eugenflorinmanea wrote:rectific diferenta de CP nu de cuplu creste dupa 4,850- ca dupa aia iar rastalmacesti.
Hyundai are 164 cuplu la 4,850 ture iar la 6,300 are 132 cai
Mazda are 145 cuplu maxim la 4,000 iar la 6,000 are 105.
Intrebarea ramane... cati NM are Hyundai ala la 4000ture? Si mai putin important pt mine cam cati cai are la 6000?
O fi macanind, dar in realitate nu am vazut diferenta. Cand faci kickdown pe la 2000-3000rpm ai impresia ca nu se intampla nimic si e mai lenes decat la mazda. Mazda explodeaza mult mai repede pana la 4000rpm si aici exploatezi in mod normal motorul. Ca apoi este intrecuta de motoare de astea cu puterea la 6300 sunt de acord.
Hai sa o luam altfel:
acceleratia 1.6 elantra 132cp(euro5) = 10.7s
acceleratia 1.6 mazda3(2012) 105cp(euro5) = 12.2s
1,5s (14%) la 27 CP (25%)
acceleratia 1.6mpi ceed 2008(euro 4) = 10.6s ? sau cat?
acceleratia 1.6 Mazda3 105cp(2004-2008) (euro 4) = 11.2s (mai rapid cu 1s decat varianta euro5)
0,6s (5%) la 21 CP (20%)
Nu inteleg cum ti sa parut ca motorul de 105CP de pe Mazda 2008 era muult mai incet decat motorul tau. Diferenta de timp in a prinde 100km este de 5%!!!! pentru 21CP (20%) mai multa putere. QED - nu stiu ce motor ai incercat, dar sigur nu era in toate mintile daca mergea mai prost decat motorul de pe Ceed. Unde era submotorizat 1.6 de pe Mazda in 2008, daca diferenta e de 5%?
Apoi daca comparam Elantra cu Mazda noua din 2012 diferenta este de 14% in accelerare pana la 100kmh pt o diferenta de 25% CP
Acum intelegi ce zic cand zic ca cifrele arata mult mai mult decat realitatea? Vezi de ce zic ca nu toti caii sunt unde trebuie???
Cam 10 pana la 15% din performantele declarate nu sunt acolo iar celelalte procente: inca 5 pana la 15% sunt unde trebuie.
LE
Elantra vs Mazda:
viteza maxima la Mazda sedan e 185 in comparatie cu 181 la HB. diferenta de 0.02 la aerodinamica.
Elantra are 6 trepte, de ce nu au facut cutia/motor sa accelereze mai bine!
Viteza maxima e scoasa din a6-a si din puterea mai mare.
Greutatea mai mica la o masina inseamna in general ca masina e mai putin rigida ii mai lipseste ceva din siguranta, chiar daca ambele au 5 stele. Poate e suspensia independenta spate LIPSA la Elantra
In alta ordine de idei nu poti face un motor cu numere absolute mari (prin turatii mari) decat daca este mai putin performant in alta zona de turatie(turatie mica), teoretic 16V si VVT tear ajuta, dar tot exista limite. H/K scoate numere mari dar in realitate motoarele nu trag atat cat teai astepta la turatii mici.