Protejarea turbinei!

Cum se rezolvă diverse probleme
Rosu Silviu
Posts: 122
Joined: 12 Mar 2008, 22:28
Auto:
Location: Constanta

Protejarea turbinei!

Post by Rosu Silviu »

Eu merg la drum intins cu 2000 de ture si am un consum de numai 4,5 l/100km. Cei care aveti diesel cum mergeti? Stiu ca duce si mai mult :lol: la aceste turatii merg in cuplu dar e posibil sa am probleme cu turbina? Eu zic ca nu 2000 de turatii e bine pt un diesel!
Kia Cee'd 1.6 DSL HP - Kompass Blue / CT-28-ROS

aktymel
susuletz'
Posts: 553
Joined: 02 Feb 2008, 11:09
Auto:
Location: Pitesti
Contact:

Post by aktymel »

din ce stiu eu la diesel e indicat sa mergi nu foarte turat cum este la benzina 3000-4000 rpm cred ca 2000 este o turatie buna .. intrebarea este in ce treapta si la ce viteza ??? SA ssti ca si pt diesel e bine cateodata cand iesi din oras sa-i dai un pic "talpa" ca sa mai cureti filtrele :D Bafta !!!
Kia Cee`d 1.4 16 V , 109 Hp, piston gray Best + optionale after market--> ODO 32.000+

Image

ImageImageImageImageImageImageImageImage

Rosu Silviu
Posts: 122
Joined: 12 Mar 2008, 22:28
Auto:
Location: Constanta

Post by Rosu Silviu »

in treapta a-5-a la 100/h merge super! si siguranta si consum :lol: stiu catb sa ii mai dai talpa din cand in cand ii dau la sapt vreo 140 in linie dreapta :lol:
Kia Cee'd 1.6 DSL HP - Kompass Blue / CT-28-ROS

aktymel
susuletz'
Posts: 553
Joined: 02 Feb 2008, 11:09
Auto:
Location: Pitesti
Contact:

Post by aktymel »

excelent !!! e bine asa ;) parerea mea ..... desi conduc un benzinar ;) vezi si parerile celorlalti ;) bafta !!
Kia Cee`d 1.4 16 V , 109 Hp, piston gray Best + optionale after market--> ODO 32.000+

Image

ImageImageImageImageImageImageImageImage

c.ciprian
forumist convins
Posts: 437
Joined: 30 Nov 2007, 17:06
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by c.ciprian »

Cuplul este de la 1900, deci 2000 e ok.
Consumul la mine e cam asa (pe autostrada)
  • 120 kmh - 4.6
  • 160 kmh - 5.3
  • 190 kmh - 6.4
Turatia n-am monitorizat-o...

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

Rosu Silviu wrote:stiu catb sa ii mai dai talpa din cand in cand ii dau la sapt vreo 140 in linie dreapta :lol:
Esti sigur ca ce zici tu se numeste "talpa"?
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

Rosu Silviu
Posts: 122
Joined: 12 Mar 2008, 22:28
Auto:
Location: Constanta

Post by Rosu Silviu »

Aseara intre Tuzla si Costinesti i-am dat 190 ca ma suparat un golf de Bucuresti din fata care ma tot depasea si faza tare era ca la un moment dat avea gagiu vreo 160 si n-as crezut ca Ceed mai are ceva vana si la 160 e fantastica masina asta :lol: a incercat sa se tina dupa mine dar degeaba. Concluzia: Kia se duce frate iar Golfu e varza si mai era si TDI :lol:
Kia Cee'd 1.6 DSL HP - Kompass Blue / CT-28-ROS

Rosu Silviu
Posts: 122
Joined: 12 Mar 2008, 22:28
Auto:
Location: Constanta

Post by Rosu Silviu »

Daca mai insistam cred ca atingeam sigur 200 :lol: dar era noapte si circulat drumul
Kia Cee'd 1.6 DSL HP - Kompass Blue / CT-28-ROS

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

Talpa nu inseamna 200Km.


Safuri pentru a proteja turbina cat mai bine :

- lasati masina la relanti circa 15-20 de secunde inainte de orice oprire de motor;
- lasati masina la ralanti 1-2 min daca s-a mers foarte sportiv cu schimbari repetate la turatia de putere maxima;
- lasati masina la relanti 1-2 min daca s-a depasit viteza de 100 de km pentru cateva minute in ultimii km;
- la plecarea la rece nu depasiti 2500 rpm pana se incalzeste putin masina;
- schimbarea treptelor de viteza este recomandata la 3000 rpm;
- nu se recomanda mersul subturat <1800 rpm ;
- nu se recomanta "talpa" sub turatia de cuplu maxim (la diesel unde cuplul e jos); deci fara pedala la podea la 1400-1500 rpm;
- se recomanda din cand in cand o curatare a turbinei in mers; procedeul se mai numeste si "italian tune-up" si ajuta la arderea depunerilor; un ex. de asa ceva : pe autostrada mergeti in treapta a treia si de la 2000 rpm talpa maxima pana la 4000 rpm apoi lasati turatia sa cada inapoi pana la 2000 rpm fara sa scoateti din viteza; repetati de 2-3 ori;
Citez manual de service Opel Astra.

Sursa indisponibila.
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

Rosu Silviu
Posts: 122
Joined: 12 Mar 2008, 22:28
Auto:
Location: Constanta

Post by Rosu Silviu »

Arnold dupa cati km timp ii pot face procedeul italian tune-up (curatarea turbinei) am deja 4200 km
Kia Cee'd 1.6 DSL HP - Kompass Blue / CT-28-ROS

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

Dai bice cu incredere pe autostrada dar ai grija la radar. :D
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

MSlv
Posts: 98
Joined: 17 Jul 2007, 21:37
Auto:
Location: Constanta

Post by MSlv »

ce motoare aveti voi de va consuma 6 si ceva la 160? la mine, 1.6 90cp, cu pedala la podea si maxim 170 si ceva, consumul instantaneu se stabiliza pe la 10 si ceva... si la 160 nu era mult mai scazut, peste 7. Cu cat incarca la consum un pasager?

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli »

MSlv wrote:ce motoare aveti voi de va consuma 6 si ceva la 160? la mine, 1.6 90cp, cu pedala la podea si maxim 170 si ceva, consumul instantaneu se stabiliza pe la 10 si ceva... si la 160 nu era mult mai scazut, peste 7. Cu cat incarca la consum un pasager?
Nu creste consumul vizibil cu un pasager.
Cand vrei sa verifici consumul la o viteza mai mare, nu-l verifica in timpul acceleratiei, ci asteapta sa ajungi la viteza dorita si sa stai intr-o turatie relativ constanta si doar atunci verifica consumul instant.

MSlv
Posts: 98
Joined: 17 Jul 2007, 21:37
Auto:
Location: Constanta

Post by MSlv »

ma refeream la viteza maxima pe care o prinde masina. 175 pe bord, pedala la podea, consum instantaneu undeva pana in 11 parca (valoare constanta, nu se modifica absolut deloc).

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

"Italian tune'up" nu trebuie neaparat facut pe autostrada ... ca nu e olbigatoriu sa mergi la 3500-4000rpm in ultima treapta de viteza. Poti la fel de bine sa o faci in viteza a II'a sau a III'a, efectul va fi acelasi.
Ideea e ca se curata turbina, nu filtrele, prin procedeul asta ... :D
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”