Jante si anvelope cee'd

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
shtruckk
Posts: 13
Joined: 29 Oct 2007, 21:59
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by shtruckk »

Salut,

Eu i-am schimbat cauciucurile + jantele, am pus de 205/55/R16 si s-a mai marit garda la sol dar nu cu foarte mult dar in nici un caz pentru a se preta unui traseu offroad.

unikt
Posts: 16
Joined: 30 Jul 2008, 12:40
Auto:
Location: bacau

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by unikt »

Multumesc de sfaturi. Aseara, dupa un drum de 400km prin munti si hartoape (bacau, onesti, sf gh, lacul sf ana, pestera puturosul, baile tusnad, miercurea ciuc, moinesti, comanesti, bacau) am crezut ca am scapat de drumuri naspa si in oras am agatat un mare bolovan "nesemnalizat corespunzator" de copii ce il pusesera acolo. A sunat naspa rau. Nu am patit nimic in skimb am raschetat 2 cm de antifon de sub masina in zona rotii, pe cadrul masinii. Sper sa nu am surprize sa rugineasca.
Inca o data multumiri pt sfaturi si putem cred inchide topicul cu urmatoarea concluzie:
Garda mica la sol si suprafata mai mare a masinii decat clasa mica si mini nu o recomanda pt aventuri pe terenuri accidentate.
KIA cee'd 1.4 best, pewter beige, 2008 ODO 15000

RazvanO
Posts: 67
Joined: 01 Sep 2008, 15:06
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by RazvanO »

Sper ca tu sa nu fi patit nimic nasol. Din ce spui tu nu pot sa-mi dau seama daca poti avea probleme la geometrie in viitor. Ar trebui totusi sa se uite cineva la lovitura sa nu aibe repercursiuni asupra directiei.

P.S. Imagineaza-ti cum trebuie sa merg eu cu 225/40 R18 si cata atentie trebuie sa am :))))))
Masinuta sorei aici -> ProCeed 1.4 City so so SO_RED still to be pimped :)
DE VANZARE (Super Oferta) GTC pimped by IRMSCHER - detalii aici: viewtopic.php?f=50&t=5925
Respecta partenerii de trafic!

BogdanTimisoara
Posts: 231
Joined: 23 Jun 2008, 12:59
Auto:
Location: Timisoara
Contact:

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by BogdanTimisoara »

Daca pui anvelope mai mari (in diametru) maresti garda la sol, dar ai alte inconveniente: consum, uzura transmisiei si a directiei, geometria nu mai este corecta, vitezometrul nu iti mai arata corect (iti va arata viteze mai mici decat cea reala). Risti sa atingi pe la aripi. Risti sa fii amendat. Stabilitatea masinii este afectata, chiar grav, daca reusesti sa inalti centrul de greutate al masinii, chiar si cu 5 cm.
Pentru echivalente de anvelope, diametre, circumferinte etc., este aici un calculator:http://www.1010tires.com/TireSizeCalcul ... ion=submit
Pe Transalpina a ramas un prieten suspendat pe praguri, cu Opel Ascona.
Mi-a zis un taran cand l-am intrebat daca pot merge cu masina pe o scurtatura: "Cu asta? E pacat de asa volan" :D
Kia Cee'D SW Pyston Grey, 1.4 GSL Best
TM 74 KIA ODO +86.000 km

GABONTZ
Posts: 19
Joined: 12 Aug 2008, 13:07
Auto:
Location: Oltenita
Contact:

Re: sfat achizitie jante + anvelope

Post by GABONTZ »

multumesc pentru raspunsuri(cam cu intarziere...da' nu mai m'am putut da jos din masina :D )...o sa raman la 225/45R17!
Kia ceed 1.6 Hp Classic, Mars Red, transmisie automata, geamuri fumurii, scaun sofer si pasager cu incalzire, scaun pasager reglabil pe inaltime,oglinzi cu reglaje si pliere electronica, RDS radio 6 CDC + MP3, cheie 3 butoane, pilot automat + comenzi pilot automat pe volan, climatronic, pachet sport. Ridicata pe 18.09.2008
ODO: 14.000 + km

unikt
Posts: 16
Joined: 30 Jul 2008, 12:40
Auto:
Location: bacau

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by unikt »

Mi-a zis un taran cand l-am intrebat daca pot merge cu masina pe o scurtatura: "Cu asta? E pacat de asa volan" :D

:lol: tare si badia ala...
Pai la mine bolovanul ala cred ca nu a lovit nimic altceva in afara de o zona a pragului de sub roata, undeva la 20cm in interior fata de roata, mai exact in zona unde pasagerul tine picioarele chiar langa denivelarea pt locasul rotii. Nu e o explicatie inginereasca dar nu stiu cum sa zic. pana acum nu am simtit pb cu directia. Eu cand am luat curba am calcat pe el si l-a aruncat sub roata chiar acolo, zona unde se mai depune si namolul uneori. Faza e ca a jupit izolatia aia cauciucata, anyifonul, dar l-am lipit cu niste prenadez....
KIA cee'd 1.4 best, pewter beige, 2008 ODO 15000

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by andrei0241 »

La fel are si ClioII (bicorpul) ;)

Cat despre Transalpina, a fost facut si cu Matiz, 206, insa sunt masini mai scurte si au alta capacitate de trecere decat Cee'd'ul. Chiar nu recomand traseul ala ptr Cee'd, indiferent de jante/pneuri (garda la sol din asta ceva o maresti - daca o maresti - f putin, pentru ca odata cu marirea diametrului jantei se scade diametrul interior al pneului)
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

unikt
Posts: 16
Joined: 30 Jul 2008, 12:40
Auto:
Location: bacau

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by unikt »

Pai clio II bicorp au. Deci cu ala ar merge?icum o sa ajung pe acolo kiar de va fi pe jos.
KIA cee'd 1.4 best, pewter beige, 2008 ODO 15000

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by ida01ro »

se poate si cu CEED cu jentile de tabla livrate standard !.....mda, constat acum ca asta vara am "facut" Transalpina partial, adica Obarsia Lotrului - Sebes... intr-adevar e de groaza, dar se poate, cu calm, fara panica ! :D

http://ro.wikipedia.org/wiki/Transalpina

imi aduc aminte si acum de un sofer din buzau cu cielo, care venea din sens opus, ce mi-a spus disperat la un popas facut intr-o intersectie (nesemaforizata ! :lol: ) fara nici un fel de indicator de directie : "omule, nu te cunosc, nu avem nimic de impartit si nici nu cred ca ne vom mai intalni vreodata...te rog INTOARCE-TE ca altfel pe aici ai sa iti lasi masina si o sa ti-o aduca astia cu traileru...pe mine m-a scos unu' cu TAFu' !"

cand am ajuns la cabana Curmaturi - undeva la 7 km stg de la coada lacului Tau..propietarul, cu care vorbisem la tel pt rezervare, a facut ochii mari si mi-a spus uitandu-se la ceedul care era ca un porcusor ce tocmai se tavalise prin glod: eu credeam ca aveti 4x4 !! :shock:

trecand peste faptul ca in unele locuri drumul NU EXISTA, peisajul este salbatic, superb - acolo unde nu a ajuns "civilizatia" - si rasplateste pe deplin pentru cei care STIU sa caute !

pe de alta parte, am vazut si tehnologia moderna in actiune...se fura lemn fololosind drujbe performante si camioane monstruoase cu "self load/unload"...dealuri complet chelite si erodate de ape..peisaj aiurea..ca in Zona lui Tarkovski !

bafta si drumuri bune

PS: acum nici ca mai stiu cum e mai bine..daca drumurile montane vor fi bune, vor aduce o multime de mitocani cu manele si cu gunoaie aruncate... :(

scuze pt OT :oops:
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by andrei0241 »

@unikat ... cu afirmatia referitoare la Clio raspundeam mesajului precedent in care erau remarcate aripile de plastic de la Symbol

Chiar despre Transalpina este vorba si intr'o discutie pe care o urmaresc aici si unde poti gasi si cateva link'uri in care vei vedea ce am zis eu mai sus: Matiz, 206, pe acest traseu

Daca poti merge cu o masina care macar sa nu fie noua si eventual cu garda la sol mai mare, recomand. Cee'd'ul incearca sa'l pastrezi pentru drumuri mai bune.
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

Jucarieee
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2008, 16:49
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Jenti & Anvelope - Sfaturi, probleme si rezolvari

Post by Jucarieee »

Salut..nu stau mult sa lungesc introducerea dar mi-a venit masina si am o mica problema...de aceea deschid un topic nou in care imi expun problema si bineinteles le puteti spune si pe ale voastre


Problema

In primul rand va zic din start ca nu stiu foarte multe de aceea va cer ajutorul. Daca e sa gresesc ceva in ceea ce scriu mai jos (ma refer la termenii tehnici) va rog sa-mi spuneti

Pe masina mea am jenti de 16. Distanta dintre prezoane este de 114,3. Mi-am achizitionat niste jenti de 17 cu distanta dintre prezoane de 112. Tipul de la care le-am luat imi spune ca se potrivesc. Intradevar merg dar prezoanele nu se aseaza perfect centrate in gauri. Asa daca as monta normal janta 4 dintre prezoane s-ar potrivi perfect iar al 5-lea ar intra fortat ceea ce ar duce probabil la craparea jentii sau ruperea prezonului. Daca as strange fiecare piulita in parte putin cate putin ar merge dar mai mult ca sigur nu s-ar strange perfect.

Am fost la AutoSoft. Ei mi-au spus ca nu monteaza jentile pt k si-ar asuma niste riscuri.
Cei de la SAMA (la care inca nu am fost - doar am discutat la telefon) mi-au zis ca in principiu se pot monta dar mai intai sa ma duc la ei sa vada situatia, lucru pe care inca nu l-am facut.

Eu personal am mare incredere in cel care mi-a vandut jentile pt k nu m-am dus pur si simplu sa le cumpar ci am stat vreo 2 luni de vorba cu el despre jenti si imi spune ca nu implica nici un risc montarea acestor jenti.

Am inteles ca sunt niste piulite reglabile. Nu prea inteleg cum se pot monta jentile cu acele piulite.

Deasemenea tipul a dat comanda de piulite reglabile speciale pt KIA facut de Simoni Racing pt a adapta jenti cu distanta de 112 la 114,3. Exista asa ceva ? Aveti idee ?

Astazi astept sa vina alte piulite (un kit de la OZ - am inteles ca ar fi la fel ca cel de la Simoni Racing) care ar rezolva problema.

Alta "rezolvare" ar fi montarea de flanse (maxim 10-15mm).
Sunt bune? (tipul de unde am luat jentile mi-a precizat faptul ca se micsoreaza ET-ul - factorul de echilibru al jentii- lucru pe care cei de la AutoSoft nu mi l-au precizat).
Da roata cu mult in afara. Plaja de miscare a rotii ( sau cum se numeste ea) ar face sa atinga aripa cu aceasta flansa?
Scade din puterea masinii flansa ?

Eu personal am incredere in acest tip (pt ca as putea sa schimb jentile oricand) dar pana nu ma lamuresc eu daca implica vreun risc major la masina

Va atasez si o poza cu jentile care le am
http://www.simoniracing.com/us/girls.ph ... ion_id=617
sunt pe 17
Anvelopele sunt GoodYear Eagle F1 GS-D3 - vara & ploaie

Va rog cei care va pricepeti si bineinteles cei care nu :), sa ma ajutati in aceasta problema sau sa ma sfatuiti cum ar fi bine sau nu sa procedez in aceasta situatie.

Si pe viitor sper ca acest topic sa ne rezolve f multe probleme sau neclaritati in privinta jentilor si anvelopelor pt masinutele noastre.

Va pupa fratele.
I`m just a toy so ...don`t play with me !


arka
Posts: 555
Joined: 01 Jun 2007, 12:21
Auto:
Location: BACAU
Contact:

Re: Jenti & Anvelope - Sfaturi, probleme si rezolvari

Post by arka »

Foarte frumoase jantele, dar parerea mea este sa cauti jante cu distanta corespunzatoare. Din punctul meu, siguranta este mai importanta decat "aspectul"
cee'd 1.4 base, oil blue, proiectoare, cotiera, cheie 2 butoane
golf 4, benzina 1.4
www.instructiunissm.com

Jucarieee
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2008, 16:49
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Jenti & Anvelope - Sfaturi, probleme si rezolvari

Post by Jucarieee »


io te pup tinere dar pe tot forumul nu gasesc macar un argument clar si bine batut in cuie...din ce citesc majoritatea isi dau cu presupusul dar nimic CLAR, CONCERT... ba se potriveste ba nu se potriveste...ba cu toleranta ba fara...
I`m just a toy so ...don`t play with me !

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Jenti & Anvelope - Sfaturi, probleme si rezolvari

Post by Akbhar »

Poate nu e nimic scris clar, dar tie cum ti se pare normal?

Gandeste-te ca roata aia e fixata de butuc prin 5 suruburi si piulitele aferente. Nu cred ca vrei sa stii cam la ce forte sunt supuse. In plus, se folosesc piulitele conice care au rolul de a prelua fortele care apar, dar in acelasi timp asigura si centrarea rotii cu butucul. Daca gaurile din janta nu se potrivesc cu distantele dintre prezoane, atunci sistemul de fixare nu-si mai poate indeplini rolul. Indiferent de ce masura se ia, tot o improvizatie se foloseste. Roata mai mult ca sigur ca va vibra si la viteze mari se pot reteza prezoanele. Cu timpul si banii investiti iti poti gasi alte jante care sa se potriveasca din prima si mergi linistit cu masina.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”