Vorbind de Kia Sorento 2457 cmc, diesel 2003, vreau sa stiu presiunea în pneurile fata si spate pentru un autoturism avand sarcina 2 persoane si 20 kg bagaj.
Am gasit ceva notat la pragul sofrului insa nu inteleg sau 2,4 sau 3,5 ?
În cartea tehnica n-am gasit specificatii in acest sens.
M-ar interesa si din experienta voastra cu ce presiune ar fi optim de mers dpdv. al consumului, confortului si tinutei de drum.
Multumesc.
PRESIUNE CORECTA PNEURI
Re: PRESIUNE CORECTA PNEURI
geony wrote:Vorbind de Kia Sorento 2457 cmc, diesel 2003, vreau sa stiu presiunea în pneurile fata si spate pentru un autoturism avand sarcina 2 persoane si 20 kg bagaj.
Am gasit ceva notat la pragul sofrului insa nu inteleg sau 2,4 sau 3,5 ?
În cartea tehnica n-am gasit specificatii in acest sens.
M-ar interesa si din experienta voastra cu ce presiune ar fi optim de mers dpdv. al consumului, confortului si tinutei de drum.
Multumesc.
acum iarna e bine sa ai o presiune mai mica in pneuri pt o aderentamai buna pe zapada gheata...
daca mergi pe drumuri off-road e bine sa ai tot o presiune mai mica.
In cazul in care mergi mai mult pe sosea(asfalt) e recomandata o presiune mai mare pt a nu dauna anvelopelor si pt a nu mari consumul.
Depinde si ce cauciucuri ai pe masina.
oricum din ce stiu ceva de genu 2.7pe fata si 2.5pe spate.
vezi si tu cum se comporta
[color=#FF0000]KIA pro_ceed 1.4 Best[/color]
[color=#00FF00]GPL[/color] , [color=#00FFFF]Jante OZ ultraleggera 16"
[/color]
[color=#00FF00]GPL[/color] , [color=#00FFFF]Jante OZ ultraleggera 16"
[/color]
Re: PRESIUNE CORECTA PNEURI
Presiunea in toate cele 4 roti este 2,4 bar.
Treaba cu presiune mai scazuta iarna decat vara ramane la latitudinea ta. Influenteaza mult uzura cauciucurilor,tinuta de drum(banuiesc ca nu vei merge tot timpul pe zapada),etc.Mai gandeste-te ca cei care au construit o masina nu sunt chiar atat de tampiti,stiu ei ce stiu....
Nea Mitica cu "atelier" in propriul garaj poate sa zica ce vrea,dar,cum am zis,mai gandeste-te...oricum,nu cred ca iti iei compresor la tine si stai sa umfli si sa desumfli la roti mereu...
Treaba cu presiune mai scazuta iarna decat vara ramane la latitudinea ta. Influenteaza mult uzura cauciucurilor,tinuta de drum(banuiesc ca nu vei merge tot timpul pe zapada),etc.Mai gandeste-te ca cei care au construit o masina nu sunt chiar atat de tampiti,stiu ei ce stiu....
Nea Mitica cu "atelier" in propriul garaj poate sa zica ce vrea,dar,cum am zis,mai gandeste-te...oricum,nu cred ca iti iei compresor la tine si stai sa umfli si sa desumfli la roti mereu...
Perseverare diabolicum
Cee'd 1.6/122 gloabe,negrutza cu o groaza de optionale(13),PH 73 PWR
Sorento 2.5 CRDI/AT Executive,PH 68 PWR,si asta tot cioara
Cee'd 1.6/122 gloabe,negrutza cu o groaza de optionale(13),PH 73 PWR
Sorento 2.5 CRDI/AT Executive,PH 68 PWR,si asta tot cioara
Re: PRESIUNE CORECTA PNEURI
) foarte tare )
eu chiar am compresor in portbagaj si ma impac de minune cu el
La masina mea fac in felul urmator: drumuri de zi cu zi tin 2,5 la autostrazi(excluzand intentile din Romania) folosesc 3, dar in cazul tau cu doar 2 pers si bagaj usor iti recomand tot 2,5 e mai confortabila, daca ai bagaje si o faci putin barca merge bine si 3
eu chiar am compresor in portbagaj si ma impac de minune cu el
La masina mea fac in felul urmator: drumuri de zi cu zi tin 2,5 la autostrazi(excluzand intentile din Romania) folosesc 3, dar in cazul tau cu doar 2 pers si bagaj usor iti recomand tot 2,5 e mai confortabila, daca ai bagaje si o faci putin barca merge bine si 3
Re: PRESIUNE CORECTA PNEURI
Pentru rotile normale 2.5 este foarte buna, balonul este suficient de mare pentru a amortiza gropile. O presiune mai scazuta de 2.4 iti mareste distanta de franare la o franare de urgenta si iti uzeaza rapid cauciucurile pe extremitatile benzii de rulare. Totusi 3 este cam mult (0.6 bar in plus fata de cat recomanda constructorul) , 2.6.pe fata si 2.5 pe spate cred ca ar fi de bun simt, grupul motor+cutie sta destul de in spate si diferenta de incarcare pe punti nu e foarte mare.
Sorento Executive 2008