Regenerare dpf - filtru particule
-
- Posts: 5
- Joined: 15 Jul 2017, 17:12
- Auto: Kia sportage 2017
Regenerare dpf - filtru particule
Salutare!
Sunt proaspăt posesor al unui kia sportage 1.7 crdi 115cp.
1)Spuneți-mi va rog, care sunt simptomele care arata ca mașina își face regenerarea filtrului de particule. Ce anume ar trebui sa observ, vreun martor aprins? Relanti crescut? Miros încins? Sunet motor schimbat?
2) cum se face regenerarea cel mai corect? Mers la o turație anume?
3) la mersul în oraș, cu aproximație, la câțiva km se regenerează filtrul de particule?
Multumesc! Drumuri bune!
Sunt proaspăt posesor al unui kia sportage 1.7 crdi 115cp.
1)Spuneți-mi va rog, care sunt simptomele care arata ca mașina își face regenerarea filtrului de particule. Ce anume ar trebui sa observ, vreun martor aprins? Relanti crescut? Miros încins? Sunet motor schimbat?
2) cum se face regenerarea cel mai corect? Mers la o turație anume?
3) la mersul în oraș, cu aproximație, la câțiva km se regenerează filtrul de particule?
Multumesc! Drumuri bune!
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Sigur nu martor aprins.
Am avut un diesel alta marca si am ajuns la 236 000 km fara sa stiu cand isi face regenerare.
Cu Sportage am 10 000 si la fel nu am simtit nimic inca.
Am avantajul ca merg mult extraurban.
Am avut un diesel alta marca si am ajuns la 236 000 km fara sa stiu cand isi face regenerare.
Cu Sportage am 10 000 si la fel nu am simtit nimic inca.
Am avantajul ca merg mult extraurban.
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Bună ziua, eu am nivelul de ulei ridicat în baie cu 1,5cm și mi-au zis la un service ca poate fi din filtrul de particule iar la alt service ca este de la pompa de motorina. Nu știu ce sa fac
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Adica pe joja ?
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Da pe joja și posibil pompa de înaltă sa ai simering de pe ax distrugă ca urmare a uzurii unei bucși de bronz din interiorul pompei ce permite jocul axului pompei lovind acel simering
-
- Posts: 102
- Joined: 24 Jun 2012, 18:34
- Auto: Kia Sportage 2018 1.7 DSL DCT
- Location: Bucuresti
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Salut,
E destul de ciudat la KIA pentru ca nu prea iti dai seama cand intra in regenerare, adica nu ai nici un martor in bord si nici macar ventilatorul nu porneste, ca sa nu mai zic ca nu trece intr-o turatie mai mare. De exemplu, la 2.0 tdci de pe ford, pe care l-am avut inainte, cand intra in regenerare, crestea turatia pe la 900-1000 ture, pornea ventilatorul si motorul avea un zgomot ceva mai infundat plus ca parca nu prea era la fel de receptiv la acceleratia pe loc, parca urca mai greu in turatie.
Pana acum, singurele simptome pe care le-am identificat la KIA sunt: un zgomot de motor putin mai infundat si temperatura aerului evacuat combinat cu o presiune mai mare ca de obicei la aerul evacuat, poate si putin miros de motor incins.
Eu zic ca e destul de nasoala treaba asta pentru ca nu mereu te prinzi de cand e in regenerare si poti sa opresti motorul fix in momentul nepotrivit. Bine, cand mi se pare ca e in regenerare, tot ma duc sa pun mana la teava de esapament si, daca aerul evacuat e mai fierbinte ca de obicei, o mai las cateva minute.
La ultima regenerare, am vazut ca e un automatism (in poza se vede o tija care face legatura intre doua clapete/mecanisme, ce o fi ele) care se activeaza. Adica cand motorul avea un zgomot mai infundat, capul tijei era mai jos decat apare in poza. Dupa vreo cateva minute, tija a revenit pe pozitia din poza iar motorul nu a mai facut acel zgomot infundat.
Poate va ajuta aceste informatii.
Zi faina
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
E destul de ciudat la KIA pentru ca nu prea iti dai seama cand intra in regenerare, adica nu ai nici un martor in bord si nici macar ventilatorul nu porneste, ca sa nu mai zic ca nu trece intr-o turatie mai mare. De exemplu, la 2.0 tdci de pe ford, pe care l-am avut inainte, cand intra in regenerare, crestea turatia pe la 900-1000 ture, pornea ventilatorul si motorul avea un zgomot ceva mai infundat plus ca parca nu prea era la fel de receptiv la acceleratia pe loc, parca urca mai greu in turatie.
Pana acum, singurele simptome pe care le-am identificat la KIA sunt: un zgomot de motor putin mai infundat si temperatura aerului evacuat combinat cu o presiune mai mare ca de obicei la aerul evacuat, poate si putin miros de motor incins.
Eu zic ca e destul de nasoala treaba asta pentru ca nu mereu te prinzi de cand e in regenerare si poti sa opresti motorul fix in momentul nepotrivit. Bine, cand mi se pare ca e in regenerare, tot ma duc sa pun mana la teava de esapament si, daca aerul evacuat e mai fierbinte ca de obicei, o mai las cateva minute.
La ultima regenerare, am vazut ca e un automatism (in poza se vede o tija care face legatura intre doua clapete/mecanisme, ce o fi ele) care se activeaza. Adica cand motorul avea un zgomot mai infundat, capul tijei era mai jos decat apare in poza. Dupa vreo cateva minute, tija a revenit pe pozitia din poza iar motorul nu a mai facut acel zgomot infundat.
Poate va ajuta aceste informatii.
Zi faina
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
Kia Sportage 2018, 1.7 DSL DCT Style
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Am fost le service sa scimb motorașul de la clapeta de admisie că mi sa aprins martorul motor la bord și mi-au scos și surplusul de ulei, acum nivelul de ulei este exact pana la litera F de pe joja deci cui 4mm mai sus decât orificiul acela care cred ca ar trebui sa indice maxim. A făcut un test drive mecanicul cu ea și mașina trage foarte bine. O sa urmăresc sa vad dacă mai creste nivelul de ulei pe joja.
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Mie cateodata imi sta consumul sa zic asa la 1 l/100km stand pe loc, oare atunci isi face regenerare? De cele mai multe ori am oprit motorul intr-adevar, crezand ca e un fel de intarziere pe afisajul de bord.
Kia Sportaj 1.7 DSL 2016
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Regenerare dpf - filtru particule
stand pe loc ar trebui sa fie infinit la 100 consumul si oricum zero n-o sa fie niciodata stand pe loc.
plus ca, din ce stiu regenerarea se face la turatii mai ridicate
plus ca, din ce stiu regenerarea se face la turatii mai ridicate
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Pe loc consumul e de cateva sute de grame pe ora, deci bara de consum instantaneu trebuie sa se umple nitel.
Regenerarea in mod normal porneste cand indeplinesti anumite conditii, printre care sa ai o anumita turatie. La ralanti nu se declanseaza.
Regenerarea in mod normal porneste cand indeplinesti anumite conditii, printre care sa ai o anumita turatie. La ralanti nu se declanseaza.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Oh, multumesc frumos de curios, oare cat costa un filtru pentru Sportage? Aproximativ. Daca-i prea scump sa ma pregatesc sa-mi iau electrica )
Kia Sportaj 1.7 DSL 2016
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Se poate masura gradul de incarcare la DPF, de ex. la ITP poate sa-l vada exact. Daca se incarca de tot, nu ai ce sa-i faci, desi exista multi bizari care ofera "kituri" de curatare. UN filtru nou e pe la 1500-2000 euroi.
Re: Regenerare dpf - filtru particule
La urmatorul ITP voi intreba, sunt curios Aaaa, pai nu-i asa scump
Kia Sportaj 1.7 DSL 2016
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Pt diesel.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
-
- Posts: 4
- Joined: 15 Dec 2023, 01:12
- Auto: Stonic
- Location: United Kingdom
Re: Regenerare dpf - filtru particule
Salut ,am aceeasi problema , imi baga motorina in baie , initial mi a topit admisia , au fost schimbate urmatoarele : dpf,injectoare reconditionate,turbo,egr si admisie + senzorii de pe dpf , a mai intampinat cineva problema ? Face regenerari foarte dese desi merg doar autostrada , undeva la 200km cand e cald afara si cand e frig in jur de 300 de km.
A mai avut cineva problema asta si i a dat de cap?am vazut pe forumuri din uk ca au mai fost cu problema asta dar nu i au dat de cap , au scapat de masina , kia spune ca masina merge perfect din punctul lor de vedere , pur si simplu mi au spus sa nu i mai deranjez .
A mai avut cineva problema asta si i a dat de cap?am vazut pe forumuri din uk ca au mai fost cu problema asta dar nu i au dat de cap , au scapat de masina , kia spune ca masina merge perfect din punctul lor de vedere , pur si simplu mi au spus sa nu i mai deranjez .