1. Led-uri Pozitii:
Cele cu 5-9 SMD-uri am inteles ca NU sunt recomandate daca acest bec nu are incinte separata de faza lunga/scurta, in timp plasticul de sustinere/led-urile fiind afectate destul de urat de caldura degajata de faza lunga (la CEED).
Raman cele cu o singura pastila in varf, cu acel ornament (radiator
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
2. Semnalizarile: TREBUIE SA FIE DE CULOARE PORTOCALIE/ROSIE (decizie unanima), cred ca merge orice tip, atat cat se respecta soclul de baza.
Nu am gasit informatii daca la CEED acestea clipesc mai repede (eroare de bec ars) sau este nevoie si de anulatoare (rezistente care sa consume pana la valoarea becului initial)
3. Pozitii/FRANA: Daca becul este dublu filament, din ce am citit, diferentele intre pozitie si frana nu este foarte sesizabila, unde mai pui ca pe timp de zi sunt mai greu vizibile decat bec-urile clasice. Am decis ca nu se merita investitia.
La masinile cu becuri separate, am inteles ca efectul este destul de OK! (CEED-ul nu prea se incadreaza)
4. Plafoniere/bec numar,iluminare portbagaj: Daca se respecta soclul, am inteles ca efectul este intr-adevar frumos, lumina alba, rece, frumoasa!
Un punct slab, pe CEED, doar la plafoniera, acestea raman aprinse la o intensitate fffff. scazuta.
5. FAZA LUNGA/SCURTA: nu sunt eficiente, doar daca circulati cu masina ziua, in caz contrar, led-ul nu ofera destula putere. DE FAPT, ofera, poata echiar mai mult decat este nevoie dar nu este concentrata intr-un singur punct, ceea ce face ca lumina sa fie ineficienta, chiara, inutilizabila!
6. Lampi Ceata: Tinand cont ca acestea se folosesc doar in conditii de ceata, nu vad sensul montarii led-urilor. Prea slabe pt asa ceva.
Cam atat am strans eu de pe net (ei ar fi muuult mai multe) dar as vrea sa descoperim toti, avantajele si dezavantajele acestor bec-uri!
Apropo, am dat aceste info, dupa ce am cautat informatii pt masina proprie un CEED SW '08, nu stiu diferentele fata de HB, Pro sau FL!
P.S.: sunt adeptul sigurantei mele si a celorlanti participanti la trafic, nu recomand nimanui instalatii XENON pe farurile clasice (ar trebui sa fie ilegale, cititi cat mai mult despre acest subiect si veti vedea de ce MULTI va dau flash-uri- nu din gelozie, ci pur si simplu pentru ca ii orbesti cu acea lumina dispersata foarte puternica!)
Farurile xenon stock au autoreglare, punctul de intensitate luminoasa diferit fata de al becului cu halogen etc etc...
Aceeasi parere o am si despre farurile ceata folosite non/stop...macar, pentru linistea noastra puneti-va led-uri... lumina mai slaba, mai suportabila de ceilalti participanti daca nu puteti sa atingeti butonul de OFF!