Gabriel Vlaicu - Aftersales Manager
1 October 2010
Montarea unei instalatii GPL este considerata de producator ca modificare adusa autovehiculului. Din acest motiv producatorul nu mai acorda garantie grupului motopropulsor si componentelor acestora. Garantia celorlalte componente ( caroserie, instalatie electrica, suspensie, frane), antirugina, vopsea ramane valabila.
In data de 11 octombrie am incercat sa postez urmatorul mesaj, care din pacate, nu cred ca a fost pe placul moderatorilor de acolo pt ca inca nu a vazut lumina ecranului:
Domnule Vlaicu,
Eu am rugamintea sa citati aici exact ce scrie in caietul de service legat de garantie si modificarile aduse.
Va rog pe aceasta cale sa ne specificati si noua, unde scrie in actele inmanate de catre Kia, posesorilor, in momentul vanzarii, ca producatorul nu acorda garantie grupului motopropulsor in cazul instalarii GPL.
Eu recunosc ca nu am vazut nicaieri specificata mentiunea facuta anterior de dumneavoastra astfel incat o consider ca fiind lipsita de relevanta si obiect in acest caz.
Este usor sa spuneti ca este asa, dar sa nu uitam ca deciziile arbitrare nu isi au locul in relatia client vanzator(producator), astfel incat atata timp cat ceea ce mentionati dumneavoastra nu este inserat in mod clar, si precis in actele aferente masinii, inmanate in momentul predarii bunului, imi pare rau sa spun, dar opinia proprie si arbitrara a producatorului transmisa ulterior vanzarii este inutila si lipsita de efect (importanta).
In caietul de service se mentioneaza ca nu sunt acoperite de garantie defectiunile datorate transformarii aduse masinii, astfel incat o defectiune a grupului motopropulsor si componentelor acestora ce nu este generata de instalatia gpl, va fi in continuare acoperita de garantie.
Orice alta interpretare este inutila, iar daca nu sunteti de acord cu mine putem sa intrebam si ANPC-ul in legatura cu acest aspect.
Normal, veti putea spune ca nu sunteti de acord , dar cred ca a venit momentul sa lasam loc opiniei obiective si nu celei subiective care este formulata mereu in asa fel incat sa fie benefica vanzatorului.
Este cazul sa va asumati cele scrise si comunicate clientilor la momentul vanzarii.
Va doresc o zi placuta
As mai adauga doar ca devin din ce in ce mai satul de toate interpretarile facute "dupa ureche" de catre importator sau anumite persoane din unele service-uri.
Daca sunteti asa de sigur pe ceea ce spuneti cred ca nu va fi foarte greu sa sustineti cele mentionate prin intermediul prevederilor din cadrul celor comunicate catre cumparator in momentul vanzarii.
Chiar sunt curios in legatura cu existenta sau inexistenta bunavointei dumneavoastra de a raspunde celor de mai sus.
De bunavointa de a va onora promisiunile facute la inceputul anului in legatura cu publicarea unor preturi si a timpului aferent reviziilor, m-am lamurit, adica nu ati facut nimic in sensul onorarii promisiunilor pe care imi permit sa le citez
"In sprijinul clientilor, cu privire la preturile practicate de reparatorii autorizati KIA, importatorul local va pune la dispozitia acestora listele cu preturile, pieselor de schimb constructor, de vanzare cu amanuntul propuse.
Cu toate ca reparatorii autorizati KIA au obligativitatea de a prezenta aceste preturi clientilor, inainte de inceperea lucrarilor, importatorul local le va afisa, din nou inclusiv normele de timp aferente intretinerii periodice, pe site-ul http://www.kia.ro"
Oare de aceasta data cum va veti onora sprijinul acordat clientilor dumneavoastra?