Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)
Re: ...
Testat. 60km/h, trepta a 4-a. Urcat podul Grant si apoi mers in palier pe Turda cu viteza constanta. Rpm-ul rezista. Partea mai dificila e sa tii viteza constanta. La urcare are tendinta sa incetineasca, iar la coborare sa accelereze. Deci eu zic ori sa corelati corect turometrul cu vitezometrul, ori sa mergeti in service ca va aluneca ambreiajul.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Re: ...
Singura chestie care e de bun simt e ca la urcarea in rampa rpm'ul va tinde sa scada daca se mentine aceeasi pozitie a pedalei, insa, la acelasi rpm intr'o anume treapta ar trebui sa ai aceeasi viteza, indiferent de inclinatia drumului
Referitor la subiectul topicului, 1.4'le se misca decent in depasiri (chiar si in rampa, cu 4 persoane), insa trebuie urcat in 4500-5000 si plecat lansat ca sa depasesti repede. M'as mira sa se fi opintit la 4000-4500 rpm, sa nu mai fi tras brusc
Referitor la subiectul topicului, 1.4'le se misca decent in depasiri (chiar si in rampa, cu 4 persoane), insa trebuie urcat in 4500-5000 si plecat lansat ca sa depasesti repede. M'as mira sa se fi opintit la 4000-4500 rpm, sa nu mai fi tras brusc
Ford - Fiesta - 1.4 tdci
Re: ...
@tipitip &mariusant Gandesti putin cand spui asemenea ineptie? Vorbim de o cutie de viteze manuala, cu rapoarte fixe.... roti dintate adica. In momentul in care ambreiajul cupleaza corect si ferm motorul la cutia de viteze care este intr-una din treptele de viteze la o turatie data, masina nu poate avea decat o viteza data, intotdeauna, indiferent ca urci sau cobori...
Daca totusi la masina ta vezi acel fenomen de care spui inseamna ca ai o problema (sau mai multe). Ori ai turometrul defect, ori iti patineaza ambreiajul ceea ce e destul de grav... sau poate ai cutie hidramata si nu stii![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Daca totusi la masina ta vezi acel fenomen de care spui inseamna ca ai o problema (sau mai multe). Ori ai turometrul defect, ori iti patineaza ambreiajul ceea ce e destul de grav... sau poate ai cutie hidramata si nu stii
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: ...
@tipitip
zau ca asta e din putu' gandirii ..e adanca!!
PS: poate incerci totusi sa (te) explici....
zau ca asta e din putu' gandirii ..e adanca!!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
PS: poate incerci totusi sa (te) explici....
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
exact asta am patiti si eu in prima zi de catevaori
intra greu in 1-a si cu masalieru daca nu imping pana in capat ca la o vechitura atunci imi caraie
oricum cand ma duc la 1500 de km la ei ii zic sa faca ceva
si cateodata am impresia ca si in a 2-a intra cam greu comparativ cu celelalte trepte
intra greu in 1-a si cu masalieru daca nu imping pana in capat ca la o vechitura atunci imi caraie
oricum cand ma duc la 1500 de km la ei ii zic sa faca ceva
si cateodata am impresia ca si in a 2-a intra cam greu comparativ cu celelalte trepte
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
- Bonzai2
- Master Of Puppets
- Posts: 811
- Joined: 11 Jun 2008, 02:28
- Auto: Mazda Cx5
- Location: All around the world
- Contact:
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
Pai normal ca daca nu impingi marsalierul pana la capat o sa caraie.E logic.Nu stiu de cand ai masina dar o sa te obisnuiesti cu ea si o sa-ti dai seama cand schimbatorul de viteze a intrat in marsalier si nu o sa o mai carai.
Mazda Cx5 2.2 D AWD 175 CP Revolution - Red Soul
Ex : Kia Cee'd 2.0 GSL Style- Kompass Blue
http://picasaweb.google.com/Bonzai222/ElCid#
Nu conteaza cat de lung ai parul, important e ce si cum gandesti
Ex : Kia Cee'd 2.0 GSL Style- Kompass Blue
http://picasaweb.google.com/Bonzai222/ElCid#
Nu conteaza cat de lung ai parul, important e ce si cum gandesti
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
am masina de aproape o saptamana in jur de 400 km am pana acuma
dar comparativ cu alte tipuri de masini impinsu ala f mult in masalier nu mi se pare OK
dar o sa ii intreb ce-i cu el cand ma duc la service
dar comparativ cu alte tipuri de masini impinsu ala f mult in masalier nu mi se pare OK
dar o sa ii intreb ce-i cu el cand ma duc la service
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
-
- Posts: 384
- Joined: 10 Jul 2008, 14:13
- Auto:
- Location: Valcea Bucuresti
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
Luati-va fratilor hidramate ...masina nu are nimic intra bine mc si in 'marsarier' si in 1 si in 2...cu parere de rau va spun ca voi sunteti de vina.....
Kia Cee'd 1.4 GSL 109 CP Black Pearl
Daewoo Nubira II SX 1.6 105 CP - 2002
ID Messenger : mihaita_baloteanu
Daewoo Nubira II SX 1.6 105 CP - 2002
ID Messenger : mihaita_baloteanu
-
- Posts: 25
- Joined: 10 Jun 2008, 21:20
- Auto:
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
Eu am patit-o cu a 4-a si mai nou cu a 1-a...
In timpul mersului, pur si simplu nu vrea sa intre in viteza a patra. Daca fortez, pana la urma merge, dar din a doua incercare... Astazi am observat ca aceeasi problema o am si cu a intaia...
Nu aas eu destul de bine pe ambreiaj sau trebuie sa apas de 2 ori consecutiv pedala (asa cum spuneu unii baieti pe forum)? Oare trebuie sa ma duc cu ea in service? MA gandeam ca miercuri imi montez o alarma MAAT pe CEED'ul meu si poate trec si pe la service...
In timpul mersului, pur si simplu nu vrea sa intre in viteza a patra. Daca fortez, pana la urma merge, dar din a doua incercare... Astazi am observat ca aceeasi problema o am si cu a intaia...
Nu aas eu destul de bine pe ambreiaj sau trebuie sa apas de 2 ori consecutiv pedala (asa cum spuneu unii baieti pe forum)? Oare trebuie sa ma duc cu ea in service? MA gandeam ca miercuri imi montez o alarma MAAT pe CEED'ul meu si poate trec si pe la service...
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
La a mea este mai simplu cand bag in marsarier o tin mai mult apasata pedala de ambreiaj....nu o fortez din maneta si culmea daca nu fortez intra singura atunci cand trebuie....observati si voi acest aspect.
Pana acum doar la rece intra putin mai greu in trepte si am avut o experienta cat de cat nasoala, mi-a iesit din marsarier cand eram pe un trotuar parcat coboram de pe bordura si nu avea loc si a trebuit sa mai dau putin in spate ...am tras frana de mana si am reluat pasii.
In rest nu imi caraie, am avut si eu ocazia sa o carai in treapta a 2 a dar mai demult ...m-am pacalit ca apasasem pe pedala de ambreiaj dar nu apasasem ...
.
Pana acum doar la rece intra putin mai greu in trepte si am avut o experienta cat de cat nasoala, mi-a iesit din marsarier cand eram pe un trotuar parcat coboram de pe bordura si nu avea loc si a trebuit sa mai dau putin in spate ...am tras frana de mana si am reluat pasii.
In rest nu imi caraie, am avut si eu ocazia sa o carai in treapta a 2 a dar mai demult ...m-am pacalit ca apasasem pe pedala de ambreiaj dar nu apasasem ...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
Sunteti extraordinari! Va plangeti ca niste babe, dar de fapt sunteti niste incepatori. Cititi manualul de utilizare si veti vedea ca scrie clar ca ambreiajul trebuie apasat pana la capat de fiecare data. La cee`d mersul inapoi nu e sincronizat (ca la mai toate masinile de altfel) si de aceea se poate ca uneori sa nu intre din prima. Nu fortati niciodata! Incercati cu dubla debreiere si va intra cu siguranta. Pentru celelalte viteze... apasati pana la capat ambreiajul, pozitionati levierul schimbatorului de viteze corect si va intra singura in viteza fara sa trageti sau sa impingeti prea tare. Imi cer scuze daca am suparat pe cineva.
Cee`d SW 1.4 Classic Pewter Beige + ESP, geamuri fumurii, scaun sofer si pasager cu incalzire, oglida electrocromica+senzor de ploaie, plasa bagaje, presuri interioare tip carpeta, oglinzi ext. cu pliere, dispozitiv tip escorta, cheie de contact pliabila, sistem de control automat al luminilor, geamuri electrice spate si climatronic.
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
Nu toata lumea este incepatoare si "NU FUNCTIONEZA NICI CU DUBLA DEBREIERE" are momente in care pur si simplu nu vrea oricat de tare ai apasa pedala de ambreiaj oricat de gentil ai conduce levierul catre treapta respectiva, oricand si oricum ai ridica gulerul schimbatorului si pot enumera numeroase alte combinatii de miscari inclusiv incantatii si dansuri ale ploii, masina are o mica problema si gata nu inteleg de ce unii o dau pe obisnuinta, pe experienta , pe starea vremii etc .
Mare e gradina Domnului, dar multi i-au sarit gardul!
B-14-PVB Ceed 1.4 Best "Alba ca Zapada" comandat pe 12.03.2008 ridicat pe 13.03.2008 volan, 4+1/2 roti (cauciucuri incluse),becuri cu "gaze rare" si troncaneli rebele
Jurnal de bord:viewtopic.php?f=5&t=1825
B-14-PVB Ceed 1.4 Best "Alba ca Zapada" comandat pe 12.03.2008 ridicat pe 13.03.2008 volan, 4+1/2 roti (cauciucuri incluse),becuri cu "gaze rare" si troncaneli rebele
Jurnal de bord:viewtopic.php?f=5&t=1825
-
- Posts: 305
- Joined: 16 Jul 2008, 16:04
- Auto:
- Location: Bucuresti
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
Eu am masina de vreo 3 saptamani si am facut vreo 850km. Pot spune ca nu am avut probleme cu intratul in treapta 1 de viteza si in marsarier.
Kia Ceed varianta BEST, 1.4 109cp, Black Pearl -
Re: Schimbator de viteze - intra cam greu in a 1-a si marsarier
Esti dintre cei mai norocosi sa o stapanesti sanatos si fara "evenimente" rutiere!
Mare e gradina Domnului, dar multi i-au sarit gardul!
B-14-PVB Ceed 1.4 Best "Alba ca Zapada" comandat pe 12.03.2008 ridicat pe 13.03.2008 volan, 4+1/2 roti (cauciucuri incluse),becuri cu "gaze rare" si troncaneli rebele
Jurnal de bord:viewtopic.php?f=5&t=1825
B-14-PVB Ceed 1.4 Best "Alba ca Zapada" comandat pe 12.03.2008 ridicat pe 13.03.2008 volan, 4+1/2 roti (cauciucuri incluse),becuri cu "gaze rare" si troncaneli rebele
Jurnal de bord:viewtopic.php?f=5&t=1825