BAU wrote:@joco : vrei sa spui ca noi nu avem reglaj hidraulic la culbutori ?
Nu-mi vine sa cred la un motor 2006 vvt ..
daaa...si eu am avut aceeasi reactie ca si tine ! deh, visatori ...
BAU wrote:...La mine pina si sotia care nu le are cu motoarele a observat ca motorul se aude de la 10 m si inainte punea mina pe capota si nu-si dadea seama ca functioneaza motorul .
ihi recunosc, astea is cele mai nasoale momente, cand nepriceputii fac observatii pertinente si evidente (!), care ne trezesc la realitate =D>
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
Doua dezavantaje majore are tachetul hidraulic:
1*depitul pompei de ulei trebuie sa fie mai mare.(energie pierduta in plus)
2*timpul in care tachetul se blocheaza la comprimare se transforma intr-un unghi
relativ mare pentru comanda supapelor si nici nu are o valoare constanta.
Avantajele tachetului hidraulic nu le mai enumar aici, ca noi nu avem asa ceva
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
La multi ani Joco !
Intrebari: daca nu avem tacheti hidraulici, atunci cum sunt ? Celelalte motoare moderne cum au acesti tacheti ?
Faptul ca motorul devine zgomotos de la acesti tacheti tine si de stilul de mers (adica daca mergi mult cu el la turatii inalte, daca schimbi viteza la turatii mari) ?
E clar ca sunt nu sunt un tip tehnic, poate intrebarile mele ti se vor parea caraghioase, dar te rog sa-mi raspunzi daca ai timp.
Cel mai rapid si cel mai bun sarpuns afli, daca descarci filmuletul pe care-l gasesti pe serverul nostru comun.
Pe scurt: sunt niste "pahare" deasupra supapelor, care au diferite grosimi. Jocul la supape se regleaza prin schimbarea acestor pahare.
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
@joco: Merci !
Interesant filmuletul .
Ce nu inteleg este de ce s-a manifestat asa repede cind in carte scrie ca verificarea se face pe la 90.000 Km sau eventual in caz de zgomote in partea superioara cu mers neregulat.(nu am ajuns in situatia asta si inca nu este foarte suparator )
Uleiul la revizie l-am schimbat cu ceva mai bun :5w30 ESP Formula API SM ,masina nu o fortez , si nu am decit 14 000.
Mai astept putin si mai studiez pina sa vad daca este caz de sesizare .
@L P: da...este trist, ca la un rulaj asa de mic (sub 50-60 de mii) apare zgomotul de supape.....
Insa este si mai trist, ca atelierele care ne "deserves" nici nu stiu de acest sistem, toti vorbesc de tacheti hidraulici, dar nici nu au in dotare cele 41 de repere (pahare), fara de care chiar daca demonteaza motorul nu au cum sa rezolve problema. Ori asteapta cu motorul desfacut sa le soseasca reperul dorit, ori masoara si monteaza la loc, dupa care te recheama alta data pentru o alta lucrare. Lucrarea in sine este destul de mare si anevoioasa plus ca trebuie sa inlocuiasca o sumedenie de garnituri la fiecare montare/demontare.
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
@joco:Am inteles acum principiul .
Este asa-zisul mecanism de actionare directa a supapelor (intr-adevar se confunda si multi spun ca este vorba de tacheti hidrauluici ) .Pina acum chiar nu m-a interesat ,dar uite ca daca sapi ,mai descoperi cite ceva .
Culmea ca acest principiu de actionare tocmai de aceea se foloseste ,ptr scurtarea lantului cinematic si pentru reducerea zgomotului.
Din manual parca am vazut ca se accepta jocuri de 0,2-0,25 +,- 0,03 (cred ca nu ma insel .)
Asta inseamna ca ar trebui sa se gaseasca seturi de schimb de tacheti cu tolerante din 0,03 sau 0,01 .
Cred ca asa ai gasit tu 41 buc. (cum spun ei MLA- Mechanical Lash Adjuster).
Bine ,verificarea am vazut ca se face usor cu lera sub axa cu came, in acest caz nu cred ca este nevoie de demontarea axului cu came , decit a capacului superior, se verifica ce nu este in parametri si se inlocuieste numai bucata iesita din cota . Deci nu ar trebui sa te tina cu motorul desfacut. Dar cind schimbi tachetii ,si stringi iar axa cu came nu este posibil sa reduci jocul (nu joco-ul) ?
In alta ordine de idei ,tu ai rezolvat ?si daca Da ,cum ?
Da, verificarea jocului propriuzis este simpla, insa ca sa vezi ce grosime are "paharul" existent trebuie s-o scoti de sub axa si s-o masori cu micrometrul.
Dupa care faci diferenta de grosime si inlocuiesti paharul...daca ai cu ce. Asta-i problema.
Cele 41 de repere(grosimi) sunt date de documentatia tehnica originala.
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624