ESP TEST

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
sorinh
Posts: 769
Joined: 29 Jun 2007, 13:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by sorinh »

Image


este pe toate cele 4 roti, asta este chiar schema de la ceed. actioneaza in functie de ce faci cu masina
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com

bodyaron
Posts: 507
Joined: 09 Aug 2007, 19:47
Auto:
Location: BUCURESTI

Post by bodyaron »

ok, multumesc
KIA CEED 2.0 GSL-143CP- ESP,Clima,Jante17'',Senzori parcare,etc
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk

+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU

gogu
Moderator General
Posts: 439
Joined: 02 Jun 2007, 01:47
Auto:
Location: New York

cum functioneaza TCS la cee'd ?

Post by gogu »

stiu ca s-a mai discutat pe forum despre TCS la cee'd. in brosura de prezentare scrie ca ESP include si TCS.

ce nu inteleg, este cum functioneaza TCS? teoretic, ar trebui sa impiedice pierderea aderentei la plecarea de pe loc. cu alte cuvinte, ar trebui sa nu poti pleca de pe loc cu scartait de roti.

weekendul asta am facut un test in parcarea subterana de la Cora. Acolo e un beton destul de lucios, care nu ofera o aderenta exceptionala, dar e ok, ca oricum se merge cu viteza mica. Ce am facut, cu ESP pornit si cu ESP oprit, am incercat sa pornesc de pe loc in tromba.

in ambele cazuri, nu a avut nici o influenta daca ESP era pornit sau nu, ca oricum au patinat rotile din fata la demaraj, si au patinat atata vreme cat am tinut acceleratia apasata. dovada pentru acest lucru sunt urmele de cauciuc ramase pe acel beton lucios.

cine poate sa imi explice daca am facut ceva gresit, sau daca asa trebuia sa se intample sau daca am inteles eu gresit modul de lucru al TCSului?

http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
LX 1.4 GSL OilBlue/Rainbow Blue cu varii optiuni
>>Poze cu masina mea<<
Image

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

Iata ce stiu eu despre TCS. Din pacate atat articolele cat si filmuletele ca cel postat de tine sunt incomplete, neprezentand cap-coada cum functioneaza un sistem ci avand ca scop, probabil, inocularea ideii ca ar fi bine sa-l ai.

TCS foloseste senzorii ABS pentru a masura diferentele in viteza de rotatie a rotilor(la accelerare). Fiind un sistem hidraulic, cand observa ca o roata se invarte mai repede, implicit pierzand aderenta, actioneaza frana pentru a-i incetini rotatia. Unele sisteme reduc si puterea data de motor rotii respective. Asadar, TCS nu e doar pentru a facilita plecarea de pe loc fara patinaj ci ajuta si in timpul mersului daca din varii motive se pierde aderenta (conditii μ-split).

Desi se numeste controlul tractiunii, sistemul monitorizeaza si ajuta mentinerea aderentei rotilor la suprafata de rulare si nu are nici o posibilitatea de a mari tractiunea. Asadar, chiar si cu TCS putem ramane impotmoliti.
TCS, se poate spune ca e un ABS pe dos :)

In filmul ala postat de tine, se spune ca TCS este pt mersul in linie dreapta, chiar inainte sa se treaca la descrierea ESP-ului. Eu stiam ca si la virare, TCS ajuta. Se stie ca in viraje, apare o diferenta de rotatie a rotilor deoarece roata din exteriorul virajului descrie o traiectorie mai lunga decat cea din interior. La manevre bruste n-are cum sa nu se piarda aderenta.

Asadar, nu stiu ce scrie in brosura dar probabil ca inseamna altceva acel TCS pentru ca si eu patesc la fel ca si tine la plecarea de pe loc. Poate stie altcineva sa ne lamureasca.

sorinh
Posts: 769
Joined: 29 Jun 2007, 13:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by sorinh »

Optimum driving safety now has a name : ESP, the Electronic Stability Program.
ESP recognizes critical driving conditions, such as panic reactions in dangerous situations, and stabilizes the vehicle by wheel-individual braking and engine control intervention with no needfor actuating the brake or the gas pedal.
ESP adds a further function known as Active Yaw Control (AYC) to the ABS, TCS, EBD and ESP functions. Whereas the ABS/TCS function controls wheel slip during braking and acceleration and, thus, mainly intervenes in the longitudinal dynamics of the vehicle, active yaw control stabilizes the vehicle about its vertical axis.
This is achieved by wheel individual brake intervention and adaptation of the momentary engine torque with no need for any action to be taken by the driver.
ESP essentially consists of three assemblies : the sensors, the electronic control unit and the actuators.
Of course, the stability control feature works under all driving and operating conditions. Under certain driving conditions, the ABS/TCS function can be activated simultaneously with the ESP function in response to a command by the driver.
In the event of a failure of the stability control function, the basic safety function, ABS, is still maintained.
DESCRIPTION OF ESP CONTROL
ESP system includes ABS/EBD, TCS and AYC (Active yaw control) function.
ABS/EBD function : The ECU changes the active sensor signal (current shift) coming from the four wheel sensors to the square waveform.By using the input of above signals, the ECU calculates the vehicle speed and the acceleration & deceleration of the four wheels.And, the ECU judges whether the ABS/EBD should be actuated or not.
TCS function prevents the wheel slip of drive direction by adding the brake pressure and engine torque reduction via CAN communication.TCS function uses the wheel speed sensor signal to determine the wheel slip as far as ABS function.
AYC function prevents unstable maneuver of the vehicle. To determine the vehicle maneuver, AYC function uses the maneuver sensor signals(Yaw Rate Sensor, Lateral Acceleration Sensor, Steering Wheel Angle Sensor).If vehicle maneuver is unstable (Over Steer or Under Steer), AYC function applies the brake pressure on certain wheel, and send engine torque reduction signal by CAN.
After the key-on, the ECU continually diagnoses the system failure. (self-diagnosis)If the system failure is detected, the ECU informs driver of the system failure through the BRAKE/ABS/ESP warning lamp. (fail-safe warning)
sursa http://58.87.51.38/kme_viewer/
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com

helici_florin
Posts: 314
Joined: 13 Jun 2007, 20:33
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Post by helici_florin »

nu stiu de TCS, dar sunt de parere ca se poate pleca de pe loc cu scartz cu orice masina, de la dacie, pana la mercedes / bmw & co. Motor diesel / benzinar, nu conteaza. Daca turezi tare motoru si faci rapid jocul acceleratie / amreiaj, va scartai sigur. O data tin mite ca am scartait rotile la un bus ... logic diesel, si fara turbina, 75-80 CP ... dar numai o singura data am reusit ...
Cee'd Pewter Beige , 1.6 DSL 115 cp BASE + optionale
uneori Vw Passat '02 1.9 TDI 131 CP
Albume

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Post by Teddy »

Zilele trecute am fost cu cineva care are ESP pe masina si l-a testat pentru mine,am ramas impresionat cum se comporta.Si eu am sa-l pun pe viitoarea mea masinuta. :D

Bogdan
Posts: 414
Joined: 04 May 2007, 16:56
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Bogdan »

Ce anume te-a impresionat la ESP? In ce sens a facut teste?

Bogdan
Posts: 414
Joined: 04 May 2007, 16:56
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Bogdan »

Scartaie rotile dar doar pentru o perioada scurta de timp pana cand intra ASR-ul/TCS-ul (sau ce alte denumiri mai are in functiune) si blocheaza roata/rotile care pierd(e) aderenta.

Eu am pe a mea ESP cu ASR, si daca plec cu scartait ma opreste imediat.

micc2611
Posts: 15
Joined: 15 Oct 2007, 20:54
Auto:

Post by micc2611 »

TCS-ul sau ASR-ul face sa nu piarda aderenta nici-o roata motoare.In momentul in care una din rotile motoare pierde aderenta , sistemul taie din puterea motorului si in acelasi timp franeaza roata respectiva pentru a muta cuplul pe cealalta roata motoare.Practic poti pleca in scartait de roti cu TCS-ul activ insa cateva fractiuni de secunda pentru ca apoi sistemul trebie sa opresca patinarea rotilor.Tot intr-o parcare subterana am incercat si eu sistemul pe o Mazda 3 si in momentul in care roata care a inceput sa patineze datorita unei balti din parcare, pe bord s-a aprins ledul care indica ca sistemul ESP ( la Mazda ) lucreaza si am simtit o reducre a turatiei motorului ( probabil ca roata care patina a fost si franata )Cert ca desi eram la blana scartaitul rotilor s-a oprit si totusi masina pe mine ma baga in scaun - deci mergea la limita ruperii aderentei pe ambele roti motoare fara insa a face ca vreuna sa patineze.Insa asa cum am spus , cateva fractiuni de secunda am auzit una din roti patinand pe cimentul ud apoi tot demarajul a fost controlat de sistemul antipatinare

micc2611
Posts: 15
Joined: 15 Oct 2007, 20:54
Auto:

Post by micc2611 »

Si apropo.Am o camanda la Kia Ceed So red , 115CP , diesel , TX confort care este in curte la Mit Motors-Bucuresti.Chiar nu tenteaza pe nimeni sa nu mai astepte 3 luni si sa-mi preia comanda.Nu vreau nimic in plus fata de ce-am platit in august-1700RON.Este deja venita si cred ca in configuratia TX Confort este aprope FULL - Are interiorul stofa + piele si nu Piele integral.In rest cred ca are tot- se poate vedea pe site-ul kia.ro
Rel la tel 0740489827

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: cum functioneaza TCS la cee'd ?

Post by MihaiM »

gogu wrote:, si au patinat atata vreme cat am tinut acceleratia apasata.
Eu inteleg de aici mai mult decat niste fractiuni de secunda, de unde si nedumeririle noastre.

gogu
Moderator General
Posts: 439
Joined: 02 Jun 2007, 01:47
Auto:
Location: New York

Post by gogu »

da... de asta am si deschis topicul... si eu stiam la fel cu ce au spus si micc2611 si bogdan. o sa ma duc sa testez din nou...

e interesant betonul ala lucios..pacat ca sunt coloane si nu merge sa ma antrenez la intoarceri cu frana de mana
LX 1.4 GSL OilBlue/Rainbow Blue cu varii optiuni
>>Poze cu masina mea<<
Image

micc2611
Posts: 15
Joined: 15 Oct 2007, 20:54
Auto:

Post by micc2611 »

La mine pe mazda roata a patinat cateva fractiuni de secunda,s-a aprins beculetul galben care arata ca sistemul dsc a intrat in functiune, am simtit o reducere aturatiei motorului tot cateva fractiuni de secunda, apoi totul arevenit la normal in sensul ca masina m-a bagat in scaun tinand cont ca eram cu acceleratia la blana insa pe geamul deschis nu am mai auzit nici o roata patinand.Iar cele cateva fractiuni de secunda pana s-a aprins becul corespunzator dsc pe acelasi geam am auzit roata stanga patinind pe balta respectiva prin care am trecut.In plus cand roata a derapat volanul a avut tendinta de a se duce spe partea respectiva.In momentul intrarii dsc_ului volanul a ramas drept , fara a mai trage in nici o parte.Am carnet din 86 si am condus destul de mult si imi place destul de mult sa ma joc cu masinile.Abia astept zapada si gheata, pacat doar ca ABS-ul de pe masina nu se poate dezactiva asa ca grija la derapajele controlate- aproape dispar cu frana de serviciu, ramane doar frana de mana pentru blocarea partiala a rotilor spate

Bogdan
Posts: 414
Joined: 04 May 2007, 16:56
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Bogdan »

Cel mai bine vei vedea la iarna cand da zapada/inghetul exact cum functioneaza TCS-ul asta si daca functioneaza.

Post Reply

Return to “Generalităţi”