare ... de la service mi s-a transmis ca este un zgomot nomral :)
Ce sfaturi aveti ? Recomandari ?

Multumesc,
B

P.S. am scris pe acest forum pentru ca discutiile sunt mai consistente si totusi KIA & Hyundai are friends :) si am gasit sfaturi bune

User avatar
Faust
Posts: 543
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

1galben

Dacă este 4x4 cred că problema este in cutia de transfer .
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Alx03
Posts: 481
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

Nu cred ca exista Hyundai i30 4x4. 🤔

aqua
Posts: 524
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by aqua »

Itc266 wrote: 08 Jun 2023, 20:21 Eu am achiziționat mașină în 2021. Încă de noua tremura când plecăm din panta. După ce am schimbat ambreiajul nu mai tremura. La test nu ai ce face, pentru că este setat cu parametrii de la producător. Pe baza testului se schimba ambreiajul fara alte investigații suplimentare (ex test in rulare).
deci? 7DCT are ulei care se schimba? exista interval stabilit sau schimbi la cerere?
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

Post Reply

Return to “Generalităţi”