Instalatie GPL !?!
Re: Instalatie GPL !?!
Daca citesti tot acest topic o sa afli ca nu este deloc trasa de par povestea cu benzina veche si proasta. Eu am ajuns cu masina pe platforma la MIT. N-a pornit neam. Cand am scos benzina din rezervor, nici nu arata si nici nu miroasea a benzina. Am pus 10 litri de la Lukoil-ul de langa. Prima data a scos un pic de fum dupa care a pornit la sfert.
Re: Instalatie GPL !?!
Depinde de cat de ermetic este sistemul de pe masina. Daca benzina o tii intr-o sticla cu dop perfect e aceeasi si dupa 100ani. Daca insa ai garnitura busonului de la rezervor imbatranita si crapata, aia poate fi cauza...
- george_eu25
- Posts: 100
- Joined: 14 Jun 2016, 13:55
- Auto: KIA CEED 1.4
- Location: Bucuresti-Jilava
Re: Instalatie GPL !?!
Tind sa cred ca e de la ambele...si de la benzina si de la instalatie.Cand am fost la revizia de 30.000km la GPL,baiatul ala de la Vernesti mi-a spus ca o sa patesc ceva de genul asta,dar dupa 50.000km.Adica o sa o ia tot mai greu la pornire si ca trebuie sa schimb "plamanul" ala (sau vaporizator).Operatie care costa 350 lei.Deci poate fi si de la asta,mai ales ca in momentul de fata am aproape 40.000km cu GPL.
Dar, momentan am mers pe benzina pana am golit aproape tot rezervorul si am bagat benzina superaditivata de la OMV.Si vad ca acum porneste normal.Ce-i drept,nu o ia la sfert,dar o ia la prima cheie.Deci clar benzina are ceva.
Dar, momentan am mers pe benzina pana am golit aproape tot rezervorul si am bagat benzina superaditivata de la OMV.Si vad ca acum porneste normal.Ce-i drept,nu o ia la sfert,dar o ia la prima cheie.Deci clar benzina are ceva.
Re: Instalatie GPL !?!
Fi atent si la detalii: "Consumi toata benzina. Pui proaspata si mai mergi 30-40 km pe benzina."
Benzina aditivata (asazisa 99 sau 100) nu ajuta la pornire mai usoara. Mai degraba mersul pe benzina proaspata ajuta. CB isi ajusteaza modul in care face amestecul.
Vaporizatorul nou e 350 lei si tine 100.000 km. Cel cu membrana schimbata e 250 lei si tine cam 60.000 km.
Benzina aditivata (asazisa 99 sau 100) nu ajuta la pornire mai usoara. Mai degraba mersul pe benzina proaspata ajuta. CB isi ajusteaza modul in care face amestecul.
Vaporizatorul nou e 350 lei si tine 100.000 km. Cel cu membrana schimbata e 250 lei si tine cam 60.000 km.
Re: Instalatie GPL !?!
Confirm
Am mers pe rosu cu benzina, am alimentat 95 OMV Petrom fara plumb, am facut cativa zeci de km, zilele urmatoare a pornit ca prin minune la jumatate de cheie, inclusiv dimineata la prima ora.
Si porneste in continuare
Am mers pe rosu cu benzina, am alimentat 95 OMV Petrom fara plumb, am facut cativa zeci de km, zilele urmatoare a pornit ca prin minune la jumatate de cheie, inclusiv dimineata la prima ora.
Si porneste in continuare
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Instalatie GPL !?!
Va salut
Nu am scris de destul de mult timp asa ca....8 ani de instalatie BRC, 187.000km pe gaz, consum mediu 8,5-9,5% in functie de starea soferului si tipul drumului (autostrada sau nu).
Pentru cei care aveti o problema la pornire, in marea majoritate a cazurilor unul singur, vaporizatorul gpl (plamanul) trebuie schimbat.
Nu va amagiti ca mergeti pe benzina si apoi porneste masina, pentru ca e normal.
Pornirea la a doua cheie se datoreaza faptului ca din cauza "plamanului" perforat, galeria se umple cu gpl.
Cand incercati sa orniti motorul, intra si benzina in galerie, ca pornirea se face pe benzina si astfel aveti motorul "inecat".
La a doua cheie, sau a treia, se curata galeria, intra doar benzina si porneste masina.
Eu am schimbat vaporizatorul acum vreo 3 ani cand au inceput si simptomele cu pornire la a doua cheie. De atunci, fara probleme.
Pentru alimentare cu GPL, incercati sa evitati Lukoil, mergeti la altii si schimbati filtrele la 10.000km ca doar nu costa decat 150 de lei.
Nu am scris de destul de mult timp asa ca....8 ani de instalatie BRC, 187.000km pe gaz, consum mediu 8,5-9,5% in functie de starea soferului si tipul drumului (autostrada sau nu).
Pentru cei care aveti o problema la pornire, in marea majoritate a cazurilor unul singur, vaporizatorul gpl (plamanul) trebuie schimbat.
Nu va amagiti ca mergeti pe benzina si apoi porneste masina, pentru ca e normal.
Pornirea la a doua cheie se datoreaza faptului ca din cauza "plamanului" perforat, galeria se umple cu gpl.
Cand incercati sa orniti motorul, intra si benzina in galerie, ca pornirea se face pe benzina si astfel aveti motorul "inecat".
La a doua cheie, sau a treia, se curata galeria, intra doar benzina si porneste masina.
Eu am schimbat vaporizatorul acum vreo 3 ani cand au inceput si simptomele cu pornire la a doua cheie. De atunci, fara probleme.
Pentru alimentare cu GPL, incercati sa evitati Lukoil, mergeti la altii si schimbati filtrele la 10.000km ca doar nu costa decat 150 de lei.
Re: Instalatie GPL !?!
Eu nu stiu de unde naiba iau unele statii gaz atat de prost, am luat o teapa din Ghermanesti de nu pot accelera!! Cum apas pedala brusc, sare pe benzina si la 2000de ture Merg incet sa consum rahatul asta si apoi nu mai bag de la statii obscure in viata mea!
Re: Instalatie GPL !?!
Salut Sender. Bine ai revenit. Nu cred ca ai mai recitit tot. Am urmat sfatul tau cu MOL si intr-adevar filtrele erau curate la 15.000 km cand le-am schimbat. (la masina 2015)
Referitor la plaman. Membrana e 90 lei pt cine se pricepe sa o schimbe singur. La vernesti vand un vaporizator vechi cu membrana noua cu 250 lei si un vaporizator nou 450 lei. In teorie unul vechi tine cam 60.000 km. La mine (la masina 2008) la 40.000 km a inceput sa nu mai porneasca frumos.
Acum cu dubiul? Am 200.000 cu masina. Mai pun unul nou? Chiar o sa duca masina asta 300.000 km?
@axe: de ce te chinui? Scoate-l si gata. Te opresti la orice intalator de GPL, 10 lei la baieti si il scot.
Toti am prins un plin de gaz prost la un moment dat.
Referitor la plaman. Membrana e 90 lei pt cine se pricepe sa o schimbe singur. La vernesti vand un vaporizator vechi cu membrana noua cu 250 lei si un vaporizator nou 450 lei. In teorie unul vechi tine cam 60.000 km. La mine (la masina 2008) la 40.000 km a inceput sa nu mai porneasca frumos.
Acum cu dubiul? Am 200.000 cu masina. Mai pun unul nou? Chiar o sa duca masina asta 300.000 km?
@axe: de ce te chinui? Scoate-l si gata. Te opresti la orice intalator de GPL, 10 lei la baieti si il scot.
Toti am prins un plin de gaz prost la un moment dat.
Re: Instalatie GPL !?!
Eu zic ca atata timp cat piesa (plamanul) nu e busita, o simpla schimbare de membrana e suficienta ca instalatia sa fie din nou in parametrii.
Legat de citit, da, ai dreptate, nu am reusit inca sa citesc tot ce s-a mai scris, mai mult asa in "diagonala"
Legat de citit, da, ai dreptate, nu am reusit inca sa citesc tot ce s-a mai scris, mai mult asa in "diagonala"
Re: Instalatie GPL !?!
Seara buna,
Foarte interesanta descrierea lui sender78, destul de explicita.
Probabil asa se explica si mirosul puternic de gaz/benzina de la pornire ...
Instalatia mea are 12 000 km si a inceput sa faca nazuri cam de cand am pus-o. Sa fie oare defect din fabrica plamanul?
Numai bine,
Foarte interesanta descrierea lui sender78, destul de explicita.
Probabil asa se explica si mirosul puternic de gaz/benzina de la pornire ...
Instalatia mea are 12 000 km si a inceput sa faca nazuri cam de cand am pus-o. Sa fie oare defect din fabrica plamanul?
Numai bine,
Kia Cee'd 1.4 GSL MT BEST Piston Gray
Re: Instalatie GPL !?!
@ Ursulake1
Explicatia mea "merge" la instalatiile cu peste 50.000km.
Pentru o instalatie asa noua ca a ta eu zic ca ar fi trei variante:
1. setarile - sa nu cumva sa intre gpl la pornire, din setarile facute la montaj.
2. injectoarele pe gpl - sa nu scape ele gaz in galerie cand sta masina.(sunt cazuri cand au fost montate alte injectoare, nu cele normale pentru instalatia in cauza).
3. etanseitatea din jurul furtunasului ce vine de la injectoare si intra in galerie, practic locul pe unde intra gazul in galerie, sa nu intre aer pe acolo
Explicatia mea "merge" la instalatiile cu peste 50.000km.
Pentru o instalatie asa noua ca a ta eu zic ca ar fi trei variante:
1. setarile - sa nu cumva sa intre gpl la pornire, din setarile facute la montaj.
2. injectoarele pe gpl - sa nu scape ele gaz in galerie cand sta masina.(sunt cazuri cand au fost montate alte injectoare, nu cele normale pentru instalatia in cauza).
3. etanseitatea din jurul furtunasului ce vine de la injectoare si intra in galerie, practic locul pe unde intra gazul in galerie, sa nu intre aer pe acolo
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Ce instalatie ai si unde ai montat-o?
12,000 km e foarte putin sa iti faca probleme!
Intrebare pentru colegii cu GPL: la cati km schimbati bujiile?
12,000 km e foarte putin sa iti faca probleme!
Intrebare pentru colegii cu GPL: la cati km schimbati bujiile?
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Din cate stiu, bujiile la gpl sunt mai putin importante. Chiar si distanta intre elecrozi, poate fi mai mare, nu-i problema
Re: Instalatie GPL !?!
Dupa un plin "la gol" (adică după ce a declanșat semnalul acustic -3 semnale scurte ) am alimentat din nou. Au intrat aproape 40 litri si la 294 km a trecut pe rosu indicatorul GPL. Mentionez ca am mers numai urban (in dreapta), avem soferita noua in familie si sta instantul numai in 10-12 %
E ok acest consum urban?
Eu făceam mixt 430-450 km
Apuc sa fac 300 km?
Momentan indicatorul e pe rosu dar încă comuta pe GPL
E ok acest consum urban?
Eu făceam mixt 430-450 km
Apuc sa fac 300 km?
Momentan indicatorul e pe rosu dar încă comuta pe GPL
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Instalatie GPL !?!
Nu stiu cum e traficul in Vaslui, insa cred ca 10% urban este cat se poate de decent.
Pana la urma 10% pe gpl este echivalentul unui consum de max 5% pe benzina, ceea ce cred ca este mai mult decat onorabil in reguim urban.
Pana la urma 10% pe gpl este echivalentul unui consum de max 5% pe benzina, ceea ce cred ca este mai mult decat onorabil in reguim urban.