Zgomot ca o explozie la schimbarea treptelor -filtru sport
Zgomot ca o explozie la schimbarea treptelor -filtru sport
...fenomenul se intampla cand schimb in trepte inferioare inainte de a accelera in depasiri...se aude ca si un pocnet..un rateu de toba..nu stiu exact...mentionez ca am chit de admisie sport. poate fii de la aer?...se intampla la turatii destul de mari si la manevrari bruste. Multumesc.
ProCeed Best, 1.4 110Cp benzina
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
M-am mai documentat si se pare ca nu sunt singurul....aparent e ok..totusi vreau sa stiu si parerea voastra. nu am toba sport doar filtru sport.
ProCeed Best, 1.4 110Cp benzina
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
Cat de tare se aude? Un rateu in toba se aude cam ca o descarcare de pistol. Filtrul de aer conic are un pocnet la scimbarea brusca a turatiei, dar nu cred ca se aude asa tare din habitaclu. Cu filtrul original se mai aude?
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
vreau si eu acel sunet pe masina mea!
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
intr-adevar se aude slabut si se aude de cand am filtrul de aer sport. doar eu am sesizat nu si cei care erau in masina. nu e de la evacuare mai mult ca sigur.
ProCeed Best, 1.4 110Cp benzina
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
precis e de la filtru ca se aude cam pe aceleasi tonalitati...cum sa ma exprim sa nu gresesc...rezonanta e aceeasi. fara discutie nu se pune problema unei descarcari de pistol sau asemanator cu ce suna de la masinile vechi...multumesc mult. m-ati linistit.
ProCeed Best, 1.4 110Cp benzina
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
Ai toata admisia sau doar filtru?
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
@Sebach, cum spui si tu, sigur e de la chitul de admisie sport care, pentru o 'respiratie' mai buna a motorului, inevitabil izoleaza fonic mai slab fata de sistemul standard.Sebach wrote:...se intampla la turatii destul de mari si la manevrari bruste..
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
da...am tot kitul de admisie pus.
ProCeed Best, 1.4 110Cp benzina
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
Salut, ti-am trimis un PM, probabil nu l-ai vazut, da-mi si mie niste detalii despre kitul de admisie, cat ai dat pe el, de unde poate fi achizitionat, un link ceva. Thanks
Proud Owner of Kia Cee'd 1.4 16V ~120 HP BEST...ODO +68.000 km
Upgrades: Carbon Sport air-filter, Magnaflow exhaust, HID Xenon, Llumar all-around, Crunch GTR Bass Pack, Pager alarm, bad-boy look, black headlights, full red taillights, TCM Turbo remap, 17" OZ Racing, XR Body kit, Morimoto Bi-Xenon Lens + Angel Eyes
Upgrades: Carbon Sport air-filter, Magnaflow exhaust, HID Xenon, Llumar all-around, Crunch GTR Bass Pack, Pager alarm, bad-boy look, black headlights, full red taillights, TCM Turbo remap, 17" OZ Racing, XR Body kit, Morimoto Bi-Xenon Lens + Angel Eyes
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
Ma intereseaza si pe mine.
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
....Am o remarca...NU cumparati filtre de 2 lei ca permit intrarea prafului in admisie....si se duce motorasul....personal am revenit la cel original in urma unor discutii mai ample cu cei de la reprezentanta.
ProCeed Best, 1.4 110Cp benzina
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
http://picasaweb.google.com/sebach25/Juji#
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
Daca ai explozie in sistemul de esapament, inseamna ca amestecul nears ia foc acolo! Fenomen foarte periculos!Sebach wrote:M-am mai documentat si se pare ca nu sunt singurul....aparent e ok..totusi vreau sa stiu si parerea voastra. nu am toba sport doar filtru sport.
Verifica sistemul de aprindere(cu scaner) si functionalitatea sondelor lambda(tot cu scaner). Orice postradere violenta poate
cauza deteriorarea catalizatorului in primul rand, dar prezinta pericol si pentru tobe.( costurile acestui sunet.... pot fi mari!)
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
@Sebach :Se stie ca Joco este meserias dar asi vrea sa vin si eu cu ceva completari (sau pareri ).
Fenomenul poate fi mult mai complex , dupa cum zice Joco neaparat trebuie verificat cu scannerul dar cred ca vina este a ta din printr-o combinatie periculoasa dintre filtrul sport care permite circulatia mai rapida a aerului spre cilindri si stilul de condus.
Daca sonda Lambda este defecta ar trebui sa se aprinda becul de avertizare "check"( ardere defectuoasa)
Si acum vreau sa intervina si Joco:
Este posibil ca explozia sa aibe loc si in galeria de admisie (mult mai periculoasa din cauza incendiului ) la motoarele cu carburator erau frecvente la dereglarea legii de variatie a aprinderii (uneori intentionat, sau la incurcarea fiselor de bujii )
La tine fenomenul poate fi mai complex si de aceea rog pe Joco sa intervina daca gresesc.
Spui ca la schimbarea de la o turatie inalta spre o treapta inferioara se manifesta .
La peste 4000 rot/min ,intra in functiune distributia variabila ce tine deschise mai mult supapele de admisie (este un mecanism complex ce implica un lant cinematic ce nu este neaparat foarte rapid ,are totusi o inertie ).
In momentul cind tu schimbi o treapta inferioara de la o turatie inalta nu faci decit sa supraalimentezi cilindrii ( mai ales ca este posibil ca nici sa nu iei piciorul de pe acceleratie ) , moment in care motorul poate primi scinteie de la bujie (asta nu ar trebui sa se intimple la un motor de acest gen -inseamna ca este un defect pe undeva) sau se poate aprinde amestecul de la o scinteie parazita din cilindru ( frecvent calamina ) timp in care supapele de admisie nu s-au inchis datorita inertiei mecanismului distributiei variabile.(presiunea de ulei nu poate scadea instantaneu).
O influenta mare o poate avea si filtrul de aer care nu mai opune rezistenta aerului ,si la scaderea brusca a turatiei nu face decit sa lase un amestec exploziv sa fie atras mai rapid spre cilindri .
Vezi daca treci pe filtrul normal mai face si mai ales vezi sa nu mai schimbi in trepte inferioare de la 5000 rot/min.
Acelasi fenomen poate aparea si in sens invers ( explozii la evacuare ) tot dintr-o functionare anormala a distributiei variabile ( amestecul poate fi foarte bogat incit sa nu arda complet in cilindri si sa explodeze in catalizator )
ATENTIE:NU AI MASINA DE FORMULA 1 (unde fenomenul este frecvent) ORICUM ACEST FENOMEN ESTE FOARTE PERICULOS .
Fenomenul poate fi mult mai complex , dupa cum zice Joco neaparat trebuie verificat cu scannerul dar cred ca vina este a ta din printr-o combinatie periculoasa dintre filtrul sport care permite circulatia mai rapida a aerului spre cilindri si stilul de condus.
Daca sonda Lambda este defecta ar trebui sa se aprinda becul de avertizare "check"( ardere defectuoasa)
Si acum vreau sa intervina si Joco:
Este posibil ca explozia sa aibe loc si in galeria de admisie (mult mai periculoasa din cauza incendiului ) la motoarele cu carburator erau frecvente la dereglarea legii de variatie a aprinderii (uneori intentionat, sau la incurcarea fiselor de bujii )
La tine fenomenul poate fi mai complex si de aceea rog pe Joco sa intervina daca gresesc.
Spui ca la schimbarea de la o turatie inalta spre o treapta inferioara se manifesta .
La peste 4000 rot/min ,intra in functiune distributia variabila ce tine deschise mai mult supapele de admisie (este un mecanism complex ce implica un lant cinematic ce nu este neaparat foarte rapid ,are totusi o inertie ).
In momentul cind tu schimbi o treapta inferioara de la o turatie inalta nu faci decit sa supraalimentezi cilindrii ( mai ales ca este posibil ca nici sa nu iei piciorul de pe acceleratie ) , moment in care motorul poate primi scinteie de la bujie (asta nu ar trebui sa se intimple la un motor de acest gen -inseamna ca este un defect pe undeva) sau se poate aprinde amestecul de la o scinteie parazita din cilindru ( frecvent calamina ) timp in care supapele de admisie nu s-au inchis datorita inertiei mecanismului distributiei variabile.(presiunea de ulei nu poate scadea instantaneu).
O influenta mare o poate avea si filtrul de aer care nu mai opune rezistenta aerului ,si la scaderea brusca a turatiei nu face decit sa lase un amestec exploziv sa fie atras mai rapid spre cilindri .
Vezi daca treci pe filtrul normal mai face si mai ales vezi sa nu mai schimbi in trepte inferioare de la 5000 rot/min.
Acelasi fenomen poate aparea si in sens invers ( explozii la evacuare ) tot dintr-o functionare anormala a distributiei variabile ( amestecul poate fi foarte bogat incit sa nu arda complet in cilindri si sa explodeze in catalizator )
ATENTIE:NU AI MASINA DE FORMULA 1 (unde fenomenul este frecvent) ORICUM ACEST FENOMEN ESTE FOARTE PERICULOS .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
Re: zgomot ca o explozie la schimbare in trepte inferioare
@BAU Corecte completarile tale. Desigur fenomenul este foarte complex si datorita distributiei variabile. Regimul gazelor este proiectat pentru anumite plaje de rezistenta dinamica a gazelor si la intrare si la iesire.
Cat priveste sondele lambda: ele urmaresc amestecul (prima) si functionarea/eficienta catalizatorului ( a doua). Ele seteaza cod de eoare daca apar deviatii fata de valorile inscrise in hatrile programate - pentru un timp mai indelungat. Adica nu apare cod pentru o singura detonatie in sistemul de evacuare. Cel putin nu la aceasta generatie de ECM motor.
Joco
Cat priveste sondele lambda: ele urmaresc amestecul (prima) si functionarea/eficienta catalizatorului ( a doua). Ele seteaza cod de eoare daca apar deviatii fata de valorile inscrise in hatrile programate - pentru un timp mai indelungat. Adica nu apare cod pentru o singura detonatie in sistemul de evacuare. Cel putin nu la aceasta generatie de ECM motor.
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624