Dupa aproximativ 3 luni de asteptare, am intrat in posesia noului XCeed MY22 CITY 1.5T-GDI, 160 CP, 6MT la sfarsitul lunii ianuarie (de atunci ma tot tin sa pornesc acest topic). Trecand aproape 3 saptamani, am avut timp sa ma obisnuiesc un pic cu ea si sa ii fac si rodajul (de fapt mai am 20km de facut ca sa fie complet, dar se rezolva astazi).
Sa discutam un pic despre achizitie:
Dealer: International Motors Group Bucuresti (Jilava) - in primul rand vreau sa le urez FELICITARI, extrem de buni baietii pe partea de vanzare, comunicare foarte buna, foarte prompti cu orice, mi-au raspuns la orice intrebare (si eu sunt genul care pune intrebari
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pret final: putin peste 21500€ - am avut parte de reducerea standard plus cea de masina de “stoc” (stoc in sensul ca era comandata o flota mai mare, dar nu era produsa la momentul rezervarii). Puteam sa ies cu ea la aprox. 20000€ cu RABLA, dar cand am facut rezervarea nu erau fonduri, iar cand a venit masina, n-am mai avut rabdare sa astept dupa vesnic intarziatele institutii publice (si bine am facut, poate o sa explic mai jos de ce)
Prima impresie (dupa achizitie): masina mi-a intrecut asteptarile, imi place foarte mult. Toate butoanele sunt acolo unde ma astept, iar calitatea este foarte buna.
Dotari: imi place enorm sa conduc si sa controlez fiecare aspect al condusului, asa ca imi plac masinile cat mai simple (greu de gasit in ziua de azi). Spuneam ca am luat o masina de “stoc”, dar asta doar pentru ca avea fix configuratia pe care o facusem si eu, cu exceptia a 2 dotari, una in plus, alta in minus (multumesc din nou baietilor de la IMG ca au avut rabdare sa gaseasca o masina din stoc extrem de similara cu configuratia mea, astfel reducand timpul de asteptare). Dotarea pe care o am in plus fata de ce configurasem o reprezinta senzorii de parcare spate (eu nu le inteleg necesitatea, mai ales ca am camera pe spate, insa pot trai cu “binganitoarea” decat sa mai astept cateva luni dupa masina). Dotarea in minus o reprezinta reglajul pe inaltime pentru scaunul pasagerului (as fi preferat sa fie, mi se pare cumva obligatoriu, dar pot trai si cu asta ca sa nu mai astept in plus). Revenind la partea comuna a configuratiei, am pus cateva optionale de bun simt pentru anul 2022: climatronic, cotiera culisanta, scaune incalzite, ecran de 8” (ca sa am CarPlay), geamuri fumurii, camera marsarier + dotarile care vin obligatorii cu acestea (printre care si EPB - frana de mana electrica obligatorie pentru cotiera culisanta). A fost loc si de 3 dotari la care nu tineam neaparat, insa m-au incantat: incalzirea in volan, PTC si oglinda ECM (merita toti banii). Trebuie sa recunosc ca as fi vrut motorul de 1.6, 204 CP, insa venea doar pe automata si voiam neaparat manuala. Pacat ca nu il fac si manual, ar fi fost fun.
Culoare: Blue Flame (initial ma tentase Quantum Yellow, insa am zis ca albastru e totusi mai potrivit pentru un barbat, iar dupa ce am vazut culoarea pe viu, pot sa zic ca am luat decizia corecta - superba culoare si vine perfect pe masina).
Jante: am ales sa iau pe 16”, intrucat cele de 18” mi se par prea mari pentru calitatea drumurilor de la noi. Sunt misto pe 18”, dar pentru tari civilizate. La noi, si 17” mi se pare o dovada de curaj (chiar daca nu exista pe XCeed), asa ca prefer sa merg linistit pe 16”.
Povestea: am tot cautat o masina potrivita, atat pe Autovit, cat si pe la mai toate reprezentantele. Cerintele mele sunt destul de simple: sa fie relativ spatioasa, minim 150 de cai, benzina, manuala, cat mai “neasistata” si dotarile de bun simt de mai sus. Cum in piata SH din Romania este efectiv jale, am zis sa merg spre una luata de la dealer (ori noua, ori sh dar cu garantie). Dupa ce am analizat foarte multe optiuni, am zis sa ma duc la Kia sa fac un test drive cu Ceed-ul de 160 de cai (dorind un hatchback sau o berlina). La test il aveau doar pe cel de 120 de cai, dar eu voiam sa testez de fapt motorul, asa ca am intrebat daca il au pe alta masina pentru a vedea cum trage, urmand sa vad restul Ceed-ului in showroom. Mi-au dat un XCeed de 160 de cai, l-am testat, mi-a placut, atat motorul, cat si senzatia din interior. Apoi m-am suit in Ceed in showroom si parca…parca lipsea ceva. Desi sunt aceleasi materiale si practic este aceeasi masina, XCeed-ul mi s-a parut mai “legat” si am rezonat mai mult cu design-ul (atat interior, dar mai ales exterior). Eu nu inteleg ideea de SUV in oras, insa tinand cont de diferenta dintre Ceed si XCeed, am fost dispus sa accept un CUV. Si m-am bucurat destul de tare cand am vazut ca dimensiunile reale sunt aproximativ la fel ca la fosta mea berlina, ceea ce inseamna ca nici macar spre CUV nu bate, ci spre un hatchback mai inaltat, ceea ce pentru mine e perfect.
De ce am ales XCeed: masina noua, 0km in bord, garantie 7 ani/150.000km, motor de 160 de cai, 4 pistoane, 1.5 (chiar daca as fi preferat un 2.0, fata de 1.0 de la concurenta e mult peste), relativ spatioasa, extrem de frumoasa ca design, interior calitativ, dotarile pe care mi le doream, manuala, benzina…si toate astea in aprox. 20000€, mi se pare un raport calitate/pret extraordinar, mai ales daca ne raportam la piata.
Inchei aici prezentarea ca sa ramanem la obiect, iar impresiile le voi pune in reply-uri ulterioare (poate si impreuna cu cateva poze).