Placute frane
Re: Placute frane
Am 61.000. Peste vre-o 2-3.000 voi trece la al treilea rind si mai mult ca sigur si la discuri noi. Eu oricum le-am schimbat intotdeauna in set complet ( fata+ spate). Dar cred ca mai mult de jumatate i-am facut in Bucuresti si simt ca nici discul de ambreiaj nu mai traieste mult .
Depinde mult de cum si unde circuli .
Depinde mult de cum si unde circuli .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Placute frane
Intrebare. De ce „mai mult ca sigur” discuri noi?
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.
Re: Placute frane
Raspuns: Ptr. ca este vizibila uzura de aprox. 2 mm in zona de lucru . Bavurile din marginea exterioara a discurilor (unde nu ajung placutele ) sint de cca. 1 mm . O sa le masor cit de curind (si o sa dau un raspuns de ce am gasit).
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Placute frane
Discurile nu se pot "curata" la un strung ?
In trecut, stiu ca era destul de comuna practica asta ...
In trecut, stiu ca era destul de comuna practica asta ...
KIA CEE'D 1.4 GSL, KOMPASS BLUE -comanda 4.08.2007 / seria 15.10.2007 / LIVRARE 12.11.2007 R.I.P.
KIA CEE`D 1.6 GSL, CASSA WHITE
KIA CEE`D 1.6 GSL, CASSA WHITE
Re: Placute frane
Acum citiva ani buni , se folosea ca solutie ptr. ferodoul de frictiune (ambreiaj si placute de frina) asbest si sirma de alama impregnate cu o rasina si presate .
Acest material nu avea o duritate uniforma , in el intrau pietricele ce formau santuri circulare pe discuri . Daca nu erau prea adinci , discurile se rectificau prin strunjire fina (era o solutie de compromis , cind pisele de schimb erau rare si scumpe)
Astazi , nu se mai practica asa ceva deoarece este mai rentabil si sigur sa schimbi discurile.
Acest material nu avea o duritate uniforma , in el intrau pietricele ce formau santuri circulare pe discuri . Daca nu erau prea adinci , discurile se rectificau prin strunjire fina (era o solutie de compromis , cind pisele de schimb erau rare si scumpe)
Astazi , nu se mai practica asa ceva deoarece este mai rentabil si sigur sa schimbi discurile.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Placute frane
Mie-mi pare rau ca nu am schimbat si discurile cand am schimbat placutele in primavara. Am inteles ulterior ca sunt usor ovalizate. Acum tre sa astept sa se toceasca aste noi ca se schimba la pachet. Peste doi ani
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
Re: Placute frane
Daca esti convins ca discurile sint ovalizate , schimba-le , nu astepta sa se uzeze si placutele . Ce se schimba la pachet ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Placute frane
Pentru ca m-a pus cineva ( nu mai spun cine ) de am daruit cuiva micrometrul ( crezind ca n-o sa mai am nevoie de el ), am fost nevoit sa incerc sa masor uzura discurilor cu un subler. Datorita bavurii create pe disc , mi-a fost aproape imposibil dar am vazut ca dupa mai multe masuratori , discul ar fi cam la limita , are in jur de 24-24,5 mm. Poate tine cineva un micrometru prin masina si poate ajung pe la o intilnire de duminica pentru ca nu as vrea sa ajung prin service ptr. verificare si schimbarea placutelor .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Placute frane
am stat cativa ani in Bucuresti. cu ceed-ul am prins doar vreo 5000km, insa am facut destui cu alta masina. schimbam placutele ca pe ciorapi.Ogy wrote:La 52000km sunt la al 3 lea rand de placute fata...urmeaza si pe spate.
La urmatorul schimb de placute schimbam si discurile. Foarte frecvent circulam in Bucuresti. )
Tine si de stilul de condus dar muta-te in Bucuresti si vb dupa.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4
Re: Placute frane
Pachetul inseamna placutele + discuri. Deja placutele cred s-au "format" dupa discuri, asta inseamna ca daca le pun pe noile discuri le va uza dupa acel format uzat. Daca vb prostii ziceti-mi. Eu asa am aflat de la un service.BAU wrote:Daca esti convins ca discurile sint ovalizate , schimba-le , nu astepta sa se uzeze si placutele . Ce se schimba la pachet ?
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
Re: Placute frane
am o problema: la roata fata stanga mi s-a blocat etrierul, bine nu chiar blocat dar cursa de retragere este foarte mica si astfel pistonul tot mai preseaza pe placute si-mi incinge roata foarte rau. A mai schimbat cineva garnitura de la pistonul de frana?(58113-1G000) .Placutele inca mai au vreo 5-6 mm pana la senzor desi am 63k km. Si o intrebare de 10 puncte : care sunt cele mai bune placute ,dupa cele originale, ca raport calitate-pret?
CT 22 BOF cee'd HB - mai negru ca dracu'
"daca vine apocalipsa nu disperati!, veniti in Romania caci noi suntem cu 50 de ani in urma"
"daca vine apocalipsa nu disperati!, veniti in Romania caci noi suntem cu 50 de ani in urma"
Re: Placute frane
Nu este important daca a mai schimbat cineva garnitura . Important este sa ajungi tu in service cit mai repede sa rezolvi cursa pistonasului .
Daca vei merge mult timp cu ea asa , risti sa ovalizezi si discul si sa distrugi si rulmentul ( se va topi vaselina si se va gripa ) .
Daca distanta pina la Constanta este mare , incearca intr-un service local sa-ti dea jos etrierul si sa fortezi putin pistonasul (impins la maxim , apoi facut sa lucreze de citeva ori , poate isi da drumul ).
Mai grav ar fi daca ar fi ovalizat cilindrul etrierului. Atunci se mai poate intimpla sa nu revina pistonasul .
Daca vei merge mult timp cu ea asa , risti sa ovalizezi si discul si sa distrugi si rulmentul ( se va topi vaselina si se va gripa ) .
Daca distanta pina la Constanta este mare , incearca intr-un service local sa-ti dea jos etrierul si sa fortezi putin pistonasul (impins la maxim , apoi facut sa lucreze de citeva ori , poate isi da drumul ).
Mai grav ar fi daca ar fi ovalizat cilindrul etrierului. Atunci se mai poate intimpla sa nu revina pistonasul .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Placute frane
Nici macar nu trebuie dat jos etrierul. Dai roata jos si cu o surubelnita putin mai solida faci parghie ca sa tragi clestele etrier spre tine. Dupa ce l-ai tras, bagi pedale pana se intareste frana. Repeti de 2-3 ori si vezi rezultatul.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.
Re: Placute frane
Apropo de discurile de franare
http://www.youtube.com/watch?v=DBh33zO_WFQ
http://www.youtube.com/watch?v=DBh33zO_WFQ
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km
Re: Placute frane
Interesant , este vorba de rectificare prin strunjire fara a se mai demonta discurile de pe masina .
Oricum acest procedeu nu se poate aplica decit la ovalizari sau uzuri mici ( dar este o modalitate de economisire si micsorare a timpului de imobilizare). De , evolueaza tehnologia.
Oricum acest procedeu nu se poate aplica decit la ovalizari sau uzuri mici ( dar este o modalitate de economisire si micsorare a timpului de imobilizare). De , evolueaza tehnologia.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km