Priza portbagaj nefunctionala
Priza portbagaj nefunctionala
Va salut ! La masina din semnatura (JD SW 2017) am folosit, pana acum fara nicio problema, priza din portbagaj pentru alimentarea unei genti frigorifice (vara), a unei saltele electrice pentru un loc din spate (iarna), a compresorului pt umflat roti (la nevoie).
Ieri, avand nevoie de compresor, am constatat ca priza nu mai functioneaza. Am verificat-o cu un voltmetru, nu are tensiune. Am verificat (era buna) si am inlocuit totusi siguranta aferenta - Power Outlet 2 (20A). Degeaba.
A mai intalnit cineva aceasta problema ? Presupun ca trebuie sa demontez plasticul lateral, pe care este prinsa priza, si sa verific conexiunile in spatele acesteia ... Orice sfat in acest sens este binevenit. Multumesc !
Ieri, avand nevoie de compresor, am constatat ca priza nu mai functioneaza. Am verificat-o cu un voltmetru, nu are tensiune. Am verificat (era buna) si am inlocuit totusi siguranta aferenta - Power Outlet 2 (20A). Degeaba.
A mai intalnit cineva aceasta problema ? Presupun ca trebuie sa demontez plasticul lateral, pe care este prinsa priza, si sa verific conexiunile in spatele acesteia ... Orice sfat in acest sens este binevenit. Multumesc !
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Caralumba
- Posts: 726
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Priza portbagaj nefunctionala
"Presupun ca trebuie sa demontez plasticul lateral, pe care este prinsa priza, si sa verific conexiunile in spatele acesteia "
asta ar fi primul loc de verificat (nu stiu cum e acolo dar poate nu e necesar sa scoti tot plasticul si ar merge scoasa doar priza in sine).
Daca ai ghinion si nu e de acolo, ar trebui o diagrama cu circuitul electric, ca sa verifici de unde pleaca firele spre priza din portbagaj.
Spor si succes.
asta ar fi primul loc de verificat (nu stiu cum e acolo dar poate nu e necesar sa scoti tot plasticul si ar merge scoasa doar priza in sine).
Daca ai ghinion si nu e de acolo, ar trebui o diagrama cu circuitul electric, ca sa verifici de unde pleaca firele spre priza din portbagaj.
Spor si succes.
Fair day, be well !
Re: Priza portbagaj nefunctionala
Multumesc pt suport !
Am rezolvat ! Am desfacut plasticul pe care e montata priza (sunt 2 suruburi sub capacelele de plastic). Probabil din cauza incalzirii locale si/sau a vibratiilor "saiba" de masa si-a facut joc si nu mai asigura contact ferm. Solutia a fost lipirea unui fir de masa. Sper sa reziste.
Am rezolvat ! Am desfacut plasticul pe care e montata priza (sunt 2 suruburi sub capacelele de plastic). Probabil din cauza incalzirii locale si/sau a vibratiilor "saiba" de masa si-a facut joc si nu mai asigura contact ferm. Solutia a fost lipirea unui fir de masa. Sper sa reziste.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Caralumba
- Posts: 726
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Priza portbagaj nefunctionala
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fair day, be well !
Re: Priza portbagaj nefunctionala
De curiozitate, de ce nu ai apelat la garanție?
Re: Priza portbagaj nefunctionala
"Garantia" e la 60 km de mine (la Bucuresti), trebuia programare, o zi de concediu ... Daca defectiunea era pe traseul cablului apelam, desigur, la garantie.
Re: Priza portbagaj nefunctionala
A venit vremea concediilor...asa ca am pus lada frigorifica in portbagaj si am pornit la drum. Numai ca, dupa cateva ore, cand am ajuns la destinatie am constatat ca iar nu mai functioneaza priza din portbagaj. Urmeaza sa o desfac, sa verific ce s-a intamplat ; este scurt circuit acolo, se arde instantaneu siguranta.
Problema mai grava este ca am constatat ca nu mai functioneaza nici priza de bricheta din fata, din partea stanga, de langa portul USB. Cea din dreapta este functionala, deci sigur nu este siguranta.
Are cineva idee cum ajung la spatele aceastei mufe, pentru a identifica si rezolva problema ? Ce ar trebui sa demontez, care este ordinea operatiilor ? Va multumesc anticipat pentru orice raspunsuri !
Problema mai grava este ca am constatat ca nu mai functioneaza nici priza de bricheta din fata, din partea stanga, de langa portul USB. Cea din dreapta este functionala, deci sigur nu este siguranta.
Are cineva idee cum ajung la spatele aceastei mufe, pentru a identifica si rezolva problema ? Ce ar trebui sa demontez, care este ordinea operatiilor ? Va multumesc anticipat pentru orice raspunsuri !
Re: Priza portbagaj nefunctionala
Exact cum banuiam ; s-au incalzit contactele, s-a topit plasticul, s-a facut scurt circuit. Cand ma intorc acasa voi inlocui priza.
Mai ramane sa umblu si la cea din fata, pare destul de greoi accesul...
Mai ramane sa umblu si la cea din fata, pare destul de greoi accesul...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Priza portbagaj nefunctionala
Contactele se încălzesc pentru că ai consum prea mare pe acele prize! Sau mufe care nu fac contact bun.
Ce consum are acea ladă frigorifică?
Priza de lângă portul USB nu suportă decât maxim 2,1A consum, adică maxim 25w.
Priza din portbagaj ce intensitate a curentului suportă? Nu scrie nimic pe acolo?
Consumul aparatelor care sunt alimentate din acele mufe trebuie să fie de maxim 80% din capacitatea lor, ca să nu se încălzească sau să riști arderea sigurantelor, să nu pui siguranțe de amperaj mai mare pentru că riști să topești izolația firelor și eventual să dai foc ma mașina
Un sfat pentru toată lumea, înainte de a alimenta ceva din prizele mașinilor verificați consumul aparatelor, este inscripționat pe aparate, în A sau W.
P=UxI
P este notat cu W
U 12V tensiune
I este notat în amperi, A, pe aparate.
Pe unele aparate este notat consumul în amperi, A, altele au notată puterea consumată, W.
Ce consum are acea ladă frigorifică?
Priza de lângă portul USB nu suportă decât maxim 2,1A consum, adică maxim 25w.
Priza din portbagaj ce intensitate a curentului suportă? Nu scrie nimic pe acolo?
Consumul aparatelor care sunt alimentate din acele mufe trebuie să fie de maxim 80% din capacitatea lor, ca să nu se încălzească sau să riști arderea sigurantelor, să nu pui siguranțe de amperaj mai mare pentru că riști să topești izolația firelor și eventual să dai foc ma mașina
Un sfat pentru toată lumea, înainte de a alimenta ceva din prizele mașinilor verificați consumul aparatelor, este inscripționat pe aparate, în A sau W.
P=UxI
P este notat cu W
U 12V tensiune
I este notat în amperi, A, pe aparate.
Pe unele aparate este notat consumul în amperi, A, altele au notată puterea consumată, W.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: Priza portbagaj nefunctionala
In priza din fata am avut un banal voltmetru auto, consum de maxim 100 mA. In priza din spate am bagat geanta frigorifica, de 7A.
La Logan si la Focus montasem prize in portbagaj de 10A si au functionat fara probleme pana am vandut masinile...
La Logan si la Focus montasem prize in portbagaj de 10A si au functionat fara probleme pana am vandut masinile...
Re: Priza portbagaj nefunctionala
La priza din fața nu are cum să se întâmple așa ceva doar de la 100mA.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: Priza portbagaj nefunctionala
Fix exact asa s-a intamplat. Nu sunt fumator, nu am folosit nici macar o data bricheta de cand am masina. Eu presupun ca este vorba doar de o defectiune "mecanica" a mufei ...
Re: Priza portbagaj nefunctionala
Totuși eu nu înțeleg ceva.
Atât la precendentul meu Rio (2015, aceeași generație ca Ceed JD), cât și la actualul XCeed, prizele au capace pe care scrie explicit "12V 180W". De unde concluzia că duc doar 25W? E ceva diferit la Ceed JD?
Pe de altă parte, conform diagramelor de aici: https://www.kceed.com/inner_fuse_panel-683.html
Priza din portbagaj și priza de brichetă au o singură siguranță comună, POWER OUTLET 2, de 20A.
Cealaltă priză din față are siguranță dedicată POWER OUTLET 1, de 15A.
Dacă priza din spate arde siguranța, normal că moare și bricheta din față.
Atât la precendentul meu Rio (2015, aceeași generație ca Ceed JD), cât și la actualul XCeed, prizele au capace pe care scrie explicit "12V 180W". De unde concluzia că duc doar 25W? E ceva diferit la Ceed JD?
Pe de altă parte, conform diagramelor de aici: https://www.kceed.com/inner_fuse_panel-683.html
Priza din portbagaj și priza de brichetă au o singură siguranță comună, POWER OUTLET 2, de 20A.
Cealaltă priză din față are siguranță dedicată POWER OUTLET 1, de 15A.
Dacă priza din spate arde siguranța, normal că moare și bricheta din față.
Re: Priza portbagaj nefunctionala
Bingo ! Cred ca da, priza din stanga si cea din portbagaj au aceeasi siguranta. Am presupus gresit ca ambele prize din fata sunt pe aceeasi siguranta. Verific deindata ce ajung la masina, am deconectat priza din portbagaj.
Re: Priza portbagaj nefunctionala
Multumesc, Alexcrist ! Am pus siguranta si e OK. Pfui, am scapat de un mare stres...
...180W inseamna 15 Amperi maxim.
...180W inseamna 15 Amperi maxim.