panzer wrote:Problema nu este daca merita pe GDI sau TGDI. Exista economie si acolo chiar daca instalatia e mai scumpa si merge cu amestec (90% gaz, 10% benzina).
Problema este tehnica:
- masina nu mai merge la fel de "smooth". La MPI in afara de o aproape insensibila pierdere de putere, 99% dintre utilizatori nu pot spune daca sunt pe gaz sau pe benzina.
- riscurile: motoarele GDI au probleme in a gestiona "detonatiile" chiar si pe benzina. Functioneaza la temperatura si presiune aproape duble fata de MPI, similare cu cele de la diesel, doar ca benzina are o combustie mai rapida decat diesel-ul. Din fabrica se monteaza tot felul de dispozitive pt a compensa detonatiile. Exista un risc real de a strica un GDI pe gaz..
- desi exista kit-uri speciale de la producatori pt GDI montatorii seriosi nu le folosesc. Un montator GPL de cartier il monteaza dar ulterior baga dinalea "asa face toate sefu!"
Aceasta este situatia pe scurt.
Foarte interesante detaliile expuse de tine. Cam la aceiași concluzie ajunsesem și eu după ce văzusem cateva clipuri pe YouTube despre cum funcționează motoarele GDI.
Sper că discuția sa fie benefică și pentru alți colegi care s-ar fi gândit să apeleze la o astfel de soluție.
Apropo de persoana cu Tucsonul de care aminteam la inceputul topicului, voi incerca sa iau legătura directa cu el și vă voi da mai multe detalii când le voi avea.
Sper că și alți colegi sa contribuie cu păreri la acest topic.
Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk