[Problema rezolvata] Nu mai urca in turatii
Re: Nu mai urca in turatii!
Parerea mea e ca ai o problema de soft, pentru ca ambreiajul miroase specific si diferit de un motor incins! Nu stiu daca te ajuta cu ceva dar un bug de soft a existat la motoarele de 1.4 Hyundai / Rio, care avea ca rezultat caderea in turatii de 2-3 ori dupa pornire si la temperaturi scazute! Problema s-a rezolvat prin rescrierea softului vechi cu unul trimis ulterior de catre coreeni, proces care nu dureaza mai mult de cateva minute! Poti sa te programezi pentru o vizita la Buc. insa intereseaza-te din timp daca iti pot rescrie softul (sau, mai bine zis, daca il au) acolo unde vrei sa te duci! Oricum, lucrurile complicate au solutii simple (sper)! Multa bafta!
Kia Rio Sedan Dynamic 1.4 GSL
Re: Nu mai urca in turatii!
sa nu fi sarit din viteza!!!!
KIA CEED 1,4 Best-2008, kompass blue. ODO +170.000 Km
GPL Tomasetto
GPL Tomasetto
Re: Nu mai urca in turatii!
Nu se poate sa sara din viteza ca s-ar fi "barbierit" dintii rotilor din cutia de viteza de cate ori mi s-a intamplat pana acum si nu mai exista treapta 3 si 4 ! ... doamne fereste
Pai in Bucuresti am inteles ca la MIT Motors e cel mai indicat sa merg ... voi ce ziceti ?
Pai in Bucuresti am inteles ca la MIT Motors e cel mai indicat sa merg ... voi ce ziceti ?
Kia Cee'd 1.4 BEST Machine Sylver
Re: Nu mai urca in turatii!
Eu acolo am facut resoftarea! Era acolo un domn amabil, Cosmin Scurtu, care se ocupa de programari; o sa caut nr de tel sa ti-l dau! Oricum, sunt convins ca, daca te hotarasti, te pot ajuta colegii de pe forum cu programarea, sa nu-ti pierzi toata ziua pe acolo, mai ales ca ai drum lung de facut si timp putin de pierdut! ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kia Rio Sedan Dynamic 1.4 GSL
Re: Nu mai urca in turatii!
Citind toate posturile pe tema data, imi permit sa vin si eu cu o idee, care nu a mai fost enuntata pana acum. Eu unul am reusit sa aduc motorul la 7200 ture, moment in care va spun sigur ca nu mai aveti pedala de acceleratie(nu mai are efect), desi cursa mai este....(asa sunt setarile ECU) . Acum nu pot spune decat ca sunt tare incurcate caile electronilor care umbla liberi intre ECU si motor. Inclin sa ma dau si eu cu parerea spunand ca poate fi de la senzorii de pe motor, ori de la contacte imperfecte la mufele de conexiune, toate putand suporta modificari odata cu cresterea temperaturii. Deasemeni nu cred sa fie vreo legatura intre simptome si sarcina masinii sau benzina introdusa(atata timp cat e fara Pb). O alta cauza poate fi acumulatorul masinii...contacte imperfecte, oxidate, la borne, la alternator sau la sasiu(masa). In orice caz, oricare ar fi cauza, daca ceva ii spune ECU ca motorul are aprox 7200 ture, sigur va taia alimentarea cu benzina a injectoarelor si deci acceleratie->IOC!
E DOAR o parere!
E DOAR o parere!
Re: Nu mai urca in turatii!
7200 ?
Merida HFS2000 XT SLX LX AVID ROCKSHOX
Kia Ceed Best 1.4 GSL Oil Blue
Kia Ceed Best 1.4 GSL Oil Blue
-
- danezul
- Posts: 4480
- Joined: 26 Sep 2007, 21:08
- Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
- Location: Brasov
- Contact:
Re: Nu mai urca in turatii!
Eu am dus motorul pana la limita spre rosu, dupa cum arata pe turometru. rezultatul a fost ca mi s-a taiat brusc puterea. Am incercat in trepte diferite, acelasi rezultat.
Nu am exagerat cu acest aspect, dar la mine se pare ca functioneaza acel sistem de protectie conceput de constructor, de "taiere" a aerului, ceea ce conduce la un amestec care nu mai confera putere motorului. Totutl revine la normal ulterior.
Drum bun si numai bine.
Nu am exagerat cu acest aspect, dar la mine se pare ca functioneaza acel sistem de protectie conceput de constructor, de "taiere" a aerului, ceea ce conduce la un amestec care nu mai confera putere motorului. Totutl revine la normal ulterior.
Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto
Re: Nu mai urca in turatii!
Te rog sa-mi spui si mie cum ai facut asta. deoarece in jur de 6200-6300 intervine limitarea si-ti taie alimentareaPhilbox wrote:Eu unul am reusit sa aduc motorul la 7200 ture
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
On topic: Daca ai observat, cand pleci de pe loc, dupa ce masina a stationat mai mult, poti accelera in voie si masina nu raspunde, cum ar trebui, cateva secunde(2-3). Deci ma gandesc la o problema la calculatorul masinii, iar aici cam intra tot
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2008 KIA Cee'd 1.4 Best
Re: Nu mai urca in turatii!
Sorry for you Shadow, se pare ca ai intradevar o problema si deci drumul la service devine in acest caz inevitabil.
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Nu mai urca in turatii!
Hai sa nu revenim la subiectul '' la cat se taie alimentarea''. Se stie ca la 6500rpm se taie, dar si mie mi-a trecut o data de rosu si tot peste 7000. Era un moment critic (din vina mea) dar sa sti ca era aceiasi putere ca la 6400-6500 si nu s-a taiat nimic.
Oricum subiectul e altul. De ce nu merge la service?!?
Oricum subiectul e altul. De ce nu merge la service?!?
Re: Nu mai urca in turatii!
Personal cred ca in situatia descrisa fie sunt mai multe probleme cumulate, fie e vorba doar de o problema de ambreiaj si o eroare din partea utilizatorului.cataman wrote: Ultima data cand am plecat din Iasi in apropiere de Podu Iloaiei ... drum intins ... 70 -80 km/h ... am inceput sa realizez cu stupoare ca nu mai vrea sa urce in turatii ... apasam accel ... ea nimic ... am schimbat intr-a 4-a ... nimic ... mai mult de 2300rot/min nu mai vroia ... am skimbat a 3-a .. aceeasi poveste ... deja scadea din viteza ... iar la consumul MEDIU pe care il afisa a sarit de la 6.3 pe la vreo 18 -20. Culmea era ca motul se auzea ca e turat ... dar nu cresteau si turatiile pe ceas o data cu apasarea acceleratiei ... iar masina parca mergea din inertie. Pe bord nu s-a aprins nimic si va garantez ca nu mergeam cu frana de mana. In cele din urma dupa cat tineam eu pedala de accel. apasata pana la fund ... am inceput sa simt putim miros de incins si atunci am tras pe dreapta si am oprit motorul.
Am deskis capota si nu iesea nici un fum iar mirosul era acela de la motor cand se incalzeste dupa un drum lung. M-am uitat la lichidul de racire si era in limitele corespunzatoare. In bord temperatura arata 85-90. Nu curgea nimic pe sub ea.
Chiar nu stiam ce sa mai cred. I-am dat iar cheie ... am lasat-o 2-3 min ... am turat-o pe liber putin ... nimic suspicios ... apoi m-am urcat si mi-am continuat drumul fara nici o problema pana la destinatie. Benzina aveam 95 de la Petromul dinspre Bucium(am crezut ca poate e la benzina).
Faptul ca motorul se tura dar viteza de deplasare era in scadere, indica o problema de ambriaj. Posibil sa-l fi incins cumva (daca zici ca ai simtit si miros) si avand si masina incarcata, efectul este exact cel descris. Dupa stationare, probabil s-a mai racit si a cuplat mai bine.
Esti sigur ca te uitai la turometru sau de fapt te uitai la tahometru? Daca totusi e vorba de turometru, atunci e o problema pe circuitul electric (cel mai probabil un senzor sau un connector). Daca de fapt te uitai la tahometru, atunci era normal ca acesta sa scada in conditiile in care masina pierdea din viteza de deplasare.
Mitsubishi Lancer 1,6 din 22.09.2007
http://www.mitsu.ro
Kia Cee'd 1,6 DSL MT Base din 25.10.2007 http://www.clubkia.ro
Dacia LOGAN 1,4 din 28.06.2006
Dacia Berlina 1410 din 1994
![Image](http://img90.imageshack.us/img90/6742/256as0.gif)
![Image](http://forum-lines.ru/rez/ab51266.gif)
![Image](http://images.spritmonitor.de/315507.png)
Kia Cee'd 1,6 DSL MT Base din 25.10.2007 http://www.clubkia.ro
Dacia LOGAN 1,4 din 28.06.2006
Dacia Berlina 1410 din 1994
Re: Nu mai urca in turatii!
Iata ca revin dupa ceva timp cu problema ... rezolvata!!!
Si iata povestea:
Odata, cand am oprit la un drum lung am observat intamplator ca jantele si capacele erau fff fierbinti si nu mi s-a parut deloc normal.
In fine cei de la Klado tot nu au stiut sa faca ceva, dupa numeroase drumuri la ei ... asa ca m-am dus la Vaslui unde le-am explicat problema ... si omul mi-a zis din prima ... "masina mergea infranata". Am luat-o la un drum cu domnul de acolo (dupa cum v-am mai explicat aceasta problema apare aleatoriu, dar mai des in zilele cu temp ridicate) si nimic, asa ca s-a gandit sa o ia putin la verificat si a gasit faptul ca tija de la pedala de frana ce intra in pompa de frana nu era reglata la distanta corespunzatoare (dupa cum stiti acea distanta se regleaza mecanic cu o piulita, si da in final si cursa pedalei de frana).
Distanta fiind mai mica => cursa pedalei de frana era mai scurta=> lichidul de frana, dupa apasarea pedalei, nu mai reusea sa se intoarca tot din sistem in pompa si ramanea pe traseu, si datorita temp ridicate bineinteles ca se dilata in furtunase realizind o presiune, iar placutele de frana apasau pe disc.
S-a rezolvat foarte simplu: a reglat acea distanta conform cu cea normala, iar pe langa asta mi-a schimbat si lichidul de frana for free si de atunci nu mi mi-a mai facut nici o problema!
Bafta si multi km !!
Si iata povestea:
Odata, cand am oprit la un drum lung am observat intamplator ca jantele si capacele erau fff fierbinti si nu mi s-a parut deloc normal.
In fine cei de la Klado tot nu au stiut sa faca ceva, dupa numeroase drumuri la ei ... asa ca m-am dus la Vaslui unde le-am explicat problema ... si omul mi-a zis din prima ... "masina mergea infranata". Am luat-o la un drum cu domnul de acolo (dupa cum v-am mai explicat aceasta problema apare aleatoriu, dar mai des in zilele cu temp ridicate) si nimic, asa ca s-a gandit sa o ia putin la verificat si a gasit faptul ca tija de la pedala de frana ce intra in pompa de frana nu era reglata la distanta corespunzatoare (dupa cum stiti acea distanta se regleaza mecanic cu o piulita, si da in final si cursa pedalei de frana).
Distanta fiind mai mica => cursa pedalei de frana era mai scurta=> lichidul de frana, dupa apasarea pedalei, nu mai reusea sa se intoarca tot din sistem in pompa si ramanea pe traseu, si datorita temp ridicate bineinteles ca se dilata in furtunase realizind o presiune, iar placutele de frana apasau pe disc.
S-a rezolvat foarte simplu: a reglat acea distanta conform cu cea normala, iar pe langa asta mi-a schimbat si lichidul de frana for free si de atunci nu mi mi-a mai facut nici o problema!
Bafta si multi km !!
Kia Cee'd 1.4 BEST Machine Sylver
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Nu mai urca in turatii!
ma bucur ca ai reusit sa-i dai de cap.acum ,insa cred ca va trebui sa schimbi placutele de frana mult mai devreme.
bafta
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Nu mai urca in turatii!
@cataman felicitari pt problema rezolvata, si o chestie de tinut minte......
Problemele mari au mai tot timpul rezolvari simple!
Problemele mari au mai tot timpul rezolvari simple!