Cam acelasi sentiment il aveam si eu inaintepanzer wrote:Eu.
Cam in 2000 km sau 2-3 saptamani merg la revizie si tot pe la furtune ii pun sa se uite. Ma cam intriga faptul ca nu am deschis capacul de la antigel timp de 6.5 ani, iar in ultimele 5 luni (de la schimb) ma uit lunar sub capota si am si umblat de 2 ori.
113 000 din care 47 000 pe gaz.
Instalatie GPL !?!
-
- Posts: 64
- Joined: 27 Mar 2014, 16:08
- Auto: CEE`D, 1.4 + GPL, Black Pearl
- Location: Baia Mare
Re: Instalatie GPL !?!
Re: Instalatie GPL !?!
Din pacate afirmatia este eronata diferenta de temperatura fiind de aproximativ 20 de grade, adica 1% variatie fata de benzina.simpla folosire a GPL inseamna temperaturi de ardere mai mari
Temperatura de ardere a GPL-ului in amestecul cu aerul este de 1970 grade celsius.
Temperatura de ardere a benzinei in amestec cu aerul este de 1950 grade celsius.
Doar ca fapt divers, temperatura la diesel este de 2030 grade celsius.
-
- Posts: 64
- Joined: 27 Mar 2014, 16:08
- Auto: CEE`D, 1.4 + GPL, Black Pearl
- Location: Baia Mare
Re: Instalatie GPL !?!
Sender cu tot respectul eu nu voream de arderea amestecului GPL-aer normal ci a unui amestec sarac ceea ce creste temperatura de ardere semnificativ, destul pentru a arde si ceva lichid de racire.
Parerea mea bineinteles ... si este si experimentata (nevrut) de mine.
Am simtit un miros ciudat venind din compartimentul motor de fiecare data cand mergeam pe o distanta mai mare, asta fara sa apara o supraincalzire si pe ceasul de bord (insotita si de pierderea de lichid aproximativ 400 ml in 1000km timp in care am complectat de 2 ori). Pe bord se aprindea si Check Engine, care dupa o resetare si un nou reglaj a mai aparut odata iar dupa a 3-a reglare nu am mai avut nici-o problema!
La functionare pe benzina nu simteam acel miros si nu aveam pierder. De aici deduc ca a fost de la amestecul sarac.
Daca am tras o concluzie pripita imi pare rau pt. restul forumistilor, dar eu la asta am ajuns!
Parerea mea bineinteles ... si este si experimentata (nevrut) de mine.
Am simtit un miros ciudat venind din compartimentul motor de fiecare data cand mergeam pe o distanta mai mare, asta fara sa apara o supraincalzire si pe ceasul de bord (insotita si de pierderea de lichid aproximativ 400 ml in 1000km timp in care am complectat de 2 ori). Pe bord se aprindea si Check Engine, care dupa o resetare si un nou reglaj a mai aparut odata iar dupa a 3-a reglare nu am mai avut nici-o problema!
La functionare pe benzina nu simteam acel miros si nu aveam pierder. De aici deduc ca a fost de la amestecul sarac.
Daca am tras o concluzie pripita imi pare rau pt. restul forumistilor, dar eu la asta am ajuns!
Re: Instalatie GPL !?!
OK, greseala mea, cred ca eram prea obosit si am scapat partea cu amestecul sarac.
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
-
- Posts: 64
- Joined: 27 Mar 2014, 16:08
- Auto: CEE`D, 1.4 + GPL, Black Pearl
- Location: Baia Mare
Re: Instalatie GPL !?!
Ceva Landi Renzo nu stiu exact de care ... cert este ca nu am mai avut probleme de genul asta (sau altele) dupa primii 1500 Km in care s-au facut vreo 3-4 reglaje. Probabil problemele au aparut pt. ca nu s-a facut reglaje in mers, si toata lumea stie ca avem niste masini pretentioase la calitatea combustibilului.
Re: Instalatie GPL !?!
Ma bucur ca te-a ajutat ce am scris si poate cei din service iti vor rezolva problema cu imobilizatorul. Eu nu am mai avut probleme cu pornirea si bag numai benzina de 95Gargoyle wrote:Mersi Dany chiar mi-am reperat si eu problema cu pornirea "cand vrea ea" , credeam ca e de la benzina, de la instalatia GPL etc. ... de fapt este de la "imobilizator" si o sa rezolv in service joi.danydny wrote:Cei care au probleme la pornire, verificati daca atunci cand puneti contactul apare aprins martorul "masinuta cu cheie". Daca nu se aprinde nu mai dati la cheie ca nu va porni. Incercati sa luati contactul si sa il puneti pana va aparea martorul "masinuta cu cheie" si atunci va porni. Aceasta problema mi s-a rezolvat in service la revizia anuala a masinii (nu a instalatiei gpl), cei de acolo au desfacut capacul de la volan si au umblat undeva la contact(nu au schimbat nimic..au strans o mufa ceva probabil), nu mi s-a spus ce au facut, doar ca nu o sa mai am probleme (spunandu-mi razand ca e secret profesional...ciudat...poate stiau de problema ca s-au dus direct la capacul de la volan)....si asa a fost, din luna septembrie 2014 nu am mai avut probleme cu pornirea.
Re: Instalatie GPL !?!
@modream: repet rugamintea lui @eugenflorinmanea: ne poți da detalii? Eu încă mai am problema pornirii cu tot schimbatul/improspătării benzinei. Nu de alta dar m-am saturat să se uite vecinii ciudat la mine când o „cârâi” ca pe dacie dimineața.
Cee`d SW, 1.4 GSL, Black Pearl,
GPL
ODO: 155 000 (90 000 benzina)
GPL
ODO: 155 000 (90 000 benzina)
- apachioara
- nicicum
- Posts: 421
- Joined: 24 May 2007, 22:11
- Auto:
- Location: Cluj Napoca
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
merita incercat si curatatul valvei de aer (IACV)... aveam o funingine in ea... in conditiile in care esapamentul e aproape curat
-
- Posts: 64
- Joined: 27 Mar 2014, 16:08
- Auto: CEE`D, 1.4 + GPL, Black Pearl
- Location: Baia Mare
Re: Instalatie GPL !?!
Seeds ai fost atent la martor-ul masina cu cheita? Se aprinde tot timpul cand pui contactul ?
Daca nu se aprinde inseamna ca ai un contact imperfect in bord la chei, acolo este patea de imobilizator. Daca nu se aprinde becul poti sa dai la automat pana o ia dracul ca nu porneste.
Eu am rezolvat problema cu pornitul cu un spray de contact si cu o surubelnita cu care se restrang pinii de la contact.
Martor-ul este cel din poza: Spor.
Daca nu se aprinde inseamna ca ai un contact imperfect in bord la chei, acolo este patea de imobilizator. Daca nu se aprinde becul poti sa dai la automat pana o ia dracul ca nu porneste.
Eu am rezolvat problema cu pornitul cu un spray de contact si cu o surubelnita cu care se restrang pinii de la contact.
Martor-ul este cel din poza: Spor.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Instalatie GPL !?!
Mulțumesc pentru sugestie. M-aș fi bucurat să fie imobilizatorul mai bine zis chip-ul pentru că știu de chestia cu martorul "mașinuță cu cheie". Am pățit așa ceva acum 2 ani. Am sunat la Ena Galați și a venit dl. Adrian, a "gâdilat-o" pe la coloana volanului și a rezolvat-o.
Problema mea e, cred, cu ECU pt. că dacă forțez nota și țin demarorul vreo 4-5 sec. o ia. Semn că ECU în cele 4-5 sec. se re/ adaptează la benzină. Dacă totuși e așa ar trebui ca funcționarea timp de 2-3 min. pe benzină, seara înainte de oprirea motorului să rezolve problema. Și nu o rezolvă.
Habar n-am ce să mai încerc pt. că am schimbat bujii, benzină etc. Mi se pare că ar fi vorba de reglaje, pt. că eu nu aveam problema, dar a apărut în urma unei revizii și a unei reglări.
Problema mea e, cred, cu ECU pt. că dacă forțez nota și țin demarorul vreo 4-5 sec. o ia. Semn că ECU în cele 4-5 sec. se re/ adaptează la benzină. Dacă totuși e așa ar trebui ca funcționarea timp de 2-3 min. pe benzină, seara înainte de oprirea motorului să rezolve problema. Și nu o rezolvă.
Habar n-am ce să mai încerc pt. că am schimbat bujii, benzină etc. Mi se pare că ar fi vorba de reglaje, pt. că eu nu aveam problema, dar a apărut în urma unei revizii și a unei reglări.
Cee`d SW, 1.4 GSL, Black Pearl,
GPL
ODO: 155 000 (90 000 benzina)
GPL
ODO: 155 000 (90 000 benzina)
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Fa asa: mergi o saptamana numai pe benzina si vezi daca mai face.(dar sa mergi macar 100 km fara a o mai trece pe gaz).
Daca nu se mai manifesta fenomenul- e clar ca e de la instalatia de gaz. Dc insa persista- e ceva ce nu are legatura cu GPL u.
Daca nu se mai manifesta fenomenul- e clar ca e de la instalatia de gaz. Dc insa persista- e ceva ce nu are legatura cu GPL u.
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Asta n-am încercat.Deși atunci când sunt nevoit să merg doar pe benzină pornește excelent. Cum îi dau gaz cum revine la vechiul obicei. Încerc și vă țin la curent.
Cee`d SW, 1.4 GSL, Black Pearl,
GPL
ODO: 155 000 (90 000 benzina)
GPL
ODO: 155 000 (90 000 benzina)
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Pune-i 25 litri Petrom 99 si mergi o saptamana doar pe benzina- vezi cum e.
Poate ai mai spus dar nu mai retin..ce instalatie ai si unde ai montat o?
Ce ti au facut la ultima revizie?
Poate ai mai spus dar nu mai retin..ce instalatie ai si unde ai montat o?
Ce ti au facut la ultima revizie?
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
OK. Am BRC pusă la Verneşti. Până la prima revizie a fost superok. La revizie m-am plâns de consumul cam mare, după părerea mea, undeva la 10% urban. Au reglat ceva cu laptop-ul și gata: a început să nu mai pornească la prima cheie.
Cee`d SW, 1.4 GSL, Black Pearl,
GPL
ODO: 155 000 (90 000 benzina)
GPL
ODO: 155 000 (90 000 benzina)