7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
User avatar
RaiMaN
Moderator
Posts: 1080
Joined: 17 Jun 2010, 12:27
Auto: Sportage 1.7 CRDI
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by RaiMaN »

In manual scrie ca in cazul in care trebuie sa te opresti cu motorul pornit sa o scoti in N, dar iarasi nu cred ca este tradus corect. Sunt 99% sigur ca voiau sa spuna ca atunci cand STATIONEZI cu motorul pornit sa o scoti in N.
Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP

EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed

Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl

Mihai328
Posts: 35
Joined: 29 May 2018, 12:45
Auto: Sportage 1.6TGDI 7DCT 4x4 GT
Location: Romania, Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Mihai328 »

Cand stationezi mult da, e alta treaba. Atunci eu bag in P + EPB, nu sa stau cu piciorul pe frana pana fac carcel
KIA Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

vconstan
Posts: 12
Joined: 17 Aug 2016, 09:43
Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by vconstan »

N (Neutral) - The wheels and transaxle are not engaged. The vehicle will roll freely even on the slightest incline unless the parking brake or service brakes are applied;
D (Drive) - This is the normal forward driving position. The transaxle will automatically shift through a 6-gear sequence, providing the best fuel economy and power; (da, stiu, zice ca e 6 DCT, desi cred ca ce am gasit e de la Sportage modelul mai vechi, dar oricum, de retinut ce scrie aici)

Mihai328
Posts: 35
Joined: 29 May 2018, 12:45
Auto: Sportage 1.6TGDI 7DCT 4x4 GT
Location: Romania, Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Mihai328 »

Acolo scrie cum se comporta masina in cele 4 trepte, nu reiese ca ar trebui sa o tii in N la stop. La fel as putea interpreta si partea cu "normal forward driving position", adica s-o tii in mod normal in D daca esti in trafic sau conduci.

Atasez si paginile respective din manualul in romana
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
KIA Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Flavyus »

Am mai scris. 8 ani am condus dsg6 lasand-o fix in Drive la semafor.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


vconstan
Posts: 12
Joined: 17 Aug 2016, 09:43
Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by vconstan »

Deci, cautati va rog informatii strict despre DCT pe youtube si o sa vedeti ca DCT nu este o cutie automata! este o cutie manuala, cu dubluambreaj, actionata automat/robotizat/computerizat/cum va place si va simtiti mai bine, mai barbati sa o spuneti, dar nu este o cutie AUTOMATA! Este pana la urma mecanica pura, pentru cine a facut studii in domeniu. Incercati sa cautati informatii strict de functionare a unei cutii DCT si o sa vedeti ca nu este diferita de una manuala, decat cu precizarea de mai sus => ca atunci cand masina este stationata/oprita cu motorul pornit in treapta D ea are selectata pe unul din amreajele concentrice prima treapta de viteza si preselectata (f important, in sensul ca exista o selectie a urmatoarei trepte de viteza fara a fi cuplata in sarcina la motor) treapta 2 (fiind o predictie logica a calculatorului care decide treptele de viteza in functie de foarte multe variabile).

Deci, haideti sa nu ne mai mintim singuri cu faptul ca am cumparat o masina cu cutie automata. Nu, am cumparat o masina cu cutie manuala, actionata automat/robotizat/computerizat, cum vreti voi sa va laudati la prieteni! Intelegeti o data, ca sa nu faceti confuzii. Cutia automata, cea adeavarata, este cea cu convertizor de putere. Acolo nu ai ce comenta, bagi in Drive si ii dai pana o opresti, ca nu are trepte de viteza. Vezi Toyota Prius cu CVT-ul ei care nu are moarte.

Dar, avand in vedere ca e vorba de fizica si mecanica aici, fiecare tehnologie are avantajele si dezavantajele ei. Depinde ce va/ne trebuie..

Sergiucid
Posts: 504
Joined: 29 Nov 2017, 10:37
Auto: Sportage 1.6 T-GDI
Location: Timisoara

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Sergiucid »

An automatic transmission, also called auto, self-shifting transmission, n-speed automatic, or AT, is a type of motor vehicle transmission that can automatically change gear ratios as the vehicle moves, freeing the driver from having to shift gears manually.
Prea mult tam tam pentru nimic.
Tucson: 5 ani garantie fara limita de km
Sportage : 7 ani garantie sau 150k km
Daca era ceva critic o mentionau in manualul de utilizare.
End of story :)
Sportage 1.6 T-GDI 4X2 6MT Style+
Focus MK2 1.6 TDCI 90CP

vconstan
Posts: 12
Joined: 17 Aug 2016, 09:43
Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by vconstan »

Iti recomand sa nu fii atat de sigur pe ce spui Sergiucid. Vezi ca acolo, in manualul de service, zice ca ambreajul nu este element ce tine de garantie, decat daca are un defect de fabricatie/proiectare. In rest, cum ai iesit pe poarta dealer-ului, esti bun de plata..Asa ca asta cu 7 ani garantie e un adevar pe jumatate..

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Nesta3 »

"....7 ani garantie e un adevar pe jumatate"
Daca tu imi arati marca de masini care sa iti asigure garantia pe ambreiaj timp de 7 ani sau pe orice alt consumabil, iti dau eu banii pe el cand pica(daca pica)
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by surfer »

@vconstan, am fost atat de aproape sa te cred si sa iti dau si un pic dreptate, pe alocuri, pana cand...."este un adevar pe jumatate".
Pai cum e pe jumatate, din moment ce tu la 35k de km ai schimbat ambreiajul, pe garantie? :)

On topic, nu, DCT, AT, DSG, si orice alta cutie automata, robotizata (chiar si cea de pe Logan), nu trebuie trecuta in N la semafor, in conditii normale.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by bondalicir »

eu am fost astazi atent cum se comporta masina... cand opresti si ai piciorul pe frana turatia se opreste pe la 800-900 de rotatii... dupa o secunda mai scade inca 200 de rotatii daca tii apasata pedala ferm... semn ca trece in neutru fara sa afiseze nimic in bord... la fel am incercat am oprit si am mutat eu repede in N si la fel turatia scade 200 de rotatii... din punctul meu de vedere este destul de evident ca masina decupleaza cele doua ambreiaje in momentul in care stationezi si tii apasata pedala de frana ferm... subliniez ferm, caci daca o tii doar putin apasata turatia ramane mai sus si probabil are cuplata treapta 1... eu cred ca in cazul tau a fost o problema la masina din fabrica si nu o problema de exploatare... ideea este sa nu dezinformam... sunt multi si pe forumurile din afara care au depasit 100 -150k km cu aceste cutii si nu a scos nimeni in neutru la semafor.
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

stanicared
Posts: 29
Joined: 26 Jul 2015, 19:51
Auto: *

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by stanicared »

@vconstan, îmi pare rău pentru ce ți s-a întâmplat, niciunul dintre noi nu dorește să fie în situația ta, dar... (strict pt. DCT) când pui piciorul pe frână la semafor/giratoriu, etc... sau ești pe Auto Hold, ambreiajul este decuplat, chiar dacă este selectată treapta I, II, whatever... Altfel, cum am mai spus, ori se duce ambreiajul care rămâne cuplat cum spui tu, ori se oprește motorul, altfel decât prin ISG. Și până la urmă, acceptând că DCT este manuală acționată automat/robotizat, nu mă interesează, nu "mestec" în ea, so... pt. mine tot automată e. Sincer... nu văd de ce aduci argumente pe care nu ești stăpân, eu nici atât, dar am întrebat mai mulți mecanici și imi dau dreptate. Nu stiu dacă e așa, dar când ai aceeasi info din mai multe surse, inclin să le dau dreptate lor.

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by quelloo »

bondalicir wrote: 11 Dec 2018, 19:00 eu acum am terminat de cititi capitolul cu conducerea cutieti de viteze dct si nu scrie absolut nicaieri ca trebuie sa muti in pozitia N cand stationezi la semafor... in schimb scrie ca trebuie apasata pedala de frana ferm cand stationezi. si asta am sesizat si eu daca apas pedala pana la fund totul e ok... daca o las doar putin apasat atunci se simte cum masina sta cu ambreiajul cuplat si vrea sa plece dar o tine frana... atat timp cat in carte nu scrie ca la semafor nu trebuie mutat in N... atunci nu trebuie mutat... cum se sinchisesc sa scrie toate atentionarile in carte sunt convins ca nu omiteau asa ceva care ar fi fost foarte important
la fel e si DSG 7.
daca te opresti la semafor apasand incet pe frana nu se decupleaza si simti ca vrea sa se miste. imediat ce apesi mai tare pe pedala se decupleaza si e ok, ambreiajele decuplate si in bord apare D1
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Bergero
Posts: 19
Joined: 20 Dec 2018, 10:08
Auto: Kia Sportage, 1,6T-GDI, 6MT
Location: Iasi

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Bergero »

Ufff...topicul asta m-a bagat mai tare in ceata. In ianuarie vreau sa dau comanda pentru Sportage benzina 1,6 T-GDI si inca nu stiu daca sa aleg DCT-ul. Dupa 20 ani pe manuala, am zis ca e timpul sa trec pe o automata, dar toata discutia asta despre cum se conduce DCT-ul, cum te avantajeaza (sau nu!) in situatia mersului bara la bara, controversele, plus problemele cunoscute la Tucson in 2016 tot pe DCT, ma fac sa am ezitari. Pina la urma m-as descurca fara probleme cu manuala, mai o frina de motor, mai o scoatere din viteza cind e cazul...etc, etc si cred ca as face si un consum mai rezonabil. Si, in plus, nu stiu cum se pupa DCT-ul cu situatia in care ai nevoie de 4x4 (noroi, zapada), unde cred ca manuala pare mai potrivita. Mai ales ca nu sunt genul comod. Inca ma mai gindesc....

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by bondalicir »

Nu cred ca cineva care a achizitionat cutia dct Regreta acest lucru. Masina se descurca fara probleme in toate situatiile... Daca ai de gand sa faci muly offroad este mai potrivita cea cu convertizor... Altfel este foarte ok dct... Am deja 10000km si nu regret
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

Post Reply

Return to “Generalităţi”