Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
Vă prezint speța mea. Am achiziționat o Kia Sportage 2.0, AWD, 8AT, prima înmatriculare ian.2019, cu sistemul MHEV. Mașina a fost adusă din Germania, eu fiind al 2-lea proprietar.
Problema mea este următoarea: la identificarea RAR a fost trecută ca și diesel, chiar dacă are sistemul mild-hibrid (bateria) în portbagaj. Asta pt. că nemții au trecut în COC/Bref doar diesel.
Încerc acuma să obțin de la Kia, pe baza VIN-ului ceva oficial cum că mașina mea este MHEV, dar până acuma am doar răspunsuri de genul: noi nu putem schimba o clasificare a unei mașini, sau adresați-vă dealerului care a vândut mașina, sau mașinile înmatriculate în Germania între 2018-2019 nu au fost încadrate ca și hibride.
Ce mă sfătuiți să fac mai departe?
Problema mea este următoarea: la identificarea RAR a fost trecută ca și diesel, chiar dacă are sistemul mild-hibrid (bateria) în portbagaj. Asta pt. că nemții au trecut în COC/Bref doar diesel.
Încerc acuma să obțin de la Kia, pe baza VIN-ului ceva oficial cum că mașina mea este MHEV, dar până acuma am doar răspunsuri de genul: noi nu putem schimba o clasificare a unei mașini, sau adresați-vă dealerului care a vândut mașina, sau mașinile înmatriculate în Germania între 2018-2019 nu au fost încadrate ca și hibride.
Ce mă sfătuiți să fac mai departe?
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
pentru ce-ti trebuie? asigurare si taxe cu Mild nu-ti iese nimic (le iese doar la Kia pe emisiile pe banc)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
Nu este problema că îmi iese sau nu ceva.
Este vorba de principiu. Este un mild-hibrid și eu o am trecută ca diesel...
Este vorba de principiu. Este un mild-hibrid și eu o am trecută ca diesel...
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
Pai nemtii sunt mai destepti si au inteles ca mild-hybrid este o vrajeala. Ori e motor cu combustie interna ori e hibrid ori este electric. Mild hybrid e un motor cu combustie interna si cu un alternator mai mare. Nu poate functiona exclusiv electric, aportul de putere si cuplu este infim iar la consum nici nu mai discutam pentru ca ai consumul mediu aproape ca un diesel normal. La noi este gaselnita asta ca platesti impozit mic (dar asta e avantajos la Mazda cu motorul de 2.5 , nu la kia de 1.6)
Re: Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
Probabil că deșteptăciunea lor s-a terminat în 2020. Că de atunci au început să recunoască și MHEV ca și hibrid.
Care este diferența dintre hibrid și mild-hibrid dptdv?
Aportul de putere este de 12kw care nu este chiar infirm. Este de 10% din puterea motorului (care are 132kw). Iar la cuplu este cam la fel. 10% la putere și la cuplu fac diferența în unele situații.
Impozit: nu merită amintit că întradevăr 100 și ceva de ron este o sumă mică (nu?) Când poți să îi economisești este super.
Care este diferența dintre hibrid și mild-hibrid dptdv?
Aportul de putere este de 12kw care nu este chiar infirm. Este de 10% din puterea motorului (care are 132kw). Iar la cuplu este cam la fel. 10% la putere și la cuplu fac diferența în unele situații.
Impozit: nu merită amintit că întradevăr 100 și ceva de ron este o sumă mică (nu?) Când poți să îi economisești este super.
Re: Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
Nu s-a terminat nimic in 2020, pur si simplu au reanalizat situatia si au considerat, pe buna dreptate zic eu, ca MHEV nu este hibrid.
Belgienii inca din 2018 au facut legislatie despre PHEV, adica plug-in, pentru a le deosebi intre ele PHEV-uri, publica si un fisier exel.
Cele care nu se baga in priza sunt considerate termice, si gata, pentru taxe se uita la motorul termic.
Deci si printre PHEV-uri in Belgia sunt "hibride false".
Text original tradus cu google translate: "Un „hibrid fals”: este un hibrid plug-in (reîncărcabil), echipat atât cu un motor termic, cât și cu o baterie electrică care poate fi reîncărcată printr-o sursă de energie externă vehiculului;
- este achizitionat, inchiriat sau inchiriat din 01.01.2018;
are:
- fie o baterie electrică cu o capacitate energetică mai mică de 0,5 kWh la 100 kg de greutatea mașinii;
- adică o emisie de peste 50 de grame de CO2 pe kilometru;
- se încadrează în devizul forfetar al beneficiului de orice fel pentru uzul personal al unui vehicul pus la dispoziție gratuit."
Stai sa vezi cand o sa puna taxele in functie de greutatea masini - de fapt greutatea deterioreaza infrastructura rutiera.
Belgienii inca din 2018 au facut legislatie despre PHEV, adica plug-in, pentru a le deosebi intre ele PHEV-uri, publica si un fisier exel.
Cele care nu se baga in priza sunt considerate termice, si gata, pentru taxe se uita la motorul termic.
Deci si printre PHEV-uri in Belgia sunt "hibride false".
Text original tradus cu google translate: "Un „hibrid fals”: este un hibrid plug-in (reîncărcabil), echipat atât cu un motor termic, cât și cu o baterie electrică care poate fi reîncărcată printr-o sursă de energie externă vehiculului;
- este achizitionat, inchiriat sau inchiriat din 01.01.2018;
are:
- fie o baterie electrică cu o capacitate energetică mai mică de 0,5 kWh la 100 kg de greutatea mașinii;
- adică o emisie de peste 50 de grame de CO2 pe kilometru;
- se încadrează în devizul forfetar al beneficiului de orice fel pentru uzul personal al unui vehicul pus la dispoziție gratuit."
Stai sa vezi cand o sa puna taxele in functie de greutatea masini - de fapt greutatea deterioreaza infrastructura rutiera.
Re: Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
Cuvântul "terminat" era cu alt sens acolo... Dar asta este...
Se pare că fiecare țară are regulile ei. Eu vb de regulile din România.
Și este vorba de o regulă unitară. Aceleași condiții, aceeași regulă. Dar nu este așa.
Aceași mașină (cod motor, caracteristici, etc) doar cu ani de fabricație diferiți - încadrată la categorie diferită. Diesel vs diesel, hibrid.
De asta este vorba, nu neaparat de faptul că este termic sau MHEV au HEV sau PHEV.
Iar faza cu greutatea... nu cred că va vi vreodata. Nu este vb de infrastructură. Este vorba de CO2 și poate nici de acesta.
Se pare că fiecare țară are regulile ei. Eu vb de regulile din România.
Și este vorba de o regulă unitară. Aceleași condiții, aceeași regulă. Dar nu este așa.
Aceași mașină (cod motor, caracteristici, etc) doar cu ani de fabricație diferiți - încadrată la categorie diferită. Diesel vs diesel, hibrid.
De asta este vorba, nu neaparat de faptul că este termic sau MHEV au HEV sau PHEV.
Iar faza cu greutatea... nu cred că va vi vreodata. Nu este vb de infrastructură. Este vorba de CO2 și poate nici de acesta.
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
Puterea oferita de alternator/demaror/motor electric la mild hybrid este sub 10% din puterea motorului. Nu am spus ca nu exista ci doar ca este prea mica si nu poate asigura deplasarea masinii doar in mod electric. In 2018 cand a aparut sportage mild hybrid, nu prea era asa la moda sistemul. A fost inventat ca sa mai pacaleasca normele de poluare. Intre timp au inceput mai multi sa faca mild hybrid si probabil si-a schimbat si Germania parerea pentru ca asa este trendul. Revenind la problema ta, singurul avantaj ar fi la impozit. Dar cred ca bataia de cap cu schimbarea incadrarii nu justifica castigul de 100-200 de lei pe an.
Re: Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
@bogdanesc03: Sunt de acord cu tine că nu prea merită. Este vorba doar de principiu... și de tratament egal la aceleași condiții...
Dar voi vedea în timp cum se v-a rezolva.
Dar voi vedea în timp cum se v-a rezolva.
Re: Schimbare tip mașină din diesel în hibrid
@bogdanescu03
Plus parcare gratis în București (pe locurile Primăriei Capitalei).
Plus parcare gratis în București (pe locurile Primăriei Capitalei).
KIA Sportage MY23 GTLine 1.6 T-GDI MHEV 7DCT 4x4