Intrebari care nu merita un topic separat

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
ciprinho
Posts: 40
Joined: 10 Jul 2018, 08:48
Auto: Sportage 19
Location: Timisoara

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ciprinho »

si eu o las de obicei sa coboare si apoi plec, dar nu am un motiv pentru care fac asta, am presupus doar ca asa e mai bine

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Cam la fel si in cazul meu. Asta, plus recomandarea din carte de a lasa motoarele turbo cateva secunde in relanti inainte de a porni. Acelasi lucru se aplica si dupa un drum lung, inainte de a opri. Asta daca nu iti face ISG-ul o surpriza. :D
Apropo de ISG, un obicei pe care mi l-am facut eu in ultima vreme este sa apasa pedala de frana cand opresc (atunci cand nu ma obliga conditiile din trafic) doar pana la punctul din care ar intra ISG-ul, atunci cand stiu ca nu stau foarte mult pe loc, ca sa nu imi opreasca motorul. Cel putin deocamdata n-as vrea nici sa il opresc intotdeauna, pentru ca mi se pare util ca motorul sa opreasca atunci cand stai cate 30 s - 1 m oprit pe la cate un semafor, dar inutil si enervant atunci cand mergi incet, incet, catre un sens giratoriu, sau vreo alta intersectie. Numai ca e chestiune de "munca fina" ceea ce fac eu si nu iese intotdeauna. Am inteles ca si la Mazda CX-5 poti face ceva asemanator ca sa nu intre start/stop-ul, din unele review-uri. Sunt curios daca treaba asta e mai usor practicabila acolo. Una peste alta, aici mi se pare ca au un avantaj transmisiile manuale, unde atat timp cat nu stai mult intr-o intersectie, nu mai scoti masina din viteza si asadar, nu va intra nici ISG-ul.

@ingerulol: De ce vrei sa parcurgi iarna cu DCT-ul in mod manual?

ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ingerulol »

pai fiind DCT as vrea sa nu mearga cumva subturat , mai ales ca a mea e diesel . Si daca ma penalizeaza la consum putin, tot cred ca e mai bine . Am incercat cateva zile cu modul SPORT - e prea naravasa (cuplu ala de 320NM apare repede de tot zici ca sunt apasaci la pedala :))) )
Modul normal e ok, doar ca tinde sa schimbe sub 1800rpm , ceea ce e cam putin zic eu. Cel putin pe timp de iarna . Am dezactivat si ISG (cel putin pana nu ajunge masina la 90grd) nici nu ma gandesc sa-l repornesc . De obicei asa merg pana la munca .
Consumul a crescut pana la 7.8l . O valoare fantastica - pentru cat de mare este masina si utila pentru mine, e exact ce trebuie .

Ontopic : A SCHIMBAT CINEVA BEC MERS SPATE - marșarier? Ma tenteaza sa iau un LED foarte puternic , chiar nu se vede nimic .
Ati putea pune niste poze cu camera voastra pe timp de noapte - poate are a mea vreo problema - se vede execrabil - Allview :)))

aqua
Posts: 513
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by aqua »

apropo de cuplu, la un drive test cu motorul asta zicea cineva ca degeaba are 320 ca il are doar intre 2000 si 2250, o plaja foarte mica, ca are zvac pana la 2250 dupa care se simte destul de bine ca nu mai trage la fel, cum e ? cum se simte la drum lung in reprize? merci
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ingerulol »

Nu pare nici o secunda ca ar pierde cuplu . Deci, eu cand am luat-o am fost foarte sceptic , dar a fost la ghici, neconducand exact modelul meu.
Am facut TD cu benzina 1.6 GDI Style full accesorizata cu 3000km in bord, pe care as fi vrut s-o cumpar, dar era "promisa".

In test drive am gasit doar unul singur pe Sportage la Pitesti cu U3 1.6 CRDI , dar era varianta de 115CP
Power 115hp at 4,000rpm
Torque 280Nm at 1,500-2,750rpm

In schimb cel U3 HP , adica al meu - cel de 136CP/320NM sunt sigur ca nu are o curba de cuplu mai ineficienta decat "fratele" mai mic. Cel putin in aparenta . Toata lumea se ghideaza dupa slide-uri celor de Hyundai probabil , parca acolo am vazut, insa ce nu au punctat si rau au facut , ca au lasat mintea oamenilor sa zburde, este ca intre 1500 rpm - 3000 rpm exista constant o valoare aproapiata de 300Nm

Mie mi se pare ca are resurse foarte bune, inclusiv la viteze mai mari (atentie insa , forma de caramida - de la SUV nu o avantajeaza in vreun fel). Ce mi s-a parut cel mai tare de cand am luat masina , este ca TUCSON Luxury 1.6 TGDI DCT nu a reusit se se desprinda de mine intre GHICA > PLUMBUITA in vreun fel - ne-au despartit gen ... 1m ?!

aqua
Posts: 513
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by aqua »

merci !
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Din seria intrebarilor pentru care a fost creat acest topic: Mai "pune cineva contactul" pana se sting martorii si abia apoi sa porneasca motorul, in ziua de azi? Pentru cele cu buton in loc de cheie, apasarea de doua ori a butonului, fara apasarea pedalei de frana. Sau e un obicei care nu prea isi mai are sensul la generatiile noi? N-am vazut nimic specificat in cartea masinii de asta.
Am ramas cu obisnuinta de la cea veche, care e si diesel si mai are preincalzire bujii in sezonul rece.

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by akeem »

La cele cu buton nu cred ca e cazul. Stie ea sa-si faca check-ul inainte de a porni motorul. Si sigur softul a fost gandit in acest sens. Clar nu sta clientul sa faca chestii de genul apasat de 2 ori pe buton. Eu de exemplu ma fortez sa am rabdare sa astept sa porneasca motorul si apoi sa apas pe incalzire scaun sau dezaburire.
La cele cu cheie nu stiu cum e, dar probabil as astepta. La masinile anterioare asteptam tot timpul. Daca mi s-a intamplat odata pe an sa nu o ia de la prima cheie sau din prima secunda, exact asta a fost motivul.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Flavius18
Posts: 356
Joined: 30 Mar 2018, 21:31
Auto: Kia Sportage 1.6 GDI
Location: Bucuresti, Dristor

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Flavius18 »

Eu astept, motor pe benzina. In genereal dupa ce se opreste pompa de benzina ii dau cheie. Sunt zile cand astept sa se stinga becurile, sa-si faca ea dracii si apoi ii dau cheie.

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Sincer? Eu doar cu usa deschisa aud pompa. Deci, ar fi absurd sa stau cu usa deschisa intotdeauna si sa dau drumul motorului doar dupa ce aud pompa :)). Discutia a venit oricum dupa ce am auzit diferite pareri despre treaba asta la masinile cu keyless go, dar niciuna avizata. Sincer, nu cred ca o sa imi bat prea mult capul cu asta. Ma gandesc ca lucrurile au evoluat astfel incat sa nu mai fie necesare 3 apasari de buton inainte de a porni efectiv motorul.

User avatar
Flavius18
Posts: 356
Joined: 30 Mar 2018, 21:31
Auto: Kia Sportage 1.6 GDI
Location: Bucuresti, Dristor

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Flavius18 »

Nu, nu sunt necesare.

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Am o curiozitate: Sportage-urile pe benzina au modulul acela de PTC? Sau doar cele cu motorizare diesel?

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Nesta3 »

Au doar ca optional.Ca si ceed-ul.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Optional pe diesel? Sau pe toate? Nu tin minte sa fi vazut o astfel de optiune.

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by bondalicir »

pe gt line probabil ca era in standard ca nu am vazut optiunea la configurare
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

Post Reply

Return to “Generalităţi”