7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nici eu n-am mai condus cutie automata iar dealerul n-a fost vag in explicatii insa sunt atatea chestii ca pana la urma nu retii nimic. E ca atunci cand faci cunostinta cu un grup de persoane si la final nu retii nicun nume.
In cartea masinii (vezi ca ai aici pe forum manualul in romana) e schema logica a mutarilor dintr-o poarta in alta, care merge cu frana, care pe liber, etc. Eu unul nu mi-am batut capul si fac si acum ca la inceput: apas si frana si butonul de fiecare data. Rau n-are ce sa fie. Incet-incet intra in reflex toate miscarile. Pentru mine abia intrat in reflex ca din R in D sunt 2 click-uri si nu trebuie sa ma mai uit la schimbator
In cartea masinii (vezi ca ai aici pe forum manualul in romana) e schema logica a mutarilor dintr-o poarta in alta, care merge cu frana, care pe liber, etc. Eu unul nu mi-am batut capul si fac si acum ca la inceput: apas si frana si butonul de fiecare data. Rau n-are ce sa fie. Incet-incet intra in reflex toate miscarile. Pentru mine abia intrat in reflex ca din R in D sunt 2 click-uri si nu trebuie sa ma mai uit la schimbator
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Mulțumesc, asa ma gindeam și eu ca la început pina ma obișnuiesc sa apăs și frina și butonul de pe maneta...cu orice lucru te obișnuiești mai ales dacă e o evolutie.
-
- Posts: 102
- Joined: 24 Jun 2012, 18:34
- Auto: Kia Sportage 2018 1.7 DSL DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salutare,
Trebuie sa apesi de pe butonul de levier doar cand treci din P in D si invers, intre D si N merge si fara apasarea butonului lateral. Butonul de blocaj il folosesti cand treci din P in R, din R in N si invers.
Ca sa prelungesti durata de viata a cutiei e util sa te uiti inainte la niste filmulete pe youtube, sa intelegi cum functioneaza cutia. Iti vei da seama cum tb sa mergi ca sa nu o suprasoliciti.
Oricum, mie mi se pare o cutie super ok, schimba foarte lin si e foarte comoda la drum lung.
Zi faina
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
Trebuie sa apesi de pe butonul de levier doar cand treci din P in D si invers, intre D si N merge si fara apasarea butonului lateral. Butonul de blocaj il folosesti cand treci din P in R, din R in N si invers.
Ca sa prelungesti durata de viata a cutiei e util sa te uiti inainte la niste filmulete pe youtube, sa intelegi cum functioneaza cutia. Iti vei da seama cum tb sa mergi ca sa nu o suprasoliciti.
Oricum, mie mi se pare o cutie super ok, schimba foarte lin si e foarte comoda la drum lung.
Zi faina
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
Kia Sportage 2018, 1.7 DSL DCT Style
-
- Posts: 102
- Joined: 24 Jun 2012, 18:34
- Auto: Kia Sportage 2018 1.7 DSL DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salutare,
Trebuie sa apesi pe butonul de pe levier doar cand treci din P in D si invers, intre D si N merge si fara apasarea butonului lateral. Butonul de blocaj il folosesti cand treci din P in R, din R in N si invers.
Ca sa prelungesti durata de viata a cutiei e util sa te uiti inainte la niste filmulete pe youtube, sa intelegi cum functioneaza cutia. Iti vei da seama cum tb sa mergi ca sa nu o suprasoliciti.
Oricum, mie mi se pare o cutie super ok, schimba foarte lin si e foarte comoda la drum lung.
Zi faina
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk[/quote]
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
Trebuie sa apesi pe butonul de pe levier doar cand treci din P in D si invers, intre D si N merge si fara apasarea butonului lateral. Butonul de blocaj il folosesti cand treci din P in R, din R in N si invers.
Ca sa prelungesti durata de viata a cutiei e util sa te uiti inainte la niste filmulete pe youtube, sa intelegi cum functioneaza cutia. Iti vei da seama cum tb sa mergi ca sa nu o suprasoliciti.
Oricum, mie mi se pare o cutie super ok, schimba foarte lin si e foarte comoda la drum lung.
Zi faina
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk[/quote]
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
Kia Sportage 2018, 1.7 DSL DCT Style
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Da, odata am dat si eu de levier din D in N fara buton si a mers. Era la inceput cand inca ma mai credeam pe manuala si din reflex am scos din viteza la semafor
Apropo de chestia asta, eu mai pun pe N cand stiu ca e un semafor mai lung. Ca sa nu frece ambreiajele de pomana atata timp.
Apropo de chestia asta, eu mai pun pe N cand stiu ca e un semafor mai lung. Ca sa nu frece ambreiajele de pomana atata timp.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
-
- Posts: 102
- Joined: 24 Jun 2012, 18:34
- Auto: Kia Sportage 2018 1.7 DSL DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Da, la semafoarele mai lungi mai trec si eu in N, ca doar nu ma doare mana sa misc levierul ala. Cred ca scrie si in cartea tehnica sa mai faci asta din cand in cand sa nu se incalzeasca transmisia.
Oricum, e destul de interesant ca DCT-ul e o cutie uscata si nu are ulei in ea. Am mai vazut pe youtube ca, periodic, poti sa o mai lubrefiezi, gen pui in cutie un lubrefiant special, mergi cativa km si apoi golesti iar cutia. Cel putin mergea la dsg-ul de la grupul VAG.
Eu am Auto hold si nu stiu daca, atunci cand auto holdul este activat, cutia ramane in Drive sau trece automat in N atunci cand se activeaza auto hold-ul. Nici cei de la reprezentanta nu au stiut sa zica.
Zi faina
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
Oricum, e destul de interesant ca DCT-ul e o cutie uscata si nu are ulei in ea. Am mai vazut pe youtube ca, periodic, poti sa o mai lubrefiezi, gen pui in cutie un lubrefiant special, mergi cativa km si apoi golesti iar cutia. Cel putin mergea la dsg-ul de la grupul VAG.
Eu am Auto hold si nu stiu daca, atunci cand auto holdul este activat, cutia ramane in Drive sau trece automat in N atunci cand se activeaza auto hold-ul. Nici cei de la reprezentanta nu au stiut sa zica.
Zi faina
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
Kia Sportage 2018, 1.7 DSL DCT Style
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Ce frumos ar fi daca ar face asa ceva Cred ca ar fi idealul pt circulatia in oras. Dar daca ar face asta s-ar vedea si in bord (nu cred ca ar indica D iar ea sa fie in N)
De ex eu am observat o chestie dimineata la rece, pana cand incepe sa urce acul de la lichidul de racire dincolo de 60° : la trecerea in N se simte o usoara trepidatie in toata masina. Si nu brusc, ci crestea treptat, cam in interval de 2 secunde. Initial am zis ca e cutia, desi nu intelegeam de ce tocmai pe liber o apuca tremuratul. Ma gandeam ca se decupleaza ceva pe acolo si se dezechilibreaza. Si de ce dupa cateva minute dispare. Ca doar n-are ulei in ea sa fie mai vascos la rece. Apoi, dupa cateva zile m-am prins: era motorul. Care la rece e turat pana un pic mai sus de 1000 rpm si pe masura ce se incalzeste, scade spre 800 rpm. Daca puneam cutia in N, turatia crestea si se simtea in masina, cand o treceam in D scadea si nu mai tremura. Asta dovedeste ca ambreiajele raman cuplate pe Auto hold si franeaza un pic motorul.
De ex eu am observat o chestie dimineata la rece, pana cand incepe sa urce acul de la lichidul de racire dincolo de 60° : la trecerea in N se simte o usoara trepidatie in toata masina. Si nu brusc, ci crestea treptat, cam in interval de 2 secunde. Initial am zis ca e cutia, desi nu intelegeam de ce tocmai pe liber o apuca tremuratul. Ma gandeam ca se decupleaza ceva pe acolo si se dezechilibreaza. Si de ce dupa cateva minute dispare. Ca doar n-are ulei in ea sa fie mai vascos la rece. Apoi, dupa cateva zile m-am prins: era motorul. Care la rece e turat pana un pic mai sus de 1000 rpm si pe masura ce se incalzeste, scade spre 800 rpm. Daca puneam cutia in N, turatia crestea si se simtea in masina, cand o treceam in D scadea si nu mai tremura. Asta dovedeste ca ambreiajele raman cuplate pe Auto hold si franeaza un pic motorul.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
-
- Posts: 232
- Joined: 28 Jun 2017, 14:55
- Auto: Sportage2017 1.6 T-GDI GT Line
- Location: Popesti-Leordeni, Ilfov
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Eu personal dacă consider ca o sa stau pe loc mai mult de 20-30 secunde o trec în N, dar lucrul asta îl făceam și când aveam cutie manuala... Deci consider ca este normal sa protejez ambreiajul.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Kia Sportage 2017 (1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE Dark Gun Metal)
-
- Posts: 102
- Joined: 24 Jun 2012, 18:34
- Auto: Kia Sportage 2018 1.7 DSL DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Asa consider si eu, ca nu ma doare mana pana la urma....
Ideea e sa rezisti comentariilor mai rautacioase gen " de ce sa imi iau automata si sa tot trec in N la semafor, mai degraba iau manuala ca e mai ieftina".
Oricum, DCT-ul nu e, in sinea sa, o cutie automata prin definitie
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
Ideea e sa rezisti comentariilor mai rautacioase gen " de ce sa imi iau automata si sa tot trec in N la semafor, mai degraba iau manuala ca e mai ieftina".
Oricum, DCT-ul nu e, in sinea sa, o cutie automata prin definitie
Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk
Kia Sportage 2018, 1.7 DSL DCT Style
-
- Posts: 232
- Joined: 28 Jun 2017, 14:55
- Auto: Sportage2017 1.6 T-GDI GT Line
- Location: Popesti-Leordeni, Ilfov
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Este automata din toate punctele de vedere când roata merge... Dar cum la noi traficul din București nu este un trafic normal... si mai mult se sta pe loc, trebuie sa ne adaptam.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Kia Sportage 2017 (1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE Dark Gun Metal)
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
multumesc de opinii.....ma documentez si studiez in continuare, orice recomandare si experienta a celor care au utilizat ori utilizeaza DCT este bine venita !
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
In momentul in care apesi frana si te opresti ambreiajul se decupleaza, deci partea cu frecarea pica. Puteti observa asta pe turometru care imediat cum te opresti sta pe la 900 si dupa 1-2 secunde scade la 700(ochiometric) . Poti trece masina in N la semafor daca nu vrei sa stai cu piciorul pe frana, altfel nu vad niciun motiv.
Daca imi aduc bine aminte in carte scrie ca N se foloseste doar atunci cand masina este tractata.
Daca imi aduc bine aminte in carte scrie ca N se foloseste doar atunci cand masina este tractata.
Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Am sapat si am gasit si topicul asta: viewtopic.php?t=24076
De fapt il citisem dar am uitat de el. Era pe vremea cand nici macar nu comandasem masina. De asemenea si videoclipul l-am vazut de n'spe ori, dar pe vremea aia ma interesa mai mult partea de pornire/conducere in panta.
Pentru cine nu se descurca cu engleza tipului, ca vorbeste repede, uite si partea scrisa: http://www.proctorcars.com/damage-dual- ... ad-habits/
Primul punct e ceea ce ne intereseaza pe noi (dar cititi si restul ca e interesant)
SWITCHING TO NEUTRAL WHEN STOPPING
When coming to a stop, drivers will often put a dual-clutch transmission car in neutral because they think that doing so protects the transmission.
Engineers had solved this issue before it might have become an issue. In dual-clutch transmission, when you apply a certain amount of pressure to the brakes, and the car slows down enough, both clutches will disengage automatically, which means the car will be in neutral even though you did not shift to neutral. As the clutches are designed to disengage on their own while you slow down enough, leaving your vehicle in drive will not be harmful.
If you opt to switch gears because you think that you are preventing your vehicle from incurring damage, or saving fuel, you are not really doing much. The transmission already took care of the issue without the need to shift gears. If your primary goal is to save fuel, turn your vehicle off at a red light if you know it will be a while before you get moving again.
Deci se pare ca nu mai trebuie pus in N la o oprire mai lunga - lucru bun pentru noi clientii dornici de confort.
Bine ca tipul respectiv e la volanul unui Hyundai, suntem siguri ca chiar la cutia asta se refera, poate altele fac altfel.
Dar asta nu explica de ce imi creste mie turatia la relanti cand o pun in N si nici de ce Robert zice sa o pui in N cand stai la semafor mai mult de 30 sec.
De fapt il citisem dar am uitat de el. Era pe vremea cand nici macar nu comandasem masina. De asemenea si videoclipul l-am vazut de n'spe ori, dar pe vremea aia ma interesa mai mult partea de pornire/conducere in panta.
Pentru cine nu se descurca cu engleza tipului, ca vorbeste repede, uite si partea scrisa: http://www.proctorcars.com/damage-dual- ... ad-habits/
Primul punct e ceea ce ne intereseaza pe noi (dar cititi si restul ca e interesant)
SWITCHING TO NEUTRAL WHEN STOPPING
When coming to a stop, drivers will often put a dual-clutch transmission car in neutral because they think that doing so protects the transmission.
Engineers had solved this issue before it might have become an issue. In dual-clutch transmission, when you apply a certain amount of pressure to the brakes, and the car slows down enough, both clutches will disengage automatically, which means the car will be in neutral even though you did not shift to neutral. As the clutches are designed to disengage on their own while you slow down enough, leaving your vehicle in drive will not be harmful.
If you opt to switch gears because you think that you are preventing your vehicle from incurring damage, or saving fuel, you are not really doing much. The transmission already took care of the issue without the need to shift gears. If your primary goal is to save fuel, turn your vehicle off at a red light if you know it will be a while before you get moving again.
Deci se pare ca nu mai trebuie pus in N la o oprire mai lunga - lucru bun pentru noi clientii dornici de confort.
Bine ca tipul respectiv e la volanul unui Hyundai, suntem siguri ca chiar la cutia asta se refera, poate altele fac altfel.
Dar asta nu explica de ce imi creste mie turatia la relanti cand o pun in N si nici de ce Robert zice sa o pui in N cand stai la semafor mai mult de 30 sec.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Evident ca nu trebuie sa o treci in N. Daca ambreiajele ar ramane cuplate si ar patina, s-ar incinge si s-ar uza.
Cum zicea Raiman mai sus, urmariti turatia motorului dupa ce opriti si apasati pe frana. Daca aveti Autohold, e si mai simplu.
Veti vedea ca turatia e cea de relanti. Ce ansamblu motor-ambreiaj-cutie rezista fara vibratii si fara incercari de a misca masina, la un ambreiaj chiar si usor cuplat, la acea turatie?
Robert ala mi se pare ca are un vocabular limitat si ca prezinta niste banalitati, in lungile test driveuri pe care le posteaza. Pe bune daca e vreo referinta in domeniu.
Cum zicea Raiman mai sus, urmariti turatia motorului dupa ce opriti si apasati pe frana. Daca aveti Autohold, e si mai simplu.
Veti vedea ca turatia e cea de relanti. Ce ansamblu motor-ambreiaj-cutie rezista fara vibratii si fara incercari de a misca masina, la un ambreiaj chiar si usor cuplat, la acea turatie?
Robert ala mi se pare ca are un vocabular limitat si ca prezinta niste banalitati, in lungile test driveuri pe care le posteaza. Pe bune daca e vreo referinta in domeniu.
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Multumesc @akeem, o sa "parcurg" prezentarile de acolo.