Flavyus wrote: ↑18 Jul 2017, 12:45
Strict despre rolul awd in acvaplanare, cand senzorii prevad pierderea aderentei pe puntea fata, atunci intra si puntea spate. Daca e apa peste tot, vor patina toate rotile. Daca spatele prinde aderenta, te scoate.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Hm, nu stiu daca e asa de simplu.
Cand eram in depasire, deci paralel cu axul drumului (axul drumului in dreapta masinii), a durat o fractiune de secunda ca masina sa devieze de la directia paralela la directia oblica, spre stanga axului drumului. Rotile din fata s-au bracat spre stanga la intalnirea peliculei de apa si mi-au imprimat traiectoria oblica direct prin balta aia. Rotile din spate ce puteau face ca imediat ar fi intalnit aceeasi apa prin care am fost directionat. Si daca ar fi prins aderenta rotile din spate, rotile directoare fata tot in acvaplanare ar fi fost.
Inteleg explicatia asta, daca acvaplanam tot paralel cu axul drumului si la un moment dat ar fi prins aderenta pe spate, dar in cazul asta nu stiu.
Daca ma arunca in dreapta cred ca intram si in ala pe care il depaseam, care s-a oprit sa ma injure, suparat pe buna dreptate. Oricum in cazuri de genul asta nu trageti de volan brusc sau franati/accelerati.