Baterie
Re: Baterie moarta
Luand in considerare ca este a doua oara in 6 luni de cand imi face figuri - prima data am anuntat KAR, azi in schimb nu au raspuns timp de 2 ore la telefoanele "non-stop" ... chiar le voi zice sa imi inlocuiasca, chiar si alarma ca si ala e varza!
Kia Cee'd FL, 1,6 GSL MT, Byte blue, Style+optionale. ODO:1150 km
http://picasaweb.google.com/zombiero/Bl ... xMKUm_yEaw#
Descarca-ti nervii pe mine: http://blue-bmf.mybrute.com
http://picasaweb.google.com/zombiero/Bl ... xMKUm_yEaw#
Descarca-ti nervii pe mine: http://blue-bmf.mybrute.com
Re: Baterie moarta
Ieri mi-am gasit pentru a doua oara bateria descarcata complet in 2 ani si 4 luni.
Prima oara s-a intamplat iarna trecuta dupa ce nu am folosit masina 2 zile, pana atunci utilizand masina zilnic. Am ajuns la masina nu s-a deschis din alarma, am deschis-o cu cheia, am pus contactul si nici o luminita de la bord nu s-a aprins ca si cum nu ar fi fost deloc cuplata bateria. Am chemat KAR-ul care a ajuns destul de repede, mi-a pornit-o de la bateria lor, m-am plimbat vreo ora cu ea sa se mai incarce, iar a doua zi am fost in service cu gandul la garantie. Acolo au facut testul de baterie care arata ca totul e normal. Incarca bine, nu e nici o pierdere de curent, doar bateria era un pic sub limita maxima de incarcare (asta pentru ca nu am apucat sa merg foarte mult sa se reincarce). Au spus ca nu au cum sa o schimbe atat cat testul e OK.
Ieri dupa alte 8 luni am patit-o din nou. Cand am vazut ca nu misca nimic din alarma imediat m-am gandit la baterie si intr-adevar iar nici o miscare la contact. Asta dupa ce am mers aproape zilnic cu ea, vara fiind, fara sa o las cu muzica pornita, o utilizare normala zic eu. Ma gandeam ca a fost noaptea precedenta mai rece, dar ce fac la iarna cand vin adevaratele nopti geroase. Am chemat iar KAR-ul, mi-a pornit-o mai greu de data asta, a trebuit sa astept cateva minute sa-si traga curent de la masina lor ca nu a vrut sa o ia din prima.
Citeam ce au patit altii si ma gandeam ca nu are cum sa mi se intample si mie stiind ca sunt atent cu masina. Tipul de la asistenta a spus ca numai el a fost la vreo 12 Ceed-uri in Bucuresti cu aceeasi problema si ca bateriile sunt foarte proaste (nu numai ca au doar 45 A).
Concluzia - am mers imediat la magazin si mi-am cumparat un acumulator Varta, pentru ca de garantie nu mai poate fi vorba, au trecut 2 ani si nu mai vreau sa traiesc sentimentul pe care il aveam acum 10 ani cu dacia - porneste nu porneste. Plus ca plec in concediu si nu vreau surprize si pe acolo. Iar deja de a 3 a iarna cu bateria aia nu poate fi vorba.
Pentru mine e clar ca acumulatorii de pe Ceed au probleme si e vorba doar de noroc cine o pateste si cine nu (excluzind erorile de utilizare).
Prima oara s-a intamplat iarna trecuta dupa ce nu am folosit masina 2 zile, pana atunci utilizand masina zilnic. Am ajuns la masina nu s-a deschis din alarma, am deschis-o cu cheia, am pus contactul si nici o luminita de la bord nu s-a aprins ca si cum nu ar fi fost deloc cuplata bateria. Am chemat KAR-ul care a ajuns destul de repede, mi-a pornit-o de la bateria lor, m-am plimbat vreo ora cu ea sa se mai incarce, iar a doua zi am fost in service cu gandul la garantie. Acolo au facut testul de baterie care arata ca totul e normal. Incarca bine, nu e nici o pierdere de curent, doar bateria era un pic sub limita maxima de incarcare (asta pentru ca nu am apucat sa merg foarte mult sa se reincarce). Au spus ca nu au cum sa o schimbe atat cat testul e OK.
Ieri dupa alte 8 luni am patit-o din nou. Cand am vazut ca nu misca nimic din alarma imediat m-am gandit la baterie si intr-adevar iar nici o miscare la contact. Asta dupa ce am mers aproape zilnic cu ea, vara fiind, fara sa o las cu muzica pornita, o utilizare normala zic eu. Ma gandeam ca a fost noaptea precedenta mai rece, dar ce fac la iarna cand vin adevaratele nopti geroase. Am chemat iar KAR-ul, mi-a pornit-o mai greu de data asta, a trebuit sa astept cateva minute sa-si traga curent de la masina lor ca nu a vrut sa o ia din prima.
Citeam ce au patit altii si ma gandeam ca nu are cum sa mi se intample si mie stiind ca sunt atent cu masina. Tipul de la asistenta a spus ca numai el a fost la vreo 12 Ceed-uri in Bucuresti cu aceeasi problema si ca bateriile sunt foarte proaste (nu numai ca au doar 45 A).
Concluzia - am mers imediat la magazin si mi-am cumparat un acumulator Varta, pentru ca de garantie nu mai poate fi vorba, au trecut 2 ani si nu mai vreau sa traiesc sentimentul pe care il aveam acum 10 ani cu dacia - porneste nu porneste. Plus ca plec in concediu si nu vreau surprize si pe acolo. Iar deja de a 3 a iarna cu bateria aia nu poate fi vorba.
Pentru mine e clar ca acumulatorii de pe Ceed au probleme si e vorba doar de noroc cine o pateste si cine nu (excluzind erorile de utilizare).
Kia Cee'd SW 1,4 Best - Kompass Blue
-
- Posts: 17
- Joined: 26 Sep 2010, 18:08
- Auto:
Re: Baterie moarta
Lamuriri pt. ca vad afirmatii buclucase vizavi de Bateria Auto . Durata de viata reala comparativ cu durata de viata normata data de producator (fabricant), este functie de regimul de functionare (componenta alternativa a redresorului, valoarea curentilor de pornire-care depind de tipul motorului benzina sau motorina, de cuplul mecanic=cuplul electric etc, de temperatura mediului de lucru, de nr. de incarcari/descarcari-cicluri-, nr. de descarcari profunde cum ar fi de ex. folosirea indelungata a lampii de la parasolar, uitarea unei lazi frigorifice in priza de la portbagaj, de valoarea timpului de incarcare HIGH-RATE(cand masina este pornita) la 14.4 Vcc la fiecare descarcare). Performanta unei baterii este data si de densitate energetica (capacitate mai mare pe aceeasi unitate de volum), adica C= I*t unde I reprezinta curentul de descarcare si t reprezinta timpul de descarcare(A*h), performanta mai depinzand de durata de viata normata, de proprietatea de a-si mentine valori mari ale capacitatii chiar la temperaturi scazute, de lucrul la vibratii, etc. Daca o Baterie Auto insa a fost descarcata profund (adica sub 10.8Vcc), atunci dupa minim o ora si maxim 16 ore de la descarcare (sulfatare), trebuie sa efectuati o incarcare de egalizare HIGH-RATE(desulfatare) la o tensiune c-tanta de 14.4 Vcc timp de cel putin 48 de ore sau pana cand curentul de incarcare ajunge la valoarea de 1.5A/100A*h), lucru usor de facut cu un redresor. Daca se doreste aflarea valorii capacitatii atunci se efectueaza testul de capacitate: Se descarca timp de 10 ore bateria cu ajutorul unei rezistente cu un curent de descarcare avand valoarea de 10% din capacitatea bateriei ( la o baterie de 55 A*h se va descarca cu un curent de 5.5Acc), pana la10.8Vcc si aplicati formula C%=Tr/Tt*100 unde “Tr” reprezinta timpul real pana cand bateria a ajuns la 10.8Vcc si “Tt” reprezinta timpul teoretic (de 10 ore). Daca intr-un timp real de 9 ore de descarcare bateria ajunge la tens. de 10.8Vcc atunci din calcul reiese ca valoarea capacitatii este de 90%. Exista testere performante si soft de diagnoza care prin determinarea masurarii impedantei interne a bateriei in nici 20 de secunde poate prognoza valoarea capacitatii fara efectuarea testului (SBS IBEX1000 Powertron Enineering), dupa test se incarca bateria ca inainte de descarcare (tensiune c-tanta 14.4Vcc timp de minim 48 ore sau pana cand curentul de incarcare scade sub 1.5A/100A*h) si se instaleaza in masina. Cresterea in timp cu 20 % a valorii impedantei interne la aceeasi regim de incarcare (tensiune) si la aceeasi valoare a temperaturii va prognoza o valoare de 80% a capacitatii in cadrul testelor. Performanta nr. 1 a unei baterii de pornire la o masina ramane insa curentul de pornire dat de fabricant in anumite conditii de temperatura si umiditate si pe anumiti timpi “milisecunde” care este intotdeauna trecut pe eticheta alaturi de tensiunea si capacitatea bateriei. Nu ma refer aici la teoria masurarii densitatii electrolitului in diferite stadii de incarcare pentru determinarea deteriorarii bateriilor clasice cu electrolit lichid ma refer ce poate fi la indemana fiecaruia: luati-va cu incredere baterii capsulate cu intretinere redusa de tip AGM-Absorbent Glass Matt-( nu povestea cu FREE MAINTENANCE asa cum scrie in factura si in fisa tehnologica). Indiferent daca aveti masina pe benzina sau pe e motorina trebuie sa aveti o baterie care sa fie si de pornire si sa lucreze si in regim stationar (asigura alimentarea cu energie electrica a diversilor consumatori atat cu bateria izolata de redresor cat si cu bateria aflata in regim tampon cu redresorul (masina in stare oprita/pornita). Luati-va cu mare incredere spre exemplu baterii performante tip de "pornire dar si stationar"VARTA AGM SYLVER DYNAMIC sau ULTRA DYNAMIC de capacitate cat mai mare (dar care sa incapa in locasul ei) deoarece au cel mai bun curent de pornire, durata de viata cat mai mare, sunt rezistente la regimuri dure, vibratii si descarcari profunde si ofera capacitate mare chiar la temperaturi scazute. Inlocuiti bornele auto cu borne auto din “bronz” (pentru micsorarea rezistentei de contact) si ungeti-le cu vaselina neutra NO-OX-ID si verificati la 6 luni sau cel tarziu la un an strangerea, mentineti bateria foarte curata pentru eliminarea curentilor de scurgeri la pamant (mana pe carcasa masinii si piciorul pe pamant) dar si a celor de scurtcircuit (intre borne), si va ve-ti vinde masina fara sa aveti vreodata probleme cu bateria.
Pe viitor probabil vom vorbi si despre bateriile de "tractiune"si mai mult despre "tenologia celulelor de combustie pe baza de hidrogen" care intradevar ameninta piata hidrocarburilor.
Un inginer care lucreaza in domeniul bateriilor de acumulatoare.
Pe viitor probabil vom vorbi si despre bateriile de "tractiune"si mai mult despre "tenologia celulelor de combustie pe baza de hidrogen" care intradevar ameninta piata hidrocarburilor.
Un inginer care lucreaza in domeniul bateriilor de acumulatoare.
Re: Baterie moarta
Cat costa? sa inteleg ca e mai mare decat cea originala si de aceea nu mai incape husa de protectie?!
cmihai wrote:http://www.rombat.ro/index.php/ro/bater ... /560160058 ....modelul acesta l-am luat eu...incape la fix in locul celei originale.....numai ca nu o sa mai poti pune acea husa de protectie la baterie....
KIA Cee`d 1.4 BEST
baterie moarta
Salut ,
Am si eu un Cee'd din 2008 / aprilie , bateria originala , reviziile la zi la IMG , nu prea o folosesc din cauza traficului si aseara cand am dat sa o pornesc , nimic . Lumina din habitaclu in loc de alb era galbena , si dupa 2 minute nici nu se mai aprinde , semnal , claxon , faruri , avarii , casetofon , nimic nimic nu merge.
Dau contactul inca o pozitie in sus , sa se aprinda martorii de bord , si nimic , rar palpaie martorul ce averitzeaza lasarea usilor deschise , ceasu de pe bord inca se aprinde , dar nu imi afiseaza corect , imi arata ca am toata usile deschise si portbagajul , acesta fiind inchise . Cand incerc sa o inchid din cheie , nu mai pacane , ca si cum s-ar fi inchis toata.
Sa fi murit asa dintr-o data bateria , nu am mai pornit-o de luni seara , aseara fiind joi deci in 4 zile sa moara complet , ca doar n-am uitat nici un far , casetofon deschis ca sa zici ca ar fi consumat bateria , nici alarma nu era armata , era inchisa din cheie .
Sa incerc sa o alimentez clasic de la o alta baterie ? cu cabluri ? Sa sun la garantie sa vad ce zic ?
Multumesc
Am si eu un Cee'd din 2008 / aprilie , bateria originala , reviziile la zi la IMG , nu prea o folosesc din cauza traficului si aseara cand am dat sa o pornesc , nimic . Lumina din habitaclu in loc de alb era galbena , si dupa 2 minute nici nu se mai aprinde , semnal , claxon , faruri , avarii , casetofon , nimic nimic nu merge.
Dau contactul inca o pozitie in sus , sa se aprinda martorii de bord , si nimic , rar palpaie martorul ce averitzeaza lasarea usilor deschise , ceasu de pe bord inca se aprinde , dar nu imi afiseaza corect , imi arata ca am toata usile deschise si portbagajul , acesta fiind inchise . Cand incerc sa o inchid din cheie , nu mai pacane , ca si cum s-ar fi inchis toata.
Sa fi murit asa dintr-o data bateria , nu am mai pornit-o de luni seara , aseara fiind joi deci in 4 zile sa moara complet , ca doar n-am uitat nici un far , casetofon deschis ca sa zici ca ar fi consumat bateria , nici alarma nu era armata , era inchisa din cheie .
Sa incerc sa o alimentez clasic de la o alta baterie ? cu cabluri ? Sa sun la garantie sa vad ce zic ?
Multumesc
KIA Cee'd 1.4 BEST Machine Silver
Album Foto : http://picasaweb.google.com/andreibalas ... neSilver02
Jurnal de bord : viewtopic.php?t=2129
Album Foto : http://picasaweb.google.com/andreibalas ... neSilver02
Jurnal de bord : viewtopic.php?t=2129
Re: baterie moarta
da...fura curent de la alta masina cu niste cabluri...apoi cumpara alta baterie...ai nimerit bateria f proasta din fabrica
Re: baterie moarta
Bateria dar din păcate nu mai ai garanție pentru baterie ți-a expirat are numai 2 ani.
Kia ceed 1,4 best HB.
08.03.2008
ODO-280.000 Km
08.03.2008
ODO-280.000 Km
Re: baterie moarta
@andrei976: Stai linistit ca si eu asa am patit, chiar de 2 ori anul acesta ....dupa 7 zile de nepornit Nu ai alta solutie decat sa "imprumuti" curent momentan de la un vecin si ulterior sau sa pornesti masina (chiar daca nu pleci undeva) odata la 3 zile sau sa schimbi bateria. E o mare problema cu bateriile astea "chinezesti" .Bafta! [-o<
Kia Cee'd FL, 1,6 GSL MT, Byte blue, Style+optionale. ODO:1150 km
http://picasaweb.google.com/zombiero/Bl ... xMKUm_yEaw#
Descarca-ti nervii pe mine: http://blue-bmf.mybrute.com
http://picasaweb.google.com/zombiero/Bl ... xMKUm_yEaw#
Descarca-ti nervii pe mine: http://blue-bmf.mybrute.com
Re: baterie moarta
Si care sunt cele mai bune? teoretic
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Re: baterie moarta
Varta, Banner si, la nevoie, Rombat.
► iPhone 3GS owner ► Sony VAIO owner ► Mitsu COLT owner
Re: baterie moarta
Salut ,
Scuze pentru intarziere , am avut multe pe cap.
Am rezolvat-o in seara aceea , a venit un prieten cu un Bravo disel (cica bateria e mai puternica pe diseluri) si mi-a dat curent , dupa 15-20 de min de curent si turat putin masina lui a pornit si a mea , mi s-au resetat toate pe la bord
ceas , consum si asa mai departe.
De atunci am pornit-o la maxim 3 zile si am si umblat cu ea , nu cred ca o ma tina iarna asta , daca o sa fie iarna cum a fost cea de anul trecut.
Cam cat sa fie o baterie "buna" ?
Multumesc
Scuze pentru intarziere , am avut multe pe cap.
Am rezolvat-o in seara aceea , a venit un prieten cu un Bravo disel (cica bateria e mai puternica pe diseluri) si mi-a dat curent , dupa 15-20 de min de curent si turat putin masina lui a pornit si a mea , mi s-au resetat toate pe la bord
ceas , consum si asa mai departe.
De atunci am pornit-o la maxim 3 zile si am si umblat cu ea , nu cred ca o ma tina iarna asta , daca o sa fie iarna cum a fost cea de anul trecut.
Cam cat sa fie o baterie "buna" ?
Multumesc
KIA Cee'd 1.4 BEST Machine Silver
Album Foto : http://picasaweb.google.com/andreibalas ... neSilver02
Jurnal de bord : viewtopic.php?t=2129
Album Foto : http://picasaweb.google.com/andreibalas ... neSilver02
Jurnal de bord : viewtopic.php?t=2129
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: baterie moarta
S-a resetat si ODO?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: baterie moarta
hehehe ...nu , tot 23007 km am
nu cred ca o sa imi cumpar baterie noua ... speram la niste cauciuri de iarna - ma gandeam la
DUNLOP WINTER SPORT 3D 185/65R15 - am gasit la 270 bucata / dar posibiltiatea achitarii prin card avantaj.
Sunt bune ? Merita? sau sa iau ieftinaciuni , am gasit la 170 Ron niste TIGAR
Multumesc
nu cred ca o sa imi cumpar baterie noua ... speram la niste cauciuri de iarna - ma gandeam la
DUNLOP WINTER SPORT 3D 185/65R15 - am gasit la 270 bucata / dar posibiltiatea achitarii prin card avantaj.
Sunt bune ? Merita? sau sa iau ieftinaciuni , am gasit la 170 Ron niste TIGAR
Multumesc
KIA Cee'd 1.4 BEST Machine Silver
Album Foto : http://picasaweb.google.com/andreibalas ... neSilver02
Jurnal de bord : viewtopic.php?t=2129
Album Foto : http://picasaweb.google.com/andreibalas ... neSilver02
Jurnal de bord : viewtopic.php?t=2129