Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Post by spdblue »

@vlady_b buna si aceasta informatzie. Cat timp intra si nu se blocheaza, nu refuza...este bine. Multumesc. :lol:
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

@spdblue: daca te concentrezi :P si faci miscarea asa cum este desenat pe maciulia schimbatorului de viteze , nu pe scurtatura, ai sa fii surprins ce usor intra in marsarier ! pana la urma e chestie de obisnuinta...

intr-a I-a cu masina miscandu-se, am incercat, intra...cu ceva rezistenta...doar ca manevra asta se face destul de rar !
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Post by spdblue »

@ida01ro pai ideea este ca ma concentrez de dau sa rup si podeaua :P si maneta cu maciulie. Urmez "step by step" shema si daca nu-i dau un ghiont romanesc, zici ca nu-i place.
cu viteza I, am reusit la turatzii mici sa schimb (ca sa nu spun introduc :P ) si mi-a dat masina in nas, o frana de mana extrem de consistenta. Multumesc pentru sfaturi. Sunt binevenite. Drum bun si sa auzim de bine. :lol:
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

emil
Posts: 12
Joined: 24 Oct 2007, 00:51
Auto:
Location: Constanţa

Post by emil »

intrebare: dac? r?m?n cu schimb?torul de viteze ?n m?n?, mi-l schimb? ?n garan?ie?, pen'c? la mine merge al naibii de greu ?n mar?arier ?i a-I-a, parc? zici c? nici nu ape?i pe ambreiej. un lucru este clar: in aceste dou? viteze, cutia are probleme, este excesiv de ?eap?n?, ?i eu personal, am de g?nd s? abordez problema la service, este foarte deranjant. Dac? la mar?arier se mai poate ?n?elege, ?n a-I-a este chiar deranjant, chiar ?i momentul ?n care cupeaz? ambreiajul este foarte scurt, de ?-mi aduce aminte de c?nd f?ceam ?coala de ?oferi,... PDT_Armataz_02_46 zg?l??ie frate!
1.4 BEST, Kompas Blue, comanda 26.07, serie 26.09,propretar din 31.10.2007!, CT-11-CYX

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Intra greu sau si caraie ambreiajul?
Si eu am observat azi ca la vit I nu intra usor daca nu esti ezac pe pozitie, insa la mine e din lipsa obisnuintei (Cee'd'ul il conduc f rar si fac km destui cu celelalte intre timp)
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

emil
Posts: 12
Joined: 24 Oct 2007, 00:51
Auto:
Location: Constanţa

Post by emil »

nu c?r?ie, da' intr? greu, iar cu mar?arierul, e mai mult la ghici, doar dac? nu ?l bruschezi tu, ?i nici chiar atunci nu po?i fi sigur 100%.(numai pinion s? nu fii!) Ce mai, cutia la vitezele mici este str?ns? r?u de tot !
1.4 BEST, Kompas Blue, comanda 26.07, serie 26.09,propretar din 31.10.2007!, CT-11-CYX

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

La a lu' frati'miu am observat doar ca intra destul de greu vit I din mers (adik trebe viteza sa fie f mica - la SLZ de ex intra si la viteze mai mari). Insa la marsarier nu am tin minte sa fi avut probleme, decat daca ma grabeam :roll:
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

User avatar
Vietnam
Skywalker
Posts: 653
Joined: 23 May 2007, 21:23
Auto: Sportage 2.0 DSL AT AWD HP
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Vietnam »

Mda si eu am probleme cu caraiala in marsalier. Cu toate ca la un moment dat gasisem solutia ( o manevra mai "sanatoasa" a schimbatorului) din pacate mai ratez marsalierul si masina imi ciriie. Daca sunt intr-o parcare si pot face manevra in liniste nu este problema....dar cand sunt in trafic si sunt obligat sa dau inapoi sa te ti macaieli si ciriieli de la motor. Cel mai mult ma enerveaza cand cupleaza putin si apoi scapa si dai din nou cu ciriieli....Am ajuns sa opresc muzica cand bag in marsalier ca sa aud daca cupleaza sau nu. Apropo lumina alba de marsalier se aprinde chiar daca nu cupleaza!!!!!
Ca statistica din 10 incercari de a baga in marsalier doua se lasa cu ciriieli si tipete.
CEE'd 1.4 Base GSL LX MT Abyss Blue 2007-2014
Sportage 2.0 DSL AT AWD HP ( 184 CP) SAND TRACK 2014 -

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Post by spdblue »

Si totusi, daca vom fi atentzi si respectam oarecum indicatziile lui ida01ro vom avea succes. Sincer, azi am fost ceva mai atent si nu asa repezit. Am urmarit miscarea mainii si am constatat ca am o tendintza vizibila de a introduce in marsarier oblic si nu lateral stanga si inainte. Am "urmat desenul" :P si am avut succes. Totusi, ce ma necajeste este ca agatza. Sa vedem cum se comporta mai incolo. Din fericire nu imi caraie inca!!!
Sanatate si numai bine. :lol:
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

'Agatatul' la care va referiti sunt acele click-uri la schimbarea treptelor? Mie mi se par interesante. Gen NFS, asa.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Post by spdblue »

@Akbhar ma refeream la aspectul urmator: sunt nevoit sa folosesc o anumita presiune pe maneta pentru a intra in marsarier, agatzarea inseamna pentru mine o anumita rezistentza pe care nu o intampin deloc cand schimb celelalte viteze.

Indiferent de treapta de viteza, ma joc cu ele pentru ca intra extrem de usor. Am o cutie supla, energica si eficienta. Efectul de agatzare se manifesta cand vreau sa introduc in marsarier. C'est la vie. :)
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

scosmin
Killed In Action
Posts: 371
Joined: 20 Jul 2007, 22:04
Auto:
Location: Focsani/Iasi
Contact:

Post by scosmin »

Eu nu as numi-o agatare ci o alunecare mai grea a manetei in pozitia R (racheta pentru cine stie bancul :) ). Asta se simte cand e rece mai mult si in general nu fortez, ci inaintez cu aceeasi miscare dar cu o viteza mai mica ca sa ajung in 'fundul' canalului R ca merge usor pana la un punct si ai tendinta sa ramai acolo si cand dai sa pleci iti sare si scoate acel bazait(mers in gol, masina nu mai trage inspre inapoi). Deci continuati traseul liniar cu o forta crescanda cand e necesar.. multa teorie, dar practic e mai usor.
Agatare era ce se intmpla la dacia break pe care o avea taica-miu, simteai fier pe fier.
La cee'd am senzatie de alunecare printr-o camasa de plastic ceva... sper sa nu se uzeze aiurea. In treapta I intr-adevar intra la viteze f.f. mici. Deranjant la diesel dealtfel pentru ca daca reduci suficient de mult astfel incat turatia e mica pentru treapta II si nu intra in treapta I, ai 2 variante:
prima ar fi sa opresti si sa pleci iar cu I, a doua ar fi sa continui cu treapta II usurel. Inca mai caut solutii pentru situatia asta care ma-nerveaza cumplit :x /.
Kia Cee'd 1.6 CRDi LX BEST PewterBeige(TM) C:19.07.07, S:03.10.07, L:20.10.07. T3h album
Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-LINE MT CanyonSilver(TM) C: 30.06.2017 L:09.09.2017

1qSkyppy

Post by 1qSkyppy »

Si eu am sesizat problema asta, chiar am postat pe la inceputul topicului... dar daca asta e un element de siguranta? sa bagi deexemplu a 1-a in loc de a 3-a...he? cum s-ar simti cutia de viteze?

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

@scosmin: da, aici i dreptate si te inteleg! la diesel poti merge in tr 1 pana la viiteze mai mari... cutiile au alte rapoarte, motorul alta caracteristica si chestia cu bagatul in tr 1 devine suparatoare.

la masina anterioara (vw passat- mergeam cu 1 pana pe la 40 km / h ) nu aveam absolut nici o problema cu selectarea tr 1 din mers!.

la benzinar, doar la plecatul de pe loc si rarex din mers e nevoie de tr 1...asa ca nu prea simti lipsa asta.. :?
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

mariusc
Posts: 149
Joined: 31 Oct 2007, 20:38
Auto: Sportage
Location: Craiova

Post by mariusc »

Victor, eu cred ca problema cu volanta sau ambreajul la diesel tine mai mult de marca masinii. De exemplu, un prieten a schimbat volanta si ambreajul la un Ford Mondeo la 120000Km, tata are un Opel Astra cu motor Isuzu care a trecut de 320000Km si inca nu a schimbat nimic la el.
Nissan Leaf 2018
Sportage 2l DSL, 4x4 Style+, Sirius Silver

EX: Cee'd 1,6DSL 115 CP BASE, SO RED

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”