Performante motor 1.4

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
bobbo1981
Posts: 350
Joined: 16 Jun 2007, 08:19
Auto:
Location: Galati

Re: 200 km/h

Post by bobbo1981 »

Cum am scris si in alt post si eu am ajuns la 200 pe bord. Ca turatie aprox 6100. Consum sau viteza pr GPS nu am mai apucat sa vad. Performanta am reusit-o pe A2 fiind singur in masina si fara bagaje.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 200 km/h

Post by eugenflorinmanea »

Cand avea masina 2,000 de km am ajuns pe A2 la 205 pe ceas, 202 pe GPS- 4 persoane in masina.

Acum cand am 10,000 pe A1 nu aa mai trecut de 195 nici moarta- tot cu 4 in masina. Ma gandesc ca A2 era putin inclinata..sau o fi fost benzina mai buna.
SAAB 9-5

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by eugenflorinmanea »

Putin??!!!

Eu la 200 aveam 25 % consumul!! :):)
SAAB 9-5

Skyppy
Posts: 755
Joined: 07 Oct 2008, 20:58
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Re: 200 km/h

Post by Skyppy »

bobo.....la 6000 de ture ti se taie alimentarea cu combustibil....mai calculeaz-o odata

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 200 km/h

Post by shpid3r »

la 6200, skyppy :)
N-ai ajuns niciodata ? E ... ciudat ... si FOARTE util .. chiar mi se pare utila protectia asta, cel putin in treptele mici (in special a 2a), acolo mi-a intrat mie de vreo 2 ori in viata ei .. dar altfel nu apuca saraca sa mai povesteasca, nu apuca nici 15k km, ca ramanea fara pistoane
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

User avatar
chubby
Moderator General
Posts: 751
Joined: 08 Dec 2008, 17:26
Auto: KIA Ceed GT
Location: Bucuresti

Re: 200 km/h

Post by chubby »

asa e 6200 nu 6000 ;) asa e sphider
B-702-CBY
Nu e panica...
KIA Ceed GT FL
(ExKia Pro_Cee'd 1.4 GSL Best)
Pentru STICKERE, PM
________________________________________________________________

Image
________________________________________________________________

john89
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2008, 17:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by john89 »

:)) nu stiu cum reusiti voi vitezele alea din paginile anterioare ... la mine la 190 era gata + ca aveam consum 30 cam asha ... mi se ducea benzina zici ca aveam un aspirator acolo :|
Kia cee'd 1.4 GSL:D

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by shpid3r »

body a inceput cu mistoul ... e la al 2lea post, si primul a fost aceeasi fraza, dar in alt topic :)
just ignore :)
Si nu mergeti cu 200, ca sa mai apucati sa povestiti pe aici ..
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

john89
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2008, 17:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by john89 »

sa nu mergeti cu 200 ca in 15 min faceti plin :))
Kia cee'd 1.4 GSL:D

nic
Posts: 44
Joined: 19 Nov 2007, 16:57
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by nic »

Cum e domne cu puterea functie de cuplu si turatii? formula aia e buna sau ba? functioneaza si la KIA?
rayman wrote:@RazvanO:
De acord ca marketingul ne arunca in fata multi cai putere, insa problema e ca in mersul de zi cu zi nu ajungem la ei.
Eu intleg ca cuplul conteaza la turatii joase, pentru ca de aici rezulta practic o putere mai mare, fata de cuplu mai mic la aceleasi ture. De aici si afinitatea pentru diesel-uri, pentru ca iti ofera totul acolo jos la 1500 rpm

Luand doua masini cu aceeasi putere maxima la turatii diferite, insa una cu cuplu mare incepand de la turatii mai mici si cealalta cu cuplu mare la turatii mari (diesel vs benzina), cea cu cuplu mare jos si implicit putere mai mare tot acolo jos, pleaca mai bine de pe loc, cand ambele pornesc in mare de la aceeasi turate la relanti. Insa la aceeasi putere, intr-o treapta cu acelasi raport, accelereaza la fel. Corect? Vorbesc strict de motor, sigur ca toti factorii enumerati de tine stau in picioare.

Spre exemplu: benzina de 1.4 la 4000 RPM are ~90 cai, dieselul 1.6HP la 2700 RPM are tot pe acolo. Eu tind sa cred ca de acolo accelereaza la fel, bineinteles sa fie in aceeasi treapta. De unde si diferenta foarte mica la 0-100/h in favoarea dieselului, de doar 0.1 secunde chiar daca are 255 NM fata de 137.

Una peste alta, avand in vedere ca CP = RPM * CUPLU / 5252, pana la urma nu se poate una fara cealalta. Ai cuplu, ai si cai mai multi, raportandu-ne la un rpm fix.

Ce nu inteleg eu e de ce spui ca (,) caii putere conteaza doar la viteza maxima.
Kia ceed 1.4 LX Best Piston Grey

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by rayman »

Reply-ul disparut al lui Razvan:
RazvanO wrote:Curbele de cuplu si putere sunt cam intotdeauna diferite in functie de motor. Asta pentru ca aceste curbe sunt date de o alta gramada de factori constructivi ai motorului si ai subansamblelor lui. Evident ca exista o legatura intre cele doua curbe insa, cum spuneam, legatura asta este data de maruntaiele motorului nu de o formula prestabilita. Spre exemplu motorul 1.4 de pe Ceed cu sistemul VVT are raportul alezaj/cursa 77 x 74.9 deci supraunitar. Fapt care conduce la o curba de cuplu mult alungita, atingandu-se cuplul maxim abia in turatii mai apropiate de turatia maxima si totodata suferind de valori scazute ale cuplului in turatiile mici si medii, dar si un comportament mai bun la viteze mari ( acolo unde masina sta in turatii mai mari si este mai bine pusa in valoarea puterea ( CP ) motorului ).
Nu intru mai mult in detalii, vreau sa concluzionez este ca fiecare motor are o anume contructie si in fucntie de asta rezulta curbele de cuplu si putere.

O alta mancare de peste este insa diferenta intre cifrele date pe standul de probe, acolo unde nu se iau in calcul pierderile, si cifrele date de puterea si cuplul efectiv la roata cum se spune. Valorile la roata pot fi mai apropiate sau mai departate de valorile date de producator in functie de felul in care se prezinta si in care sunt implementate pe masina sistemul de transmisie, suspensii, anvelope, etc. Iarasi si asta poate fi o discutie practic infinita


Apropo insa de ce spuneai intre diesel si benzina trebuie sa spun ca:
- Dieselul are un spectru de turatii mai mic ca benzina deci curbele de cuplu si putere difera esential
- Cutia de viteze la diesel este etajata cu totul diferit fata de benzina si ia in considerare caracteristicile dinamice date de motor. De altfel si intre un motor benzina aspirat si un motor benzina turbo sunt diferente majore in etajarea cutiei
- Cresterea in turatii la diesel se face mai lent decat la benzina tocmai din cauza spectrului pe care trebuie sa-l acopere. Este ca si cum ai merge cu bicicleta cu alte foi si pinioane: la diesel intr-o foaie mare cu pinion mic ( deci iti trebuie o forta mai mare ca sa accelerezi bicicleta, dar si dai la pedale mai lent ), la benzina intr-o foaie mica cu pinion mare ( deci trebuie o forta mai mica ca sa accelerezi, dar si dai mult mai repede la pedale). Asta ar trebui sa raspunda la intrebarea cu diferenta mare de cuplu intre cele doua.
- Problema cu dieselul este ca desi are cuplu maxim mare acesta se pierde relativ repede din mai multe considerente: din fabrica cutiile de viteza pentru dieselurile nonsportive ( adica nu vorbim de masini diesel cu adevarat sportive gen Golf GTD ) sunt etajate ca sa ofere confort sporit la turatii mai mici si un consum mic ( adica o foaie un pic mai mica decat una mare mare ). De altfel si admisia este gandita sa nu inspire prea mult aer dupa ~3500rpm ca sa nu faca turbina sa functioneze la capacitatea mare astfel incat nici sa nu consume mult masina. Sunt trucuri folosite de toti constructorii auto

Revenind la problema acceleratiei la dieselurile despre care vorbim, intre 2000 si 3000rpm ai cuplul maxim, repriza in care acceleratia este intr-adevar fantastica. Totusi dupa aceasta valoare apare gatuirea si scaderea drastica a cuplului. Coroborat cu toate astea apare limitarea impusa de etajarea cutiei si de spectrul mic de turatii ale diselului.

Daca reusesti sa lungesti plaja de cuplu mare sau/si sa ridici curba de cuplul atunci dieselul respectiv capata aripi. Diferenta intre stock si modificat fiind una foarte mare in comportamentul masinii la acceleratie.
Din nefericire la un aspirat este foarte greu sa intervii la fel de puternic in curba de cuplu si cu un efect asa de mare. De aceea ai sa vezi ca in cazurile de tuning multi prefera sa 'puna' o turbina ca sa poata obtine performante mari in comparatie cu modelul stock. Asta pentru ca turbina ofera posibilitatea obtinerii unei curbe de cuplu mult inbunatatita... unu la mana creste cuplul maxim si doi la mana se obtine cuplu mare pe o plaja foarte mare de turatii ( un benzinar turbo tipic tine cuplul maxim intre 2000rpm si aproape 5000-5000rpm ). Acest lucru permite sa invarte foaia si pinionul rapid si cu multa forta in spate, adica reuseste sa urce in turatii foarte repede, rezultand intr-o acceleratie mult mai buna.

Puterea motorului te ajuta sa invingi forta de frecare cu aerul si sa impinga masina la turatii mari.

Razvan
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: 200 km/h

Post by misuspita »

Sigur protectia nu e la 6500rpm? Ca la 6200 are puterea maxima de 109 CP.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

fara0nu1
Posts: 115
Joined: 02 Jun 2007, 18:36
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by fara0nu1 »

trece de 190. am incercat anul trecut 200 pe A2 intorcere din Constanta pe o bucata scurta de drum, dupa nu am mai incercat sa trec de 160 in depasiri pe autostrada.
Kia cee'd 1,4 GSL Best - Abyss Blue superba :-)
DJ >47k. km - 8 % _ 80% trafic de Bucuresti
Jurnal de bord
Un ingeras - si poze cu ea

User avatar
chubby
Moderator General
Posts: 751
Joined: 08 Dec 2008, 17:26
Auto: KIA Ceed GT
Location: Bucuresti

Re: 200 km/h

Post by chubby »

la 6200 sau 6300 taie gazu k rosu incepe la 6300 nu la 6500 uita-te atent la turometru :)
B-702-CBY
Nu e panica...
KIA Ceed GT FL
(ExKia Pro_Cee'd 1.4 GSL Best)
Pentru STICKERE, PM
________________________________________________________________

Image
________________________________________________________________

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 200 km/h

Post by eugenflorinmanea »

la 1.6 in nici un caz nu taie gazu la 6,200!!

Eu i-am dat lejer 6400!!!
Cum sa taie gazu' la 6000 cand puterea maxima o atinge la 6200???
SAAB 9-5

Post Reply

Return to “Generalităţi”