Problema directie
-
- Posts: 9
- Joined: 08 Oct 2021, 22:53
- Auto: Auto
- Location: Tuzla
Problema directie
Bună ziua. Am schimbat bucsa volan și sa aprins martorul eps. Volanul merge foarte ușor și cu motorul pornit dar și cu motorul oprit merge la fel de ușor.
Re: Problema directie
Banuiesc ca te referi la rozeta din coloana de directie. Martor EPS aprins si coloana de directie care se misca usor atat in functionare cat si cu motor oprit. Cel putin ciudat, ar trebui sa fie exact invers. Trebuia sa scoti bornele acumulatorului inainte de interventie. Cel mai probabil ca una din mufe nu e bine "mufata", adica nu are contat ferm, sau mai grav, sa nu fie ceva mecanic.
Detaliez putin. Eu mi-am schimbat in regie proprie acea rozeta/stea din cuplajul coloanei de directie si nu am avut nicio eroare. O alta conditie la inlocuirea ei e fixarea in pozitie a celor doua parti cuplate, adica nu trebuiec rotite una fata de cealalta, motorasul electric si restul coloanei de directie.
Detalii suplimentare: servodirectia la ceed e electrica si e variabila in functie de viteza de deplasare, adica la 80km/h e raport unitar intre volan si roti. Deci servodirectia "citeste" mai multi senzori, printre care, senzor abs roata dreapta(pt viteza de deplasare), senzor de incarcare de pe alternator(motor in functionare).
Revin, simptomul e cel putin ciudat, ar trebui sa se manifeste exact invers, dar poate ca are logica negativa.
Din experienta personala, atunci cand s-a defectat senzorul abs de pe roata dreapta fata am ramas fara servodirectie chiar in functionare, trageam de volan mai ceva ca la batrana dacie. Problema a disparut odata cu inlocuirea senzorului defect. Mentionez ca in momentul defectarii senzorului nu a disparut si indicatia vitezei de deplasare din bord, doar s-a aprins martorul de EPS.
Detaliez putin. Eu mi-am schimbat in regie proprie acea rozeta/stea din cuplajul coloanei de directie si nu am avut nicio eroare. O alta conditie la inlocuirea ei e fixarea in pozitie a celor doua parti cuplate, adica nu trebuiec rotite una fata de cealalta, motorasul electric si restul coloanei de directie.
Detalii suplimentare: servodirectia la ceed e electrica si e variabila in functie de viteza de deplasare, adica la 80km/h e raport unitar intre volan si roti. Deci servodirectia "citeste" mai multi senzori, printre care, senzor abs roata dreapta(pt viteza de deplasare), senzor de incarcare de pe alternator(motor in functionare).
Revin, simptomul e cel putin ciudat, ar trebui sa se manifeste exact invers, dar poate ca are logica negativa.
Din experienta personala, atunci cand s-a defectat senzorul abs de pe roata dreapta fata am ramas fara servodirectie chiar in functionare, trageam de volan mai ceva ca la batrana dacie. Problema a disparut odata cu inlocuirea senzorului defect. Mentionez ca in momentul defectarii senzorului nu a disparut si indicatia vitezei de deplasare din bord, doar s-a aprins martorul de EPS.
-
- Posts: 9
- Joined: 08 Oct 2021, 22:53
- Auto: Auto
- Location: Tuzla
Re: Problema directie
Da într-adevăr când a fost schimbata acea rozeta nu a fost decuplata bateria. Dar problema acum e ca direcția funcționează și cu motorul oprit pe lângă faptul ca și martorul eps stă aprins.
Re: Problema directie
Pai unde ai schimbat-o ??? Intr-un service ??? Stii cat de usor se poate declansa air-bag--ul in cazul unui impuls electric ?? Stii cat de periculos este sa demontezi coloana de directie fara sa decuplezi bateria ??
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
-
- Posts: 9
- Joined: 08 Oct 2021, 22:53
- Auto: Auto
- Location: Tuzla
Re: Problema directie
Da e greșeală mea, am schimbat-o la un mecanic cu recomandare. În cta e cam greu cu băieți serioși. Acum trebuie sa vad cum rezolv problema.
Re: Problema directie
Revin cu o alta parere. Eu cred ca dupa remediere au deteriorat ceva prin mufe, cablaj, sau chiar placa electronica de comanda, si cum nu puteau sa ti-o returneze nefunctionala, servodirectia ma refer(eps), au facut vreo "manarie" si au alimentat circuitul cu +12V permanent(fara contact pus) in loc sa caute un circuit cu +12V prin contact pus. Parerea mea! Cel mai grav este ca iti va descarca bateria, EPS fiind un circuit care consuma cel putin 5A in regim de functionare, si asta ti-o spun dupa ce am vazut dimensiunea contactelor din cupla electrica de pe modul EPS de pe coloana de directie.
Recomandarea mea este de lua masuri urgente de remediere a situatiei. E clar ca asa nu poate ramane.
Recomandarea mea este de lua masuri urgente de remediere a situatiei. E clar ca asa nu poate ramane.
-
- Posts: 9
- Joined: 08 Oct 2021, 22:53
- Auto: Auto
- Location: Tuzla
Re: Problema directie
Încerc o programare la reprezentanta kia din cta. pentru rezolvare.
Re: Problema directie
Salutare.Aveti idee daca schimbarea doar ECU de la directie necesita si codare ? Sau este doar plug and play. Am o problema cu directia la KIA Ceed 2008,1.4 benzina. Cod eroare C1604.