Re: Kia Sportage-revizii,Km,intretinere,sfaturi
Posted: 06 Jul 2017, 13:37
Nu te obliga nimeni sa mergi la reprezentanta, pentru revizii sau alte reparatii. Cat timp unitatea service este omologata, si piesele folosite sunt conforme, garantia se pastreaza.
Mersul la reprezentanta este recomandat pentru calitatea lucrarii si a serviciilor, precum si pentru garantarea garantiei lucrarii (daca ma pot exprima asa). Orice piesa are garantie, orice service e obligat sa acorde garantie la lucrare. Parerea mea e ca lumea se plange degeaba de treaba asta cu garantia, in special la KIA. Inca astept sa aud de o alta marca de masini care schimba amortizoare pe garantie, spre exemplu. Pentru asemenea beneficii, timp de 7 ani, consider ca merita 200-300 de lei pe an in plus pentru o revizie.
Cat despre intervalul de revizie, sunt deja multi ani de cand producatorii au marit acest interval la 30k - de cand cu uleiurile sintetice, care rezista mai mult. Ce nu s-a schimbat (de fapt s-a schimbat, dar in rau), si de aici si tabelul, este mediul in care conducem, conditiile de trafic, etc. Acestea influenteaza foarte mult atat uleiul cat si filtrele.
De exemplu, un posesor din Timisoara, cu mers mixt, nu are nicio problema sa faca reviziile la 20 sau 30 de mii. Pentru Bucuresti, cu mers urban sau mixt in sudul tarii (poluare mai mare, drumuri neasfaltate mai multe), nu e recomandat sa se faca mai sus de 15k. Si nu, nu e nicio problema daca ajungi la revizie la 14.9 sau la 16k.
Poate exemplele cu Timisoara si Buc nu sunt perfecte, dar sper ca se intelege ce am vrut sa spun.
Cat despre reprezentantele KIA, imi pare rau pentru colegii care au avut probleme, dar procentual, sunt cazuri foarte izolate si deja remediate problemele respective (angajati neprofesionisti inlaturati, atitudine schimbata, etc.). Cuteam acum ceva vreme un interviu al dl-ui Chitaru in care declara ca importatorul va prelua treptat dealer-ii locali, tocmai pentru a creste calitatea serviciilor si customer experience-ul. Nu sunt la curent cu situatia actuala, dar jos palaria cel putin pentru recunoasterea problemelor si incercarea de a le remedia.
PS: ar trebui sa ma plateasca la cat tin cu ei, dar din pacate (sau fericire) este doar experienta mea cu ei.
Drumuri bune!
Mersul la reprezentanta este recomandat pentru calitatea lucrarii si a serviciilor, precum si pentru garantarea garantiei lucrarii (daca ma pot exprima asa). Orice piesa are garantie, orice service e obligat sa acorde garantie la lucrare. Parerea mea e ca lumea se plange degeaba de treaba asta cu garantia, in special la KIA. Inca astept sa aud de o alta marca de masini care schimba amortizoare pe garantie, spre exemplu. Pentru asemenea beneficii, timp de 7 ani, consider ca merita 200-300 de lei pe an in plus pentru o revizie.
Cat despre intervalul de revizie, sunt deja multi ani de cand producatorii au marit acest interval la 30k - de cand cu uleiurile sintetice, care rezista mai mult. Ce nu s-a schimbat (de fapt s-a schimbat, dar in rau), si de aici si tabelul, este mediul in care conducem, conditiile de trafic, etc. Acestea influenteaza foarte mult atat uleiul cat si filtrele.
De exemplu, un posesor din Timisoara, cu mers mixt, nu are nicio problema sa faca reviziile la 20 sau 30 de mii. Pentru Bucuresti, cu mers urban sau mixt in sudul tarii (poluare mai mare, drumuri neasfaltate mai multe), nu e recomandat sa se faca mai sus de 15k. Si nu, nu e nicio problema daca ajungi la revizie la 14.9 sau la 16k.
Poate exemplele cu Timisoara si Buc nu sunt perfecte, dar sper ca se intelege ce am vrut sa spun.
Cat despre reprezentantele KIA, imi pare rau pentru colegii care au avut probleme, dar procentual, sunt cazuri foarte izolate si deja remediate problemele respective (angajati neprofesionisti inlaturati, atitudine schimbata, etc.). Cuteam acum ceva vreme un interviu al dl-ui Chitaru in care declara ca importatorul va prelua treptat dealer-ii locali, tocmai pentru a creste calitatea serviciilor si customer experience-ul. Nu sunt la curent cu situatia actuala, dar jos palaria cel putin pentru recunoasterea problemelor si incercarea de a le remedia.
PS: ar trebui sa ma plateasca la cat tin cu ei, dar din pacate (sau fericire) este doar experienta mea cu ei.
Drumuri bune!