Placute frane
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Placute frane
Repet, in speranta ca cineva pricepe. Astfel de piese nu se ovalizeaza niciodata. Singura deformare este deplanarea.
Acum despre „calirea” fontei. Ca sa se caleasca, fonta trebuie adusa la „rosu” si asta inseamna 900-920 de grade celsius. La temperatura asta acel „rosu” inseamna de fapt un galben foarte stralucitor. In situatii de franare violenta si prelungita discurile capata culoarea albastruie. Asta inseamna ca au trecut de un prag critic de 280-320 de grade. In acest prag apar niste forte de tensionare. Daca in acest moment se exercita o racire brusca (trecerea printr-o balta) apare deformarea. Insa trebuie retinut faptul ca in utilizarea normala extrem de rar se obtin conditiile descrise mai sus.
Acum despre „calirea” fontei. Ca sa se caleasca, fonta trebuie adusa la „rosu” si asta inseamna 900-920 de grade celsius. La temperatura asta acel „rosu” inseamna de fapt un galben foarte stralucitor. In situatii de franare violenta si prelungita discurile capata culoarea albastruie. Asta inseamna ca au trecut de un prag critic de 280-320 de grade. In acest prag apar niste forte de tensionare. Daca in acest moment se exercita o racire brusca (trecerea printr-o balta) apare deformarea. Insa trebuie retinut faptul ca in utilizarea normala extrem de rar se obtin conditiile descrise mai sus.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.
-
- JUCATORUL
- Posts: 524
- Joined: 25 Oct 2008, 15:53
- Auto: kia ceed 1.4 benzina+gpl(brc)
- Location: bucuresti
Re: Placute frane
Salutare! Parca era pe undeva un tutorial cu schimbarea placutelor de frana............eu am cautat ,dar nu am gasit !? MS.
kia ceed 1.4 best pewter beige 14oct.2008 GPLodo 230000km +kia ceed gt line 1.6crdi 2017 97000km
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Placute frane
Daca nu ai gasit, atunci nu e un tutorial. Eu mi-am schimbat singur placutele acum vreo 3 ani dar atunci au aparut motivatii puternice in sensul ca franele sunt foarte importante si ca operatia trebuie facuta de profesionisti. Presupun ca e vorba de aceiasi profesionisti care dau explicatii foarte interesante.
Pe chestiune, daca ai ceva scule si un pic de aplicatie, operatia e simpla. Mergi pe principiul desfacand si vazand.
Pe chestiune, daca ai ceva scule si un pic de aplicatie, operatia e simpla. Mergi pe principiul desfacand si vazand.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.
-
- JUCATORUL
- Posts: 524
- Joined: 25 Oct 2008, 15:53
- Auto: kia ceed 1.4 benzina+gpl(brc)
- Location: bucuresti
Re: Placute frane
ok.ms . pe fata ma descurc am mai schimbat,ma gandesc ca pe spate este altfel si vroiam sa-mi fac o idee inainte de a ma apuca de treaba,dar o sa-ti urmez sfatul si ii dau de capat
. ms
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
kia ceed 1.4 best pewter beige 14oct.2008 GPLodo 230000km +kia ceed gt line 1.6crdi 2017 97000km
Re: Placute frane
Cum ai demonstrat ca sunt ovalizate ? Si ca sa fiu sigur ca inteleg corect, ovalizarea consta in faptul ca in anumite puncte de-a lungul circumferintei discului de frana discul exterior era mai departat sau mai apropiat de cel interior decat in rest ? Sau discul interior si cel exterior mentin constanta distanta dintre ele de-a lungul intregii circumferinte, doar ca ambele sunt deformate serpuit, ca in cazul unei roti de bicicleta care are opt ?bodo wrote:Asta cu rugina e buna.... Nu exista asa ceva, toate discurile ruginesc in prezenta umezelii dar la prina frana se curata. Iti zic eu ca ai discurile ovalizate, eu le-am schimbat pe garantie dupa o cearta cu ei ca tot asa incercau sa ma prosteasca si asa la 40.000km am schimbat ambele discuri pe fata. Nu incerca sa la rectifici ca nu rezolvi nimic deoarece la prima utilizare abuziva a franei de vor ovaliza din nou deoarece ele sunt deja decalite din moment ce s-au ovalizat.
Discurile mele de frana sunt lucioase perfect pe exterior. Pe interior exista o carcasa rotunda care le acopera si care are o mica fanta. Uitandu-se cu lanterna prin fanta respectiva, se vedea ca discul nu e chiar atat de lucios ca pe exterior. Motivatia lor a fost ca din cauza acelei carcase de protectie, pe interior discul nu e atat de bine ventilat si ramane umezeala pe el. Daca ar fi insa asa, mi s-ar parea un defect de proiectare, nu o problema de mod de utilizare a masinii.
In concluzie, zi-mi te rog cum iti erau tie ovalizate discurile si cum le-ai demonstrat asta ?
Ms mult
Kia Cee'd SW Best Machine Silver 2008
Re: Placute frane
@Mogg: ai in atasament cateva criterii privind determinarea starii discurilor de frana. Sper sa te ajute.
Bafta
Bafta
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Placute frane
ding wrote:@Mogg: ai in atasament cateva criterii privind determinarea starii discurilor de frana. Sper sa te ajute.
Bafta
Multumesc, ding. Interesante informatiile din pdf, dar din pacate nu am gasit nimic legat de rugina sau ovalizare.
Bodo, poti te rog sa imi spui cum erau ovalizate discurile la tine si cum ai demonstrat asta ca sa le inlocuiesti pe garantie ?
Numai bine
Kia Cee'd SW Best Machine Silver 2008
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Placute frane
Am fost azi la IMG cu problema cu pocnitura in pedala de frana.Dar voi povesti in topicul aferent problemei...
In schimb, am expus si problema cu franarea intermitenta la viteze mici(pana in 60km/h)...S-a efectuat un test de frane pe standul de frane si au iesit urmatoarele valori, date de aparat,iar dupa cum se poate observa in atasament, discurile se pot ovaliza: Mi s-a spus ca o valoare de 4% e maximul admis referitor la ovalizare.
Pareri?![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
In schimb, am expus si problema cu franarea intermitenta la viteze mici(pana in 60km/h)...S-a efectuat un test de frane pe standul de frane si au iesit urmatoarele valori, date de aparat,iar dupa cum se poate observa in atasament, discurile se pot ovaliza: Mi s-a spus ca o valoare de 4% e maximul admis referitor la ovalizare.
Pareri?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Placute frane
Termenul e folosit aiurea. Nu e ovalizare, e deplanare. Ti s-a dat un exemplu mai sus, cu o roata de bicicleta. Deformarea jantei "in opt" este ovalizare sau deplanare?
Ai zis ca maximul admis e 4%. Valoarea asta o ai pe dreapta spate. Restul sunt depasite. Misto.
Ai zis ca maximul admis e 4%. Valoarea asta o ai pe dreapta spate. Restul sunt depasite. Misto.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Placute frane
Am inteles...
Dar de la ce sa vina acea deplanare?
Ce e de facut in cazul asta?
Tocmai ce am citit pe forumul Citroen despre aceeasi problema, care la unii s-a rezolvat la altii nu.
S-au incercat diverse metode:
-roluirea jantelor
-reechilibrarea rotilor
-montarea de inele de centrare(chiar si pe jantele stock)
-geometrie refacuta
.........Dar nimic despre discuri,desi s-a adus in discutie.Treaba e ca la unii cum am spus, s-a rezolvat printr-o singura metoda de mai sus sau chiar toate, si la altii deloc, prin aceleasi metode...
Pana la urma, nu ma deranjeaza prea tare problema asta, dar nici impacat nu sunt.Sper doar sa nu degenereze...
Dar de la ce sa vina acea deplanare?
Ce e de facut in cazul asta?
Tocmai ce am citit pe forumul Citroen despre aceeasi problema, care la unii s-a rezolvat la altii nu.
S-au incercat diverse metode:
-roluirea jantelor
-reechilibrarea rotilor
-montarea de inele de centrare(chiar si pe jantele stock)
-geometrie refacuta
.........Dar nimic despre discuri,desi s-a adus in discutie.Treaba e ca la unii cum am spus, s-a rezolvat printr-o singura metoda de mai sus sau chiar toate, si la altii deloc, prin aceleasi metode...
Pana la urma, nu ma deranjeaza prea tare problema asta, dar nici impacat nu sunt.Sper doar sa nu degenereze...
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Placute frane
Vin cu o intrebare: prin ce metoda au masurat abaterea de planitate a discurilor? Printr-un sistem oarecare au atasat un comparator pentru aceasta? Au demontat discurile de frana si le-au montat pe un dispozitiv de masurare?
Rezolvare?
Ar fi posibil daca uzura discurilor nu ar fi mai mare de 5, maxim 7 zecimi. Se pot rectifica pe strung, cu conditia sa nu se ia mai mult de 0,3-0,4 mm total pe ambele fete.
Rezolvare?
Ar fi posibil daca uzura discurilor nu ar fi mai mare de 5, maxim 7 zecimi. Se pot rectifica pe strung, cu conditia sa nu se ia mai mult de 0,3-0,4 mm total pe ambele fete.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Placute frane
Toate datele provin de la testerul pt frane.Nu s-a demontat nimic
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Placute frane
Iti multumesc pentru raspuns. Concluzia mea e asta: nu a stabilit nimeni nimic despre abaterea de forma a discurilor tale de frana. Acum sunt curios daca ai platit ceva.
Ca sa intelegi cum se masoara abaterea asta. Se demonteaza roata. Se stabileste un punct fix de prindere a unui instrument denumit comparator. Acest comparator se pune in contact cu suprafata discului, dupa care incepi sa rotesti discul. Daca acul comparatorului se misca, atunci ai abatere de forma.
Aici ai un tip de dispozitiv de masurat abaterea de planitate. Tija comparatorului se misca in plan vertical miscand acul de pe cadran. Cel mai slab comparator are precizia de 2 sutimi (0,02 mm) dar nu se mai fabrica de peste 30 de ani. Bineinteles, dispozitvul acela de prindere a comparatorului permite asezarea acestuia in absolut orice pozitie. Stativul este magnetic si se prinde ferm pe orice piesa metalica.
Tare mi-e ca te-am suparat cu postarea asta, insa consider ca trebuie terminat odata cu sistemul de prostire a clientului.
Ca sa intelegi cum se masoara abaterea asta. Se demonteaza roata. Se stabileste un punct fix de prindere a unui instrument denumit comparator. Acest comparator se pune in contact cu suprafata discului, dupa care incepi sa rotesti discul. Daca acul comparatorului se misca, atunci ai abatere de forma.
Aici ai un tip de dispozitiv de masurat abaterea de planitate. Tija comparatorului se misca in plan vertical miscand acul de pe cadran. Cel mai slab comparator are precizia de 2 sutimi (0,02 mm) dar nu se mai fabrica de peste 30 de ani. Bineinteles, dispozitvul acela de prindere a comparatorului permite asezarea acestuia in absolut orice pozitie. Stativul este magnetic si se prinde ferm pe orice piesa metalica.
Tare mi-e ca te-am suparat cu postarea asta, insa consider ca trebuie terminat odata cu sistemul de prostire a clientului.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Placute frane
Stai linistit, nu am motiv de suparare, mai ales cand primesc sfaturi.Gratis:))
Nu am platit nimic...
Acum, ca exista o abatere sau nu, tot trebuie masurata/dovedita cumva.Si chiar ma gandeam la varianta cu strungul,in speranta ca remediata problema, voi prelungi atat viata placutelor(uzura uniforma) cat si a discurilor.Dar voi apela la cineva care stie ce face.
Multumesc inca o data Dannyboy! =D>
Nu am platit nimic...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Acum, ca exista o abatere sau nu, tot trebuie masurata/dovedita cumva.Si chiar ma gandeam la varianta cu strungul,in speranta ca remediata problema, voi prelungi atat viata placutelor(uzura uniforma) cat si a discurilor.Dar voi apela la cineva care stie ce face.
Multumesc inca o data Dannyboy! =D>
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Placute frane
Vad ca se mai impune o precizare. Deplanarea discurilor nu duce la o uzura neuniforma a placutelor. Nu duce nici macar la o uzura mai accentuata. Singura problema este disconfortul creat de trepidatiile din pedala de franare. Poti merge cu discurile alea mult si bine, sau pana iti sar dracii si faci ceva cu ele ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.