Placute frane

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Placute frane

Post by BAU »

Am 61.000. Peste vre-o 2-3.000 voi trece la al treilea rind si mai mult ca sigur si la discuri noi. Eu oricum le-am schimbat intotdeauna in set complet ( fata+ spate). Dar cred ca mai mult de jumatate i-am facut in Bucuresti si simt ca nici discul de ambreiaj nu mai traieste mult .
Depinde mult de cum si unde circuli .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Dannyboy »

Intrebare. De ce „mai mult ca sigur” discuri noi?
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Placute frane

Post by BAU »

Raspuns: Ptr. ca este vizibila uzura de aprox. 2 mm in zona de lucru . Bavurile din marginea exterioara a discurilor (unde nu ajung placutele ) sint de cca. 1 mm . O sa le masor cit de curind (si o sa dau un raspuns de ce am gasit).
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

bosch
Posts: 621
Joined: 23 Jun 2007, 22:29
Auto: Cee`d, 1.6 GSL, vCity
Location: Iasi
Contact:

Re: Placute frane

Post by bosch »

Discurile nu se pot "curata" la un strung ?
In trecut, stiu ca era destul de comuna practica asta ...
KIA CEE'D 1.4 GSL, KOMPASS BLUE -comanda 4.08.2007 / seria 15.10.2007 / LIVRARE 12.11.2007 R.I.P.
KIA CEE`D 1.6 GSL, CASSA WHITE

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Placute frane

Post by BAU »

Acum citiva ani buni , se folosea ca solutie ptr. ferodoul de frictiune (ambreiaj si placute de frina) asbest si sirma de alama impregnate cu o rasina si presate .
Acest material nu avea o duritate uniforma , in el intrau pietricele ce formau santuri circulare pe discuri . Daca nu erau prea adinci , discurile se rectificau prin strunjire fina (era o solutie de compromis , cind pisele de schimb erau rare si scumpe)
Astazi , nu se mai practica asa ceva deoarece este mai rentabil si sigur sa schimbi discurile.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: Placute frane

Post by GabiA »

Mie-mi pare rau ca nu am schimbat si discurile cand am schimbat placutele in primavara. Am inteles ulterior ca sunt usor ovalizate. Acum tre sa astept sa se toceasca aste noi ca se schimba la pachet. Peste doi ani
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Placute frane

Post by BAU »

Daca esti convins ca discurile sint ovalizate , schimba-le , nu astepta sa se uzeze si placutele . Ce se schimba la pachet ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Placute frane

Post by BAU »

Pentru ca m-a pus cineva ( nu mai spun cine ) de am daruit cuiva micrometrul ( crezind ca n-o sa mai am nevoie de el ), am fost nevoit sa incerc sa masor uzura discurilor cu un subler. Datorita bavurii create pe disc , mi-a fost aproape imposibil dar am vazut ca dupa mai multe masuratori , discul ar fi cam la limita , are in jur de 24-24,5 mm. Poate tine cineva un micrometru prin masina si poate ajung pe la o intilnire de duminica pentru ca nu as vrea sa ajung prin service ptr. verificare si schimbarea placutelor .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: Placute frane

Post by patton »

Ogy wrote:La 52000km sunt la al 3 lea rand de placute fata...urmeaza si pe spate.
La urmatorul schimb de placute schimbam si discurile. Foarte frecvent circulam in Bucuresti. :))
Tine si de stilul de condus dar muta-te in Bucuresti si vb dupa.
am stat cativa ani in Bucuresti. cu ceed-ul am prins doar vreo 5000km, insa am facut destui cu alta masina. schimbam placutele ca pe ciorapi.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: Placute frane

Post by GabiA »

BAU wrote:Daca esti convins ca discurile sint ovalizate , schimba-le , nu astepta sa se uzeze si placutele . Ce se schimba la pachet ?
Pachetul inseamna placutele + discuri. Deja placutele cred s-au "format" dupa discuri, asta inseamna ca daca le pun pe noile discuri le va uza dupa acel format uzat. Daca vb prostii ziceti-mi. Eu asa am aflat de la un service.
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

bodo
Posts: 209
Joined: 06 May 2009, 16:38
Auto:
Location: Mangalia

Re: Placute frane

Post by bodo »

am o problema: la roata fata stanga mi s-a blocat etrierul, bine nu chiar blocat dar cursa de retragere este foarte mica si astfel pistonul tot mai preseaza pe placute si-mi incinge roata foarte rau. A mai schimbat cineva garnitura de la pistonul de frana?(58113-1G000) .Placutele inca mai au vreo 5-6 mm pana la senzor desi am 63k km. Si o intrebare de 10 puncte : care sunt cele mai bune placute ,dupa cele originale, ca raport calitate-pret?
CT 22 BOF cee'd HB - mai negru ca dracu'
"daca vine apocalipsa nu disperati!, veniti in Romania caci noi suntem cu 50 de ani in urma"

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Placute frane

Post by BAU »

Nu este important daca a mai schimbat cineva garnitura . Important este sa ajungi tu in service cit mai repede sa rezolvi cursa pistonasului .
Daca vei merge mult timp cu ea asa , risti sa ovalizezi si discul si sa distrugi si rulmentul ( se va topi vaselina si se va gripa ) .
Daca distanta pina la Constanta este mare , incearca intr-un service local sa-ti dea jos etrierul si sa fortezi putin pistonasul (impins la maxim , apoi facut sa lucreze de citeva ori , poate isi da drumul ).
Mai grav ar fi daca ar fi ovalizat cilindrul etrierului. Atunci se mai poate intimpla sa nu revina pistonasul .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Dannyboy »

Nici macar nu trebuie dat jos etrierul. Dai roata jos si cu o surubelnita putin mai solida faci parghie ca sa tragi clestele etrier spre tine. Dupa ce l-ai tras, bagi pedale pana se intareste frana. Repeti de 2-3 ori si vezi rezultatul.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

xp
Posts: 881
Joined: 18 May 2008, 17:47
Auto: kia ceed 1.4 best 2008
Location: Braila

Re: Placute frane

Post by xp »

Apropo de discurile de franare
http://www.youtube.com/watch?v=DBh33zO_WFQ
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Placute frane

Post by BAU »

Interesant , este vorba de rectificare prin strunjire fara a se mai demonta discurile de pe masina .
Oricum acest procedeu nu se poate aplica decit la ovalizari sau uzuri mici ( dar este o modalitate de economisire si micsorare a timpului de imobilizare). De , evolueaza tehnologia.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”