7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
danidiaconu26
Posts: 5
Joined: 10 Feb 2019, 14:36
Auto: Kia Optima 1.7 crdi 100kw auto
Location: Vaslui

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by danidiaconu26 »

Salutare!
Sper că nu sunt total pe lângă subiect, as avea nevoie de un service de încredere care sa poată să-mi repare problema apărută la cutia automata de viteze (codul de eroare e p2709, daca are vreo importanță)
Oriunde in regiunea Moldovei mi-ar conveni de minune. Vreau doar sa merg la cineva cu experiență în cutii automate KIA.
Mulțumesc!

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Flavyus »

E buletin tehnic pe eroarea ta. Mergi doar la service Kia. Rodav?
SB-10059670-2273.pdf
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

danidiaconu26
Posts: 5
Joined: 10 Feb 2019, 14:36
Auto: Kia Optima 1.7 crdi 100kw auto
Location: Vaslui

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by danidiaconu26 »

O sa merg mâine la Rodav.
Faptul că există acest buletin tehnic, înseamnă ce anume mai exact? Că e o problema de notorietate, că are rezolvare? E de bine sau de rău ? 😁

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Flavyus »

E de foarte bine. Ai garantie?

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


danidiaconu26
Posts: 5
Joined: 10 Feb 2019, 14:36
Auto: Kia Optima 1.7 crdi 100kw auto
Location: Vaslui

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by danidiaconu26 »

Am cumpărat mașina acum câteva luni, nu știu ce să zic despre garanție dar cu BTS-ul asta, chiar pare simpla rezolvarea. Mulțumesc Flavius!

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Flavyus »

Buletinul ala e dat de Hyundai, dar sigur se aplica la Kia, se refera si la codul tau de eroare.
Cand aveam Passat, aveam o mica problema si am gasit rezolvarea intr-un buletin de Skoda, reprezentanta nu voia sa aplice procedura dar i-am convins si am avut dreptate :)

danidiaconu26
Posts: 5
Joined: 10 Feb 2019, 14:36
Auto: Kia Optima 1.7 crdi 100kw auto
Location: Vaslui

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by danidiaconu26 »

Întâmplarea face sa am și niște fotografii făcute de la schimbul de ulei in cutie și arată la fel ca cea din buletin. Deci cred că se aplica.

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by akeem »

Nu mai gasesc pe unde discutam de unele toane ale DCT cu ezitarile de retrogradare si vibratiile de mers subturat.
Ei bine, in ultima vreme (2 luni....) nu s-au mai manifestat, desi am testat-o in diverse conditii similare (gen accelerat usor in panta). Ce am facut in afara de mers in Sport in trafic tip Bucuresti (am si eu in Brasov pret de vreo ... 800 m :) ) : La iesirile mai lungi in we in care merg cu coloana, deci a 7-a la 1500...2000 rpm mai tot timpul, gasesc o portiune de sosea mai dreapta si in care se merge cu viteza constanta, ii dau pe manual a 3-a sau a 4-a si o tin asa la 3500...4000 rpm pret de cativa km.
Ma gandesc ca un motor turbo de cilindree relativ mica nu e facut sa stea o viata sub 2000 rpm si mai e si cutia care se invata leneșă si se gândește ca-i cade o mana daca retrogradeaza tot timpul...
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

Salutare!

Am tot citit pe aici pentru ca ma gandesc si eu la 1.6 TGDI cu 7DCT.
Cred ca o sa-mi iau manuala, dar maine s-ar putea sa-mi iau automata. Clar nu sunt decis. :))

Am vazut ca multe lume spune ca DCT-ul nu este o cutie automata si consider ca ar fi bine sa fac o mica clasificare a cutiilor automate:

A. Robotizate

Constructiv este o cutie manuala, la care calculatorul ti-a "furat" schimbatorul si schimba el dupa cum considera.
EX: EASY R de pe DACIA, Pe la Smart
Avantaj: Este ieftina si cam atat!
Dezavantaje: Nu o consider o cutie automata, pentru ca schimba ca o manuala.

B. Dublu Ambreiaj

Constructiv sunt 2 cutii manuale puse in paralel.
Avantaje: Schimba repede, consum redus
Dezavantaje: Nu este pentru offroad, mai putin fiabila ca o cutie automata clasica(cu convertizor de cuplu), unele probleme la conducerea in oras(au fost descrise si aici)
EX: DCT, DSG, S-TRONIC(AUDI), EDC(Renault)

C. CVT

Constructie: Un lant intre 2 roti conice(simplist) --> practic are un nr infinit de viteze
Avantaje: Nu se simte cand schimba, foarte confortabila
Dezavantaje: Nu se simte cand schimba, nu este sportiva, tine o turatie constanta ridicata cand este accelerata puternic
EX: MULTITRONIC(AUDI), TOYOTA, HONDA, SUBARU, NISSAN

D. Cu convertizor de cuplu(clasica)

Constructie: Convertizorul de cuplu face legatura intre cutia de viteze si motor. Nu exista legatura mecanica, ci doar hidraulica.
Avantaje: Este f fiabila, este buna la offroad, este confortabila, suporta cuplu mare.
Dezavantaje: Randament mai prost, nu schimba asa rapid ca un DCT(cu toate ca este discutabil - vezi ZF de la BMW), scumpa.
EX. TIPTRONIC(AUDI), MAZDA, BMW(cutiile ZF de 8 viteze)

Sper ca nu am scris balarii si sa-mi spuneti daca gresesc cu ceva. Poate mai invat ceva :)

Am intrat sa citesc aici sa vad daca sunt probleme cu DCT-urile pentru ca stiu ca cele cu dublu ambreiaj de la VAG(DSG, S-TRONIC) sunt problematice. Pe langa ambreiaje au probleme si cu MECATRONIC-ul.
Din ce vad, nici cele DCT nu sunt lipsite de probleme si ma gandesc daca nu este o problema cu principiul lor de functionare, pentru ca nu mi se pare normal sa schimbi ambreiaje la 50.000km.
La manuala eu am schimbat ambreiajul la 180.000km.

Va citesc in continuare, dar hai sa nu mai comparam DCT-urile cu cele automate clasice.

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by surfer »

Amin!!! In sfarsit! =D> Bravo Cirprian!!!

Ar fi trebui scris de mult acest sumar, si trebuie marcat si pus vizibil in permanenta :)

Pentru a fi totusi 100% complet, mai ales pentru cititorii acestui forum, ar trebui adaugate si stilurile de condus preferabile pentru fiecare tip de cutie, precum si tipurile de condus de evitat pentru fiecare.
Asta pentru ca sunt destul utilizatori (noi sau cu experienta cu automate) de cutie automata (DCT sau alta), care au asteptari nepotrivite de la anumite tipuri de cutie automata.

Problema la DCT-ul de la KIA pare ca a fost rezolvata la 4 facelift, la versiunea anterioara fiind un cumul intre material mai slab la ambreiaj, precum si soft neadaptat la anumite conditii de trafic.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

User avatar
ciklon
Posts: 24
Joined: 13 Nov 2019, 09:32
Auto: Kia Sportage GT Line+
Location: Romania

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by ciklon »

Într-adevăr, dacă puteți să postați cum se conduce DTC - ul la KIA, ar fi benefic pentru toți posesorii de DTC și nu numai. Citind opiniile voastre sunt un pic îngrijorat, chit că încă nu am mașina. Sper sfârșit februarie.
Kia Sportage 2020 1.6 T-GDi 7DCT 4x2 GT Line+

stanicared
Posts: 29
Joined: 26 Jul 2015, 19:51
Auto: *

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by stanicared »

@Ciprian Bivol
Dublu ambreiaj nu inseamna 2 cutii manuale puse in paralel.
Inseamna 2 ambreiaje concentrice, pe aceeasi cutie, unul pentru vitezele impare, celalalt pentru vitezele pare. Schimba cel mai repede pentru ca viteza urmatoare este pregatita deja pe ambreiajul care nu lucreaza. La cutiile clasice schimbarea se face in 2 timpi: decuplare ambreiaj-cuplare ambreiaj. La DCT in timp ce un ambreiaj decupleaza celalalt cupleaza, deci 1 timp. Se castiga 1 timp. Sper ca m-am facut inteles.

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

@Stanicared.

Da, ai dreptate. Este o descriere mult mai exacta a ta.
Am incercat sa simplific.

tyut
Posts: 52
Joined: 29 Sep 2018, 16:58
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT
Location: botosani

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by tyut »

Salut.A trecut primul an ,20000 km,cutia viteza ok ,uneori indecisa la schimbarea treptelor ,dar nu deranjant si e rar,consumul cu masina incalzita ,oras in jur de 10-11l. in afara mers cuminte fara accelerari bruste intre 60 si 100 km la ora-cam 7,5 l ,daca o dai pe sport ( se simte diferenta la raspunsul in pedala de acceleratie ) se duce la peste 130-140 km ,la consum peste 10l. Dar e funny ,pana la urma de asta mi am luat modelul asta. Cam atat ,e bine pana acum.

relu_24
Posts: 224
Joined: 10 Mar 2016, 20:18
Auto: Sportage 1,6T

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by relu_24 »

DCT-ul e rapid doar in accelerare, in rest are probleme grave cu mersul in coloana cu 2-5 km/h iar daca tb sa retrogradeze 2 trepte e foarte înceată sau daca cutia e pregătită să schimbe în sus și tu vrei sa retrogradeze atunci stai și te rogi de ea.

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk

Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared

Post Reply

Return to “Generalităţi”