Concurs drive test Ceed

Întîlnirile clubului, activităţi (mai mult sau mai puţin organizate), pe cine am mai văzut...
Post Reply
Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

Si eu am fost luni, cand au fost doar aproximativ 20 de participanti.

Organizarea a fost buna si m-am distrat destul de mult. Saracele masini au fost abuzate cu bestialitate si s-au comportat admirabil.

Am condus Procee'd-uri si SW-ul de 115CP si natch-ul care cred ca era 1.6GSL. Masinile sunt inchegate si se misca bine. Stabile si manevrabile chiar si cand sunt bruscate.

Ca si mixer trebuie sa recunosc ca mai mult imi place versiunea in 5 usi decat Procee'd-ul. Desi e loc suficient si in spate, e prezenta o usoare senzatie de claustrofobie din cauza geamurilor mai mici. Motorul diesel de 115 CP e ok, destul de vivace, dar totusi .... moale. Mi se pare destul de suparator lag-ul la apasarea acceleratiei si plaja de turatii utila destul de mica. Benzinarul mi se pare mult mai potrivit pentru manevrele in scurt.

Am aflat cateva sfaturi utile in ceea ce priveste cateva manevre in trafic si am facut cu masinile de test chestii pe care nu le-as face sub nici o forma ca Sidulica. :P

It was fun! O zi libera petrecuta agreabil.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

c.ciprian
forumist convins
Posts: 437
Joined: 30 Nov 2007, 17:06
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by c.ciprian »

Akbhar wrote:Am aflat cateva sfaturi utile in ceea ce priveste cateva manevre in trafic
Si nu ni le spui si noua?

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

In scris e destul de greu, dar o sa incerc: Daca uit ceva, adaug ulterior.

1. Multe informatii predate la scolile de soferi din Ro sunt invechite, nu tin cont de caracteristicile masinilor moderne.
2. In general, autoturismele sunt folosite la 20% din capacitatea lor, pierzandu-se astfel bani si pericitandu-se siguranta circulatiei.

3. Pozitia corecta a mainilor pe volan este la ora 9 si 3, nu 10-12. Explicatia: daca de declanseaza airbagul, mainile te lovesc in fata. Ai si control mai bun al volanului in aceasta pozitie.
4. Centura de siguranta te salveaza daca o folosesti corect. In cazul accidentului, materialul se intinde cu 10-14cm, ceea ce permite deplasarea corpului in fata si impactul cu airbagul e mai puternic. De accea trebuie sa fie tensionata corespunzator pe tors. Adica nu trebuie tinuta prea larga.
5. Franarea de urgenta: se apasa cu hotarare ambreiajul si frana pana la fund. NU trebuie eliberata pedala de frana sub nici o forma pentru ca ABS-ul sa coordoneze fortele de franare si sa permita totusi schimbarea directiei de deplasare.
6. ESP-ul, unde e cazul, permite abordarea virajelor in siguranta. Ex. un cerc cu diametrul de 8m (??) fara ESP putea fi abordat treapta a 2-a. La limita masina supravira. Cu ESP pornit se putea mentine masina pe traiectorie chiar in treapta a 3-a. (Instructorul a facut demonstratie si cu a 4-a. Oricum masinile de test au fost chinuite foarte tare in aceasta proba)
7. La evitarea obstacolelor fara franare (sau in depasiri) este mai dificila reinscrierea pe traiectorie decat evitarea obstacolului. O fandare spre stanga de 1.5m se putea face in cca 4m, dar revenirea pe pozitie se facea cam in 6m la 60km/h.
8. Distanta de franare creste cu patratul vitezei. Distanta de franre 100-0km/h din fisa tehnica este determinata in conditii ideale, de pilot antrenat, in mediu controlat. In realitate este mult mai mare. Asa ca aveti grija la viteza.
9. NU INCERCATI MANEVRELE DESCRISE PE DRUMURILE PUBLICE.

PS: Mi se pare potrivita o sesiune de teste cu propria masina pe un circuit amenajat pentru a ii vedea limitele si pentru a putea aprecia corect capacitatile ei. Poate in felul asta mai putini Schumacher-i de pe sosele vor face pe vitejii si vom circula mai in siguranta.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

evilknievil
Posts: 89
Joined: 14 Aug 2007, 21:42
Auto:
Location: craiova

Post by evilknievil »

Deci in concluzie Akbhar masinutele isi merita banii si au facut fata provocarilor
:D
PS. merci pentru sfaturi :!:

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Post by SeKAh »

Akbhar; la punctul 6 cred ca ai vrut sa zici subvirare.

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

Corect, subvirare. Masina iese in exterior, adica nu vireaza suficient.

Tot am tendinta sa inversez cu supravirarea.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

stanvaleriu
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2007, 11:14
Auto:
Location: Pitesti
Contact:

Post by stanvaleriu »

Am fost luni, 26 de participanti, nota 10 organizarea. Completez peste ce a scris AKBHAR.
1. Multe informatii predate la scolile de soferi din Ro sunt invechite, nu tin cont de caracteristicile masinilor moderne. Nu te invata nici teoretic, nici practic cu sa reactionezi la o situatie din trafic care poate avea urmari grave: iti sare un obiect in fata masinii, ai intrat cu viteza intr-o curba stransa, explodeaza o roata, etc.
2. In general, autoturismele sunt folosite la 20% din capacitatea lor, pierzandu-se astfel bani si pericitandu-se siguranta circulatiei. Interesant e ca platesti 100% si faci revizie si la cei 80%. Altii nu folosesc nici cele 20% pentru ca isi cumpara 4X4 cand nu ies de pe asfalt decat 14 zile din an.
3. Pozitia corecta a mainilor pe volan este la ora 9 si 3, nu 10-12. Explicatia: daca de declanseaza airbagul, mainile te lovesc in fata. Ai si control mai bun al volanului in aceasta pozitie. Degetul gros este indreptat in sus, nu indreptat in fata strangand volanul, deoarece la declansarea airbag-ului, mainile iti sunt aruncate in lateral, smulgandu-ti degetele.
4. Centura de siguranta te salveaza daca o folosesti corect. In cazul accidentului, materialul se intinde cu 10-14cm, ceea ce permite deplasarea corpului in fata si impactul cu airbagul e mai puternic (viteza de deschidere este de peste 97m/s la care se adauga viteza cu care vine capul inspre volan in momentul impactului). De accea trebuie sa fie tensionata corespunzator pe tors. Adica nu trebuie tinuta prea larga. Daca ati vazut cat de stransi sunt pilotii de curse de scaun.
5. Franarea de urgenta: se apasa cu hotarare ambreiajul si frana pana la fund. NU trebuie eliberata pedala de frana sub nici o forma pentru ca ABS-ul sa coordoneze fortele de franare si sa permita totusi schimbarea directiei de deplasare. Trebuiesc apasate pana la capat si tinute acolo pana la oprirea masinii. Daca reduceti apasarea pedalei de frana comunicati ABS-ului ca poate sa slabeasca frana. Va recomand sa experimentati intr-un loc sigur sa accelerati la 50km/h si sa folositi frana de urgenta. Cu masina personala cand a intrat ABS-ul m-am speriat si am ridicat putin piciorul de pe frana, dar am avut noroc. Pastrati si o distanta sigura fata de autoturismul din fata. Soferul din fata poate deja este cu piciorul la capatul cursei franei, cand constientizam ca i s-au aprins stopurile; creierul mai trebuie sa trimita comenzile la picioare, picioarele sa execute, masina sa reactioneze. Am boala pe cei care daca vad mai mult de 3 metri intre mine si cel din fata ma depaseste si se baga intre noi.
6. ESP-ul, unde e cazul, permite abordarea virajelor in siguranta. Ex. un cerc cu diametrul de 8m (??) fara ESP putea fi abordat treapta a 2-a. La limita masina supravira. Cu ESP pornit se putea mentine masina pe traiectorie chiar in treapta a 3-a. (Instructorul a facut demonstratie si cu a 4-a. Oricum masinile de test au fost chinuite foarte tare in aceasta proba). Lasati pielea de pe scaune, jante aliaj, climatronic, trapa si cumparati masina cu ESP. Este suficient o data sa clipeasca pe bord ca a intrat in functiune si v-ati recuperat banii si nu stati in spital. Ce mi-a placut la aceasta proba a fost faptul ca din cauciucul din fata, din exteriorul cercului, nu se mai vedea decat 1cm si nu a sarit de pe janta, nu a explodat. Jantele au fost de 17, cu un model care mi-au placut. Suprafata de test, betonul pistei, a mancat serios din ele, s-au incins, dar nici un concurent nu a derapat.
7. La evitarea obstacolelor fara franare (sau in depasiri) este mai dificila reinscrierea pe traiectorie decat evitarea obstacolului. O fandare spre stanga de 1.5m se putea face in cca 4m, dar revenirea pe pozitie se facea cam in 6m la 60km/h. Testul acesta reprezinta situatia cand iti apare ceva pe directia de mers, il ocolesti si te reinscrii pe banda. Iti iese numai daca mainile sunt la 9 si 3. Daca te panichezi si apesi frana mai ramane speranta ca te opresti pana la obiect. Masina nu se rastoarna, ramane pe traiectorie (foarte important ESP-ul)
8. Distanta de franare creste cu patratul vitezei. Distanta de franre 100-0km/h din fisa tehnica este determinata in conditii ideale, de pilot antrenat, in mediu controlat. In realitate este mult mai mare. Asa ca aveti grija la viteza. Strazile din RO nu sunt curate si apar cei mai mari dusmani al franarii, nisipul si pamantul.
9. NU INCERCATI MANEVRELE DESCRISE PE DRUMURILE PUBLICE.Decat daca sunteti obligati.
10. Masina poate mai mult, dar toate sunt dotate cu cea mai netestata componenta: omul. Luni am vazut incercari din partea unora de a executa intoarceri cu frana de mana, neascultarea recomandarilor organizatorilor demonstrand ca nu au inteles mesajul ce a vrut sa-l transmita KIA.

Imi pare rau ca nu am castigat premiul, dar ma bucur ca am putut exersa cateva manevre care nu mi le-a aratat nimeni si nu gasesti scris despre ele. De exemplu, interesati-va pe net sa gasiti "pozitie corecta la volan" http://vwforum.vwforum.ro/index.php?sho ... 43674&st=0.

Aseara am ajuns frant de oboseala, dupa ce corpul meu a fost supus atator forte, iar creierul la atatea senzatii.
Multumesc KIA RO pentru organizarea evenimentului.
Multumesc KIA pentru masina.
Kia ceed 1,6 EX GSL ESP+climatronic+oglinzi exterioare pliere electronica+senzori parcare, oil blue,comanda 11.09,seria~20.11,ridicata 14.12, AG-15-AVS, 120.000km

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Post by misuspita »

stanvaleriu, eu fac scoala de soferi acum. Poti sa detaliezi punctele 1 si 2 pt mine? :o

Mersi
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

maddan
Posts: 17
Joined: 22 Oct 2007, 22:40
Auto:
Contact:

Post by maddan »

Fost ieri la drive-testul cu ziaristii.
Pe o ploaie neintrerupta si cu balti pe traseu cel mai bun timp a undeva la 20 de secunde (19.55 parca?).
Da' in fine, nici nu ne-am intrebuintat prea tare, ca eram murati de ploaie. Eu am scos 23.13, ca am condus ca o domnisoara la proba contra cronometru :D Ultimul clasat a fost pe la 23.53.

Da' nu asta era ideea. Ideea e ca Procee'd-ul este o masina foarte reusita, iar in banii ceruti este chiar o masina extrem de reusita. In antrenamente am dus-o chiar la limita de mai multe ori, si n-am reusit s-o fac sa derapeze (cu ESP-ul pornit).

Sta nesperat de bine pe sosea (pentru o Kia si pentru nivelul de pret), si cam asta a fost concluzia majoritatii participantilor. Altfel, oameni blazati, care testeaza cel putin 30 de masini pe an.

Poze prea multe n-am din cauza ploii, dar o sa revin cu un filmulet, imediat ce-l compilez.

evilknievil
Posts: 89
Joined: 14 Aug 2007, 21:42
Auto:
Location: craiova

Post by evilknievil »

good work maddan!!!!
ce parere ai avut de sunetul din proceed fata de ceed daca cumva l-ai testat? :?:

gdl
Posts: 17
Joined: 02 Apr 2008, 10:40
Auto:
Location: Bucuresti

Post by gdl »

[quote="Akbhar"]
Am condus Procee'd-uri si SW-ul de 115CP si natch-ul care cred ca era 1.6GSL.


Akbhar poti sa ne dai mai multe detalii despre SW in comparatie cu restul. Cum l-ai simtit ca manevrabilitate, franare, acceleratii, etc?
Multumesc

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

Nu mi s-a parut diferit deloc de celelalte. Inainte sa il conduc am crezut ca o sa fie mai incet si mai greu manevrabil decat celalate, dar nu a fost asa. La jaloane nu am vazut nici o diferenta notabila intre el si Procee'd, atat din punct de vedere al manevrabilitatii cat si al acceleratiei.

SW-ul, probabil din cauza caroseriei mai grele e, o idee mai lent, dar nu se observa cu masina goala. La o liniuta diferenta ar fi fost mai mare, dar asa nu se observa....

Cele 3 tipuri de caroserii au comportare foarte asemenatoare, deci alegerea uneia e doar o chestiune de preferinte/necesitati.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

gdl
Posts: 17
Joined: 02 Apr 2008, 10:40
Auto:
Location: Bucuresti

Post by gdl »

Multumesc pentru informatii.

maddan
Posts: 17
Joined: 22 Oct 2007, 22:40
Auto:
Contact:

Post by maddan »

Eu am testat cee'd-ul imediat cum a ajuns in Romania, deci a trecut destul de mult timp ca sa mai pot face comparatie intre ele.

Dar voi lua cee'd-ul SW la un test de 3 zile saptamana viitoare, si imediat dupa aceea Pro cee'd-ul la un test similar. Atunci imi voi putea da cu parerea :D

maddan
Posts: 17
Joined: 22 Oct 2007, 22:40
Auto:
Contact:

Post by maddan »

Iata si filmuletul promis.
Asa cum am spus, ploua foarte tare, vantul batea in rafale, si nu puteam filma din unghiul ales pentru ca intra toata ploaia in masina.
Asa ca a iesit asta :)

Post Reply

Return to “Întâlniri şi activităţi”